Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Re:Novi Žeželjev most 06 sep 2018 21:46 #4721

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
S obzirom na geopolitičku situaciju mosta, pretpostavljam da neće ništa dirati dok se ne otvori pruga NS - Inđija posle rekonstrukcije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 06 sep 2018 22:33 #4722

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9197
Gospodine Bojovicu, mozda je i na kraju bolje sto niste bili tamo gore pored svih tih politicara, gde su jedina publika bili placeni sendvicari a ne normalni gradjani koji bi cenili i razumeli vas rad.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, mlata, Eldarion, miligor, slobasum, plumber.ns

Novi Žeželjev most 07 sep 2018 00:58 #4723

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-09-07; O održavanju Mosta.


Hvala na pitanjima Kasko. Još jednom hvala i za nadahnut post #4675.

Sada odgovori na pitanja.

Pitanja Kasko #4722:
- Koja firma je zaduzena za odrzavanje mosta, ako znate? Da li je odrzavanje ugovoreno?
- Koji je "garantni rok" za eventualne popravke i sta bi one podrazumevale? Sumnjam da se na konstrukciji ista moze raditi ali eventualno habajuci delovi?
- Ko i kako vrsi nadzor mosta, kompjuterskog sistema koji prati opterecenja, vibracije...?
- Da li bi ste bili voljni da podelite idejno resenje "vaseg Varadinskog" mosta?
- Sta su vasi naredni projekti
?


Održavanje Mosta

Načelno, održavanje svakog mosta je posao vlasnika mosta. U našem slučaju to su Železnice Srbije.
Opet načelno, pregled i održavanje mosta mogu da rade službe vlasnika. Vlasnik može da angažuje i druge firme na pregledu i održavanju u zavisnosti od kvalifikovanosti svog osoblja i tehničke opremljenosti.
Sam Program pregleda i održavanja Mosta smo mi, projektanti, pripremili još u junu, ali još nema ugovora sa ŽS, pa je zato još u fioci. Program će biti osnova rada budućih timova na pregledu i održavanju Mosta.

Garantni rokovi su definisani Ugovorom Izvođač (špansko-italijanski konzorcijum)/Investitor (Železnice Srbije). Mi podizvođači ne znamo šta tamo piše. Znamo samo svoj ugovor sa Izvođačem.
Verovatno postoji više garantnih rokova (vremenski period u kom Izvođač popravlja oštećenja o svom trošku): za konstrukciju, zaštitu od korozije, ležišta mosta, dilatacione sprave, razne instalacije na mostu.

Uz garantne rokove bitni su i rokovi trajanja. Ima ih više, analogno kao kod garantnih rokova, (navodi su orijentacioni prema literaturi):
- konstrukcija: najmanje 100 godina;
- sekundarne konstrukcije (npr. ograde, revizione staze, ...): 20 do 50 godina;
- zaštita od korozije: najmanje 20 godina;
- hidroizolacije: oko 40 godina;
- ležišta: oko 50 godina;
- dilatacione sprave: oko 20 godina.
Delovi izloženi udarima, kao zaštitne ograde drumskog kolovoza: po pravilu se zamenjuju oštećeni delovi odmah posle oštećenja.

Rad opreme treba da prati obučeni tim inženjera vlasnika Mosta. To je veoma stručan posao. Videćemo kako će funkcionisati. U svakom slučaju tu su visoko stručne kolege sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu koji su i instalirali i softeverski povezali sistem za monitoring.
Inače, sistem za monitoring svakog sekunda prati napone, deformacije i vibracije konstrukcije mosta, kao i sile u kablovima svih vešaljki. To je sve vidljivo na računarima, ali čovek mora da zna mnogo toga da bi razumeo šta je na ekranima.


Alternativna rešenja Varadinskog mosta

Mostogradnja je 1999. predložila rešetkasti most u maniru 19. veka. Novi Sad je odbacio to rešenje.
Sledilo je vrlo racionalno rešenje o kom sam govorio u prošlom postu: most sa kosim kablovima, spregnuta greda (čelik-beton) i čelični piloni. Karakterisali su ga laka čelična konstrukcija i mali utrošak čelika.

U prilogu su jedna slika oba alternativna rešenja i dve slike rešenja mosta sa kosim kablovima.


Naredni projekti A. Bojovića

Trenutno radim na pripremi ranije pominjane Monografije o projektu i izgradnji našeg Mosta. Biće dat i kompletan pregled firmi-učesnika gradnje, a i pregled najistaknutijih pojedinaca.
Biće upisana i imena dva poginula radnika, kojih se niko nije setio ovih dana, nažalost.
U planu je najpre Monografija na srpskom sa domaćim izdavačem, a onda – eventualno – i na engleskom, (možda i španskom) sa domačim ili stranim izdavačem. Videćemo, Bože zdravlje.

Radim i na pripremi dva predavanja na koja sam pozvan i na stručnim člancima za koje sam takođe pozvan.

Što se projektovanja tiče – gotovo je! Mogao bih da „nastavim“ potpisujući šta su radili mlađi, ali sam to uvek smatrao potpuno neprihvatljivim – nemoralnim i nepoštenim ponašanjem.

Nameravao sam da napišem i knjigu o čeličnim mostovima i da sažmem svoje višedecenijsko iskustvo i znanja. Naš Most me je omeo da je počnem mnogo ranije. Nameravam i dalje, iako kasnim sa početkom bar 3 godine. Videćemo ....


Na kraju evo i dve slike – kombinacije projektovanog 2011. i ostvarenog 2018.









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, Pripadnik, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Zex021, sasar, Blavak, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, neobuscitta, DL, Savke i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 07 sep 2018 17:16 #4724

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Ostatak priče, tj. priču o Varadinskom mostu sam prebacio u temu "Mostovi Novog Sada".
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 07 sep 2018 17:17 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 07 sep 2018 21:00 #4725

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, DL, lala021ns i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 08 sep 2018 19:16 #4726

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Par današnjih slika











Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, sergio-m, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov i ovaj član ima 11 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 08 sep 2018 20:58 #4727

  • Istraživač
  • Istraživač's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 174
AeroDron napisao/la:
Par današnjih slika




Već se odlepila nalepnica srpska zastava?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sasar, Inzenjer, valjan

Novi Žeželjev most 08 sep 2018 21:57 #4728

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9197
Cudno mi je nesto projektovana ta biciklisticka staza.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: vlajcho93

Novi Žeželjev most 08 sep 2018 22:26 #4729

  • aywar
  • aywar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 11
  • Primljenih Zahvalnica: 12
Joj kako mi izgledaju novi i stari most na slikama gore, kao Pepeljuga u balskoj haljini i njena od ljubomore spuvana ružna sestra pored.
:rofl:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 09 sep 2018 22:35 #4730

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Od mene jedna slika i jedan kratak video .



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, Duja, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Oniks, Blavak, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, Savke, Ambasador

Novi Žeželjev most 10 sep 2018 11:18 #4731

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
Da li su počeli radovi na demontaži starog mosta?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 sep 2018 12:19 #4732

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
e ovo se zove optimista :master:
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 sep 2018 12:59 #4733

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
ranko su ns napisao/la:
e ovo se zove optimista :master:

Da li mi nešto drugo preostaje? Nada umire poslednja :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 sep 2018 14:10 #4734

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
a ne može to tako. Evo napraviše most ali zaboraviše put do mosta, sad to mora prvo









KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, kasko, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Oniks, Blavak, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, ChobbyNS, AeroDron, slobasum, Ambasador

Novi Žeželjev most 12 sep 2018 00:20 #4735

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-09-12; Odgovori na pitanja.


Aktuelno

Foto- i video-radovi forumaša kao i uvek su informativni i kvalitetni. Što se tiče našeg Mosta, NSBuild uspešno popunjava prazninu u zvaničnoj prezentaciji Novog Sada i jedinici Wikipedie o Novom Sadu, gde naš Most još uvek nije pomenut i prikazan.

Raspitao sam se koliko je bilo moguće o (ne)funkcionisanju dekorativnog svetla na Mostu.
Objašnjenje apsolutno nisam razumeo, pa ga zato – verovatno – i prenosim pogrešno. Dakle, dekorativno svetlo nije uključeno jer pešačke staze Mosta, zbog nezavršenosti prilaza, nisu zvanično u saobraćaju (!!??).
Ovo je, navodno, stav grada Novog Sada.

Kao što rekoh, ovakvo objašnjenje, (opet ponavljam – ako je uopšte tačno), je apsolutno nelogično.
Dekorativno svetlo je deo noćnog prikaza Mosta. To što dodatno osvetljava i pešačke staze je samo uzgred. Nije zamišljeno i izvedeno zbog njihovog osvetljavanja! Odatle sledi i da dekorativno svetlo nema veze sa izgradnjom prilaza. Izvedeno je po Ugovoru o izgradnji Mosta i ni nakoji način nije uslovljeno drugim ugovorom – Ugovorom o izgradnji prilaza Mostu.

Prema ovakvoj logici biće uključeno tek po završetku prilaza Mostu, znači za nekoliko meseci!

Drugde se ljudi trude da ulepšaju i ono što nije lepo. U ovom slučaju, kao da se trudimo da lepo sakrijemo! (Nadam se da ne grešim ako naš Most svrstam u kategoriju lepog).
Verovatno, kao subjektivan u oceni lepog, grešim, ali tako mi izgledaju stvari.

Dobro bi bilo da se javi neko iz ZIG-a, (sada se ta ustanova zove drugačije), i da bliže objasni okolnosti oko dekorativnog svetla Mosta.


Odgovori na pitanja


HellBlaze #4668:
Komentar sa 021:
u toku izgradnje mosta sipovi koji su pridrzavali konstrukciju su potonuli i donji deo mosta se iskrivio, govorim o backoj-novosadskoj strani. licno sam poznavao coveka koji je radio na sanaciji potonuca sipova. posledice su vidljive golim okom, ako pogledate most vidi se zakrivljenje donjeg dela mosta novosadske strane tog dela kuda pesaci prolaze pogledajte malo bolje.toliko o ovom nazovi mostu...”

Na ove redove odgovaram zbog dva razloga: 1) profesionalno: na sve što je dato u pisanoj formi, a ne odgovara istini, mora se odgovoriti; 2) pokazati na jednom konkretnom primeru kako nastaju glasine.

Reč je o jednoj epizodi tokom građenja koja nije imala nikakve štetne posledice po Most, osim što su troškovi gradnje za malo povećani.

O čemu se radi?

Kraj 2016. Veći lučni most je još bio na obali, oslanjao se u reci na dva privremena oslonca, ispod krajeva lukova. Svaki od oslonaca, (pravilno projektovala i izvela Mostogradnja), sastojao se od baterije čeličnih cevastih šipova pobijenih u dno Dunava. Šipovi su prema prethodnim geomehaničkim ispitivanjima bili u nosivim slojevima tla i dovoljno udaljeni od slojeva manje nosivosti. Ispostavilo se, međutim, da se jedan od dva oslonca nalazio neposredno iznad lokalnog (baš na tom mestu, a ne dalje) proslojka tla slabije nosivosti. Na to se posumnjalo analizirajući geodetska merenja (inače visoke preciznosti), gde su sleganja šipova bila nešto veća od očekivanih. Sleganja su bila do 10 mm, očekivana do 5, a dozvoljena 15 mm.
S obzirom da je sledilo povećanje reakcije oslonca mosta zbog uklanjanja privremenih stubova koji su služili za montažu lukova, postojala je mogućnost da sleganja šipova budu veća od dozvoljenih 15 mm. Posle razmatranja nekoliko mogućih rešenja problema doneta je odluka da se privremeni oslonac ojača dodatnim šipovima i na taj način ostane u granicama dozvoljenih nosivosti i sleganja šipova. Urađen je odgovarajući projekat po kome je ojačanje vrlo uspešno izvedeno.
Montaža se nastavila bez ikakvih problema i bez ikakvih štetnih posledica po bilo šta. Jedina „šteta“ su bili malo povećani troškovi izvođača zbog dodatnih privremenih konstrukcija.

Ovakvih epizoda ima nebrojeno na svakom gradilištu. Svaki objekat nije nešto što nastaje u laboratoriji. U kontaktu je sa prirodom koja je, neizbežno, bar malim delom, nepredvidiva. Zadatak izvođača i nadzora je da tehnički „otvori četvoro očiju“ tokom izvođenja i da odmah pravilno reaguje na svaki problem, još u začetku. U opisanoj epizodi je bilo upravo tako.

Ostatak prenetog posta ne bih komentarisao, ni rečju.
Namerno ne dajem nikakav crtež ili fotografiju. Ovakva zlonamerna glupost je već zauzela previše prostora.


Dilatacije na pešačkoj stazi

Ivica NS (post #4698) je u pravu što se tiče šuma lima – dela dilatacije na pešačkim stazama.
Nažalost to je tako, neizbežno kod svih dilatacija na pešačkim stazama gde su velika horizontalna pomeranja konstrukcije. Dilatacije su fabrički proizvod, (ne projektuje ih projektant mosta). Lim koji lupka prilikom prelaska bicikla kliza svojim slobodnim krajem preko susedne pešačke staze. Na svom drugom kraju fiksno je povezan sa mostovskom konstrukcijom. Sam pomenuti lim je od nerđajućeg čelika – mnogo veće trajnosti od koroziono zaštićenog konstrukcionog čelika.


Kolovozni zastor pešačkih staza

Pešačke staze su sa 6 mm slojem metil-metakrilata (MMA). Asfalta nema. MMA je istovremeno i zaštita od korozije, i hidroizolacija. Otporan je u celom temperaturnom opsegu okoline i hrapav, (naročito važno za bicikliste). Dugog je veka trajanja (najmanje 15 godina po ISO 12944, verovatno oko 30 godina).
To je savremeno rešenje hidroizolacije, vrlo često primenjeno naročito na mostovima u Velikoj Britaniji i skandinavskim zemljama.


P.S.
12. septembra sam službeno u Novom Sadu. Gledaću da na miru prošetam Mostom i napravim neku fotografiju.


Nastavlja se ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, Šipadžija, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 12 sep 2018 08:14 #4736

  • Djordje Cvarkov
  • Djordje Cvarkov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 361
  • Primljenih Zahvalnica: 1486
Videćemo da li će, kada i koliko često biti uključena rasveta, ali ako je istina da će to biti samo u posebnim prilikama, onda moram da se zapitam kako u Beogradu već postavljaju novogodišnje ukrase (nije šala!). Zašto onda mi štedimo na dekorativnoj rasveti?!
Pozdravite Vašu mamu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Novi Žeželjev most 12 sep 2018 12:05 #4737

  • Mihailo
  • Mihailo's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 1
  • Primljenih Zahvalnica: 2
Zato što firma znaš-već-čijeg brata nije dobila tender za rasvetu, kao što je slučaj u BGu već par godina...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Djordje Cvarkov, Eldarion

Re:Novi Žeželjev most 12 sep 2018 19:59 #4738

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Prva šetnja mostom G. Bojovića i o propuštanju otvaranja. Svaka čast za N1

Glavni projektant "propustio" svečano otvaranje novog mosta

rs.n1info.com/a419460/Biznis/Glavni-proj...ezeljevog-mosta.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, Zex021, sasar, Blavak, Djordje Cvarkov, lionking, Kajpers_belt, Savke, miligor, vladulns, Gradjanin, Fruškogorac™, Ambasador

Re:Novi Žeželjev most 13 sep 2018 18:17 #4739

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Reagovanje ministarstva :
"Glavni projektant novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu Aleksandar Bojović
bio je uredno pozvan na svečanost povodom otvaranja.
To je saopšteno iz kabineta ministarke građevinarstva Zorane Mihajlović, a dodali su i da je on potvrdio dolazak, ali da je zbog kašnjenja, zatvaranja prilaza i problema sa policijom njegovo prisustvo izostalo.

U saopštenju tog resora, a povodom pisanja medija o tome da Bojović nije bio
prisutan na svečanom otvaranju mosta 1. septembra, ukazuju na nekoliko činjenica.
Ministarstvo je 30. avgusta u 15.48 uputilo pozivnicu Bojoviću da zajedno sa najvišim predstavnicima Srbije prisustvuje otvaranju mosta, što je on i potvrdio.
U odgovoru koji je poslat istog dana u 16.08 Bojović je zahvalio na pozivu, potvrdio
dolazak i naveo da će zajedno s njim biti i Dimitrije Aleksić." . . . itd.
www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=20...dd=13&nav_id=1443412
Poslednja izmena: 13 sep 2018 18:20 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 13 sep 2018 19:38 #4740

  • Bata_
  • Bata_'s Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 47
  • Primljenih Zahvalnica: 196
Fruškogorac™ napisao/la:
To je saopšteno iz kabineta ministarke građevinarstva Zorane Mihajlović, a dodali su i da je on potvrdio dolazak, ali da je zbog kašnjenja, zatvaranja prilaza i problema sa policijom njegovo prisustvo izostalo.
www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=20...dd=13&nav_id=1443412[/size]


Cudo kako svi ti navedeni problemi i kasnjenja nisu doveli da "izostajanja prisustva" ni jednog guzonje? :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru