Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 09 apr 2018 20:56 #3861

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36806
Stalno oni organizuju te prolaske brodova, danas su na redu bili teretni. :troll:



Šalu na stranu. Pitanje za Inženjera
1. Da li ste umorni?
Ujedno želim da Vam se zahvalim na vašem trudu i, uprkos svim obavezama koje imate, vremenu koje nam posvećujete.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Duja, Inzenjer, Bogdus, valjan, AeroDron, slobasum

Re:RE: Novi Žeželjev most 09 apr 2018 22:28 #3862

  • Ilke
  • Ilke's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 554
  • Primljenih Zahvalnica: 549
Inzenjer napisao/la:


Pitanje
Ilke #3837:
“Zna se da su glavni izvodjaci mosta italijansko-spanski konzorcijum, zanima me u kojoj su meri njihovi gradjevinci ucestvovali u izgradnji ili je u pitanju cist inzinjering, zna li ko?”

Odgovor
Pitanje je odlično. Ukratko:
- firma Azvi, Sevilja, Španija: inženjering-firma;
- firma Taddei, L Akvila, Italija: proizvodna firma, visokog tehničkog nivoa, fabrički proizvela čeličnu konstrukciju mosta odličnog kvaliteta; nažalost, bankrotirala;
- firma Horta Koslada, Madrid, Španija: nije učestvovala u poslu; ostala samo u nazivu konzorcijuma.

Firme iz Srbije, kao podizvođači, na tehnički najvažnim zadacima:
- projektovanje: DEL ING d.o.o., Beograd - konstrukcija mosta; ENCODE d.o.o., Beograd - svi ostali projekti, (stubovi i fundiranje, gornji stroj pruge, kontaktna mreža, sistem za odvodnjavanje, osvetljenje, ...);
- sastavljanje konstrukcije i zagat srednjeg stuba: Mostogradnja a.d., Beograd;
- montaža privremenih stubova za lansiranje i horizontalni oslonci na srednjem stubu: IMD, d.o.o., Beograd;
- sveži beton: Karin Komerc d.o.o, Novi Sad;
- zaštita od korozije i hidroizolacija: Antikor d.o.o., Beograd;
- stubovi 1, 2, 4 i 5: Axa Inženjering d.o.o., Novi Sad;
- probno opterećenje I monitoring: Fakultet tehničkih nauka Univerzizeta u Novom Sadu, na čelu konzorcijuma od pet firmi;
Itd.

U posebnoj monografiji o izgradnji mosta, posle potpunog puštanja mosta u saobraćaj, biće objavljen kompletan spisak podizvođača.

Po mom mišljenju, srpske firme su apsolutno mogle da budu i glavni izvođači, kao nekad u SFRJ.
Međutim, i ovako u ulozi podizvođača, zaslužuju daleko bolji tretman u javnosti. Naši zvaničnici i mediji ih listom potpuno prećutkuju!

Hvala na odgovoru! Ovo je velika tragedija naseg gradjevinarstva, gde strane firme ugovaraju poslove, dok sav posao izvode domace firme.
Sta je za jednu drzavu 50-60 miliona evra sopstvenog novca da ulozi npr u izgradnju mosta gde ce sav posao da urade domaci izvodjaci i projektanti, da pokupe reference i sto je najvaznije da se odskoluje mlad kadar za naredne poslove...



Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Inzenjer

Re:RE: Novi Žeželjev most 09 apr 2018 23:07 #3863

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
Trenutno u Srbiji,na zalost, ne postoji firma koja moze samostalno izraditi metalnu konstrukciju ovakvog mosta,firme koje su to mogle odavno su u stecaju :-(
Poslednja izmena: 09 apr 2018 23:26 od zeljolaki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 10 apr 2018 09:42 #3864

  • mlata
  • mlata's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Drugi su drugi-mi smo prvi
  • Poruka: 629
  • Primljenih Zahvalnica: 1024
Svaka cast gosn.Bojovicu.Toliko ste pozitivni i vedri da uz sve svoje obaveze oko mosta stizete da prijatnim i smirenim tonom ucestvujete u radu foruma.

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:RE: Novi Žeželjev most 10 apr 2018 18:36 #3865

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1909
Inzenjer napisao/la:

U posebnoj monografiji o izgradnji mosta, posle potpunog puštanja mosta u saobraćaj, biće objavljen kompletan spisak podizvođača.

Ako ta monografija ikako bude dostupna, prijavljujem se za jedan primerak iste. Mada smo i mi ovde, na stranicama ovog foruma, kreirali svojevrsnu monografiju tj. hroniku izgradnje mosta.

Infrastruktura železnice Srbije, kao investitor izgradnje mosta, je naručila usluge tehiničkog pregleda izvedenih radova po projektu Izgradnja Žeželjevog mosta preko reke Dunav u Novom Sadu, i uz javnu nabavku je priložena i konkursna dokumentacija sa mnoštvom zanimljivih tehničkih detalja oko samog mosta. Za zainteresovane, evo i dokumenta >
Konkursna dokumentacija
Poslednja izmena: 10 apr 2018 18:41 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 12 apr 2018 02:56 #3866

  • rider120
  • rider120's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 4
  • Primljenih Zahvalnica: 65
Trenutni radovi na mostu:
- nocas/ veceras od ponoci do otprilike pola 3 je uklonjena privremena skretnica prema privremenom drumsko-zeleznickom mostu sa novosadske strane.
- uklonjeno je otprilike 200m pruge ka privremenom drumsko-zeleznickom mostu.
Ostao bih da vidim sta ce uraditi do ujutru, ali ipak treba biti ujutru odmoran za redovan posao. :-)
Pretpostavljam da ce nocas ukloniti kompletnu prugu ka privremenom mostu i sa novosadske i petrovaradinske strane, kao i da ce ukloniti privremene skretnice na obe obale. Posle toga bi verovatno mogao zeleznicki saobracaj da se odvija planiranom brzinom od 80km/h.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, AeroDron, DL, lala021ns, vlajcho93, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 12 apr 2018 21:36 #3867

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Posle malog odmora evo par slika od juče i danas !











Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, neobuscitta i ovaj član ima 10 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 13 apr 2018 12:26 #3868

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Setih se ovog videa :ohmy:

Poslednja izmena: 13 apr 2018 12:27 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sasar, Inzenjer, Blavak, valjan, Eldarion

Re:Novi Žeželjev most 13 apr 2018 17:38 #3869

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Nije u redu da moderacija provocira i ponižava gledaoce sa tapatalka :(

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Bogdus, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 13 apr 2018 21:27 #3870

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Par slika od danas











Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, DL, lala021ns, kuburicsrdjan, Savke, slobasum

Novi Žeželjev most 14 apr 2018 06:14 #3871

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Slike od juče slikane 17h








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, MVBG1, DL, lala021ns, kuburicsrdjan i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 14 apr 2018 12:24 #3872

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Rekao bih da je trenutno zatvor pruge. Nešto se radi/vari.
Edit: izvađena skretnica.


Poslednja izmena: 14 apr 2018 12:29 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Zex021, romanempire, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, AeroDron, lala021ns, slobasum

Novi Žeželjev most 14 apr 2018 21:09 #3873

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Sliaka od juče i danas - skretnica na petrovaradinskoj strani




Demontira se železnička kućica sa novosadske strane

Nasip se obradjuje pod konac




Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, das ivon, Zex021, romanempire, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, DL i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 15 apr 2018 00:01 #3874

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Beobuild post:
"
Vozovi saobraćaju u međustaničnom razmaku zbog nedostatka signalizacije, tj. ne puštanja u funkciju novih prostornih signala. Brzina preko mosta je 30km/h. Kompletan završetak očekuje se za nekih 7 dana, tada će voz saobraćati preko mosta 80 km/h, kao i na celom rastojanju od N.Sada do Petrovaaradina.
"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, AeroDron, lala021ns, slobasum

Re:Novi Žeželjev most 15 apr 2018 13:37 #3875

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
80kmh ce biti maksimalna brzina ili ce biti i veca brzina kad se sredi pruga okolo? Znam da je vec negde receno cini mi se 100kmh.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 15 apr 2018 13:39 #3876

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Rekonstrukcija i izgradnja drugog koloseka NS - Petrovaradin će podići brzinu na 100km/h. Kako je planirano da gotovo svi vozovi u budućnosti staju i u Petrovaradinu, nije imalo smisla podizati brzinu, što bi veoma podiglo i cenu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bogdus

Novi Žeželjev most 16 apr 2018 00:11 #3877

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-04-16; Aktuelni radovi.


Večeras o jednom tehničkom pitanju i aktuelnim radovima.


O bočnoj krutosti mosta

Hvala najpre našem prijatelju MVBG1, na brzoj reakciji i odgovoru o brzinama vozova na Žeželjevom mostu.
Zašto sam to uopšte pitao?
Obećao sam objašnjenje i evo ga.

Prilikom dokazivanja upotrebljivosti železničkih mostova uopšte, jedan od kriterijuma je i da most bude poprečno (horizontalno) krut. To se dokazuje frekvencijom horizontalnih vibracija mosta, gde u prvom tonu vibracija frekvencija mora da bude veća od vrednosti zadate standardom.
Zašto se to proverava?

Železnička vozila se u svom kretanju klataraju bočno. Pod izvesnim uslovima, teoretski, mogu se poklopiti frekvencije vibracija – bočnih kolebanja voza i horizontalnih vibracija mosta. U tom slučaju dolazi do rezonancije, (progresivnog povećanja bočnih amplituda vibracija), što je izuzetno opasno i za most, i za voz.

Ovaj uslov je teško postići i to je jedna od pritajenih „mina“ savremenih stanadarda za železničke mostove.
U načelu, širina mosta veoma pomaže u zadovoljenju ovog uslova. Zato je okolnost, da su i drumski, i železnički saobraćaj na ovom mostu između lukova, veoma povoljna okolnost. Ko ne zna sve detalje savremenih standarda, lako upadne u zamku, npr. postavi pitanje koje sam više puta čuo: „Zašto nije drumski saobraćaj bočno, van lukova, (kao na Pančevačkom mostu)?
Ako zanemarimo urbanistučke uslove i zamislimo situaciju slobodnog izbora postavljanja saobraćajnica, onda bi rešenje samo sa železnicom u sredini, vodilo horizontalno užem mostu i direktnoj opasnosti da se pomenuti uslov upotrebljivosti ne zadovolji.

Znajući probleme da zadovoljimo pomenuti uslov frekvencija horizontalnih vibracija, (mada taj uslov, zaboravio sam da kažem, važi samo za jednokolosečne mostove), i pored velikog razmaka zatega (23,50 m) i moćne kolovozne ploče (30 cm debljine), pitao sam se kako je to bilo na Žeželjevom mostu. Tamo je razmak lukova, odnosno širina kolovozne konstrukcije, bio mnogo manji (16,55 m). Osim toga, cela kolovozna konsrukcija je bila sa izrazito malim dimenzijama, pre svega podužni nosači i kolovozna ploča.
Na oko gledano, Žeželjev most teško da bi mogao da zadovolji uslov frekvencija horizontalnih vibracija.
Ovo, međutim, ne znači automatski da je železnički saobraćaj bio u velikoj opasnosti. Za pouzdan odgovor bile bi potrebne obimne dinamičke analize.

Za slučaj problema, sve bi moralo da se odrazi na osetno smanjenje brzine vozova, što – sudeći po informaciji MVBG1 - nije bio slučaj.


Osvrt o stranim i domaćim izvođačima

Posle ovog kratkog izleta u svet tehnike, (neiscrpna tema), evo i dva odgovora/osvrta na prethodne postove forumaša.

Blavak (#3866): „Da li ste umorni?“
Bukvalno – ne. Pre bi sve moglo da se opiše kao veliko olakšanje. Olakšanje zato što je ipak bio potreban broj zaista stručnih ljudi da svoje zadatke obave pouzdano i tačno.
(Bilo je i potpuno nedoraslih gradnji ovakvog mosta. Srećom, takvi su bili isključeni iz odlučivanja.)

Ilke #3867, o radu inostranih i naših firmi na gradnji ovog i drugih mostova u Srbiji.
Nažalost, potpuno se slažem sa Vama, Ilke!
Da zlo bude veće, (ovo govorim iz sopstvenog iskustva), ti stranci koji nam dolaze su najčešće vrlo skromnih tehničkih znanja, i ispod minimalno potrebnog nivoa.
Poslovođe naših starih firmi pre 30-40 godina, (inače VKV-radnici, maksimalno tehničari), su bili daleko sposobniji i korisniji za posao nego 90% današnjih „menadžera“!
Takvim, nedoučenim ljudima i firmama, biti podizvođač je apsurdno i uvredljivo!


Aktuelni radovi

Radi se na mnogo frontova, slike i komentari forumaša to lepo ilustruju.
Da i ja dam mali doprinos uz 15 fotosa.

Ograničiću se na sam most.

Maske ograda se montiraju. Svi paneli milimetarski precizno ulaze u svoje ramove, mal te ne, kao u autoindustriji!

Dilatacije na drumskom delu kolovoza se uspešno montiraju. Same dilatacione sprave su italijanske proizvodnje – firma FIP. Montažu radi naša firma – Tri omega iz Beograda.

Uz unutrašnje ograde pešačkih staza postavljeni su elementi opreme dekorativnog osvetljenja odozdo, na kablove.

Krajem nedelje počinju da stižu elementi zaštitnih ograda na drumskoj saobraćajnici na mostu.
Proizvođač je naša firma, veoma kvalifikovana za ovaj posao, Unipromet iz Čačka.

Što se tiče železničkog saobraćaja na mostu, teče normalno. Ograničenje brzine vozova na 30 km/h, međutim, još uvek važi. Razlog su radovi na premeštanju i prespajanju TT- i SS-vodova sa Privremnog mosta na trasu našeg mosta. Za dovršetak tog posla, kako čujem, biće potrebno još nekoliko dana, a onda će se vozovi kretati nesmanjenom brzinom preko mosta.

Najzad, pitanje Novosađanima. Kakvi su vaši utisci u vožnji vozom preko mosta? Kakva je buka prilikom kretanja voza? Može i test sa vodom i/ili kafom, (asocijacija na Limanac #3873).
(Na mnogim video-snimcima na Internetu, često i ne može da se čuje voz od vrlo glasnog lupanja od kretanja drumskih vozila na Privtremenom mostu.)


Nastaviće se ....









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, valjan, Eldarion, AeroDron, DL, Zakeralo, Savke

Novi Žeželjev most 16 apr 2018 00:14 #3878

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, Brane, Zex021, romanempire, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, valjan, Eldarion, AeroDron, DL, Zakeralo, Savke

Novi Žeželjev most 16 apr 2018 00:16 #3879

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, Dukelander, Buck, limanac, kasko, cipacar, sergio-m, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, valjan, Eldarion i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 16 apr 2018 00:34 #3880

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3926
  • Primljenih Zahvalnica: 9199
ja se samo bojim da ce ove lukove isarati grafitima kad tad kao sto je slucaj sa mostom na Adi
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: srdjanyo
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru