Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 02:44 #521

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Zatega veceg lucnog mosta (219 m raspona) ima vertikalnu krivinu zbog nivelete pruge koja to zahteva.
Niveleta pruge je, naime, podignuta oko 1,5 m u odnosu na staru niveletu. Podizanje nivelete pruge je uradjeno zbog obezbedjenja dovoljnog plovnog profila ispod mosta, (zahteva se 9,5 m visine ispod konstrukcije, u svim stanjima konstrukcije, i pri najvecim ugibima).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, TurboMaximus, Бојовићев мост, zeljolaki

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 03:00 #522

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Foto 01: Lucni most 177 m raspona u montazi. Desno na snimku su elementi pesackih staza koje ce biti bocno zavarene za zatege.

Foto 02: Lucni most 177 m raspona u montazi. Obojene uokvirene zone oznacavaju mesta montaznih spojeva elemenata mosta.

Foto 03: Montazni komadi prilaznog mosta na desnoj obali (27 m raspona), cekaju montazu.

Foto 04: Unutrasnjost centralnog segmenta luka lucnog mosta 177 m. Vidljive su stepenice unutar luka. Unutrasnjost luka, (takodje i zatega), imace inace svoje elektricno osvetljenje koje ce se paliti pri svakom prolazu sluzbenih lica kroz konstrukciju.

Foto 05: Lucni most 177 m. Na spoljasnjim stranama luka, na vertikalnim limovima, vidljiv je zavareni lim sirine 150 mm. Na tom limu ce se nalaziti dekorativno osvetljenje.
Poslednja izmena: 27 nov 2013 08:53 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kimi, Cookie, limanac, ranko su ns, Otis Driftwood, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Direktor, SkullRules, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 03:22 #523

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Nekoliko 3D-slika mosta pomocu kojih ce se lakse shvatiti fotografije sa izgradnje.
Ispod pesackih staza sirine 2,50 m svaka, nalazi se prostor za instalacije koje most nosi. Instalacije: vodovod, PTT, elektrika, ...
Ogradu pesackih staza i prostora za instalacije cine maske od perforinanog metala. Prostor za instalacije je tako potpuno zasticen, od ptica posebno.
Na donjem delu vesaljki su tzv. antivandal cevi, (uobicajen deo kablova na mostovima). Precnika su 300 mm, a sami kablovi vesaljki 200 mm.
Boja konstrukcije i kablova je signalno bela, (to nije ova trenutna boja).






Poslednja izmena: 27 nov 2013 08:54 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Trpovski, SkullRules, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 08:09 #524

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Jedna konstatacija. Na prvoj slici vidim(o) da se drumski saobraćaj odvija na nizvodnoj strani mosta. Na ranije prikazanim poprečnim presecima situacija je obrnuta, železnica je nizvodno. Kako će to stvarno biti? Slike su zaista veoma lepe, ali mi je neobicno da taj detalj nije usaglašen.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 10:22 #525

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Fantasticne slike! :)
E sad pitanje posto mi nije jasno .. znaci unutar lukova ce biti stepeniste?

I jedna konstatacija .. s obzorom na to da je ovo ipak celicni a ne betonski most kao sto je bio tata od ovog sina , zar nece predstavljati problem to sto je kolovoz na jednoj a sine na drugoj strani?
Ovo pitam zbog opterecenja mosta , jer realno ce u svakom momentu biti vise automobila i slepera na mostu u odnosu na zeleznicke kompozicije, sto znaci da ce ta jedna strana mosta biti opterecenija od druge.. ili ce tezina sina i stubova od struje kompenzovati to?

Ne znam .. meni je nekako logicnije bilo a i vizualno lepse , da su sine na sred mosta , a da te 2 trake budu po bocnim stranama mosta.
Poslednja izmena: 27 nov 2013 10:27 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 20:43 #526

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 796
  • Primljenih Zahvalnica: 1917
Trpovski napisao/la:
Jedna konstatacija. Na prvoj slici vidim(o) da se drumski saobraćaj odvija na nizvodnoj strani mosta. Na ranije prikazanim poprečnim presecima situacija je obrnuta, železnica je nizvodno. Kako će to stvarno biti? Slike su zaista veoma lepe, ali mi je neobicno da taj detalj nije usaglašen.

Železnički saobraćaj će se odvijati na nizvodnoj strani mosta kao što se moglo videti na poprečnom preseku mosta koji sam postavio na nekim od prethodnih stranica.

S obzirom da će kolosek, koliko sam upoznat, biti položen u zastor od kamena, moguće da će to kompenzovati tj. donekle izjednačiti opterećenje sa drumskim saobraćajem na uzvodnoj strani mosta.

Jeste da bi most donekle bio lepši da su koloseci u sredini a kolovoz na bočnim stranama, međutim za most već delimično postoje pristupni putevi od starog mosta i izgradnja novih bi koštala, tako da se verovatno zbog toga odlučilo na ovu opciju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 21:21 #527

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4953
  • Primljenih Zahvalnica: 8347
Neki građevinac će to bolje znati, ali nije isto stalno i povremeno opterećenje.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 21:48 #528

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Drumski saobracaj je na uzvodnoj strani, zeleznicki na nizvodnoj.
Kod 3D-modelovanja jedna rotacija je nedostajala da bude kao po Glavnom projektu.
To, medjutim, ne menja osnovni vizuelni utisak o mostu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 21:57 #529

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
O stalnim opterecenjima:
Zeleznicki koloseci su u tucanickom zastoru. To je velika tezina i ne kompenzuje se nikakvim stalnim opterecenjem na drumskoj strani, asfaltni kolovozni zastor je isuvise lak za tako nesto.

O polozaju druma i koloseka:
Polozaj drumskog kolovoza definisan je Urbanistickim uslovima Novog Sada. Drumske trake treba da se uklope u drumske saobracajnice koje postoje.
Zeleznicki kolosek broj 1, (onaj uz sredinu mosta), postavljen je u osi postojece zeleznicke pruge, pre i posle mosta.
Kolosek broj 2 bice deo drugog koloseka pruge Drzavna granica ka Madjarskoj-Novi Sad-Beograd. Oba uslova deo su Tehnickih uslova Zeleznica Srbije.
Nikakav drugi raspored saobracaja na mostu, prema tome, nije bio moguc.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Brane, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 22:00 #530

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4953
  • Primljenih Zahvalnica: 8347
Odlično, hvala.
Da li oba zastora idu na neku AB konstrukciju i kakva je ona, da li se lije na licu mesta ili se postavlja u pločama?
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 22:11 #531

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Svaki most se projektuje za mnogobrojne kombinacije opterecenja, najnepovoljnije za svaki od preseka komponenata konstrukcije i globalno - za most u celini.
Sa nesimetrijom opterecenja uvek se racuna, cak i ako je kolovoz mosta simetrican, sto je uobicajeno kod drumskih mostova npr.
Saobracajna opterecenja sa kojima se racuna su ona po standardima, (ta opterecenja su mnogo veca nego ona koja se svakodnevno vide na mostovima).
Zeleznicka opterecenja su neuporedivo veca od drumskih. Nijihov efekat je pojacan jos i dinamickim faktorima. U slucaju ovog mosta to samo pojacava izrazitu nesimetriju u opterecenjima, gde je nizvodna strana opterecenija. Zato su lukovi nizvodne strane nesto debljih zidova nego lukovi uzvodne strane. Sve zajedno je kroz slozene i duge proracune, staticke i dinamicke, odlicno uklopljeno u celinu dobro izbalansirane konstrukcije u celini.
Inace zeleznicko opterecenje (kao t/m) samo jednog koloseka je oko 1,15 puta vece od saobracajnog opterecenja cele Gazele npr. Ako se u poredjenje ukljuce i deo opterecenja osovinama racunskih vozila, onda taj odnos postaje jos veci!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, ranko su ns, TurboMaximus, Brane, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 27 nov 2013 22:22 #532

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Da, oba zastora su na betonskoj ploci, i to na sve cetiri mostovske konstrukcije.
Betonske ploce su deo spregnute kolovozne konstrukcije, (gde celicni nosaci ispod i betonska ploca rade zajedno, kao celima). To se postize celicnim mozdanicima zavarenim na celicnim I-nosacima, koji se nalaze u betonu ploce i sprecavaju smicanje beton/celik.
Ploca se lije na licu mesta, posto most sa oplatom za beton bude prevezen preko reke na konacnu lokaciju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, ranko su ns, Brane, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 28 nov 2013 13:39 #533

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 796
  • Primljenih Zahvalnica: 1917
Noćne fotografije izgradnje mosta.



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, peps, limanac, mrnjavi, Sasa, TurboMaximus, SkullRules, Inzenjer

Novi Žeželjev most 03 dec 2013 19:11 #534

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Evo i od mene malo, naime vratio sam se nazad da praznike provedem ovde i evo sta sam zabelezio na ovu temu B)




Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, limanac, mrnjavi, TurboMaximus, Novajlija, romanempire

Novi Žeželjev most 03 dec 2013 19:15 #535

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263



Ono sto se meni svidelo je da radnici zaista rade, i buka koja se cuje na srednjem stubu (sto znaci da se radi nesto):)
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, ranko su ns, mrnjavi, Inzenjer

Novi Žeželjev most 04 dec 2013 08:29 #536

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4953
  • Primljenih Zahvalnica: 8347
Ja bih rekao da je zagat već u dobroj meri konstruisan. Šteta što stub 3 nije pristupačan za slikanje.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 04 dec 2013 08:30 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2013 13:47 #537

  • djaso
  • djaso's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1146
  • Primljenih Zahvalnica: 2145
Ljudi nesto mi nije jasno,koliko on treba da ima lukova,dva ili vise?Zasto je ovaj luk koji se podize na obali,zar ne treba da se lukovi spajaju na sredini mosta u onom malom stubu u vodi?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2013 13:52 #538

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4953
  • Primljenih Zahvalnica: 8347
Biće 6 lukova, sve do železničke stanice u Petrovaradinu :P

Šalim se, pričali smo već puno o tome, konstrukcija se sklapa na obali pa nagurava na taj stub u reci.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: djaso

Novi Žeželjev most 04 dec 2013 13:52 #539

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
I mene to pitaju prijatelji na ulici. Niste sasvim u toku, o tome je ovde bilo dosta reči.
Ovaj polugotov luk i onaj koji će se praviti na NS strani biće izvučeni na vodu, oslonjeni na srednji stub,
a zatim će se raditi betoniranje i ostalo....
Mi smo navikli da se most radi na vodi, kao stari Žeželj ili Kamenički most oba puta, sedamdesetih i pre desetak godina.

Ovaj most radi se na obali, u sadašnjoj fazi. Nova vremena.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2013 14:10 #540

  • djaso
  • djaso's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1146
  • Primljenih Zahvalnica: 2145
Prethodne postove nisam pregledao,izvinjavam se,a ovo sam pomislio,medjutim izgledalo mi neverovatno kako ce toliku grdosiju ,,navući‚‚ jedva čekam da vidim proces .Do danas sam bio ubedjen da je to 3.luk ,medjutim kad sam video opet render pomislio sam da je to to sto mi govorite :master:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru