Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 16:58 #601

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Danasnje fotke.





Morao sam slikati ukrivo da bi se videlo sta se desava na centralnom stubu
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Inzenjer

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 17:00 #602

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
^^





To je to. :)
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Inzenjer

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:00 #603

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
skull_rules napisao/la:
^^

To je to. :)

Jeli, jel ovo malo ukrivo ili se to meni cini ? :)
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:03 #604

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Jeste, ima razlog zašto ;)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:07 #605

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Otise, Inzenjer je objasnio. Idi par strana u nazad.
Poslednja izmena: 21 dec 2013 18:08 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:13 #606

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Evo objašnjenja od člana Inženjer, zašto je zatega kriva:
Inzenjer napisao/la:

...Slika 2:
Nekoliko zanimljivosti o zatezi mosta.
Lučni most 177 m se nalazi na pravom delu nivelete pruge. Zatega, prema tome, takođe mora da bude prava. Međutim - nije!
Uzvodna zatega treba da bude 232 mm, a nizvodna 265 mm odignuta od horizontale.
Zašto i zašto različito?
Svaka mostovska konstrukcija mora da bude i vizuelno prihvatljiva. Konstrukcije savijene na dole ostavljaju loš utisak. Da bi se to izbeglo, konstrukcija se izvodi sa tzv. nadvišenjem – krivinom na gore.
Posle nanošenja svih težina i u konačnom statičkom sistemu, konstrukcija dobija ugib na dole. Pošto most nikad nije prazan, a saobraćajna opterećenja takođe prouzrokuju ugib, onda se nadvišenje izvodi tako da je približno jednako zbiru ugiba od težine i četvrtine proračunskog saobraćajnog opterećenja.
Rezultat je – prava zatega posle završene montaže i u toku eksploatacije mosta.
A zašto su različita nadvišenja uzvodno i nizvodno? Zato što je most poprečno nesimetrično opterećen, nisu iste ni težine, ni saobraćajna opterećenja. Na završetku izgradnje sve dolazi u željeni prostorni položaj – poprečno horizontalno i podužno pravo. ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:41 #607

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
^^
Nije taj post.

Zatega veceg lucnog mosta (219 m raspona) ima vertikalnu krivinu zbog nivelete pruge koja to zahteva.
Niveleta pruge je, naime, podignuta oko 1,5 m u odnosu na staru niveletu. Podizanje nivelete pruge je uradjeno zbog obezbedjenja dovoljnog plovnog profila ispod mosta, (zahteva se 9,5 m visine ispod konstrukcije, u svim stanjima konstrukcije, i pri najvecim ugibima). (Citat)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 18:43 #608

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Interesantno.

Mozda je mali off ali sada me interesuje sledece, a mozda ti Inzenjeru imas odgovor :

Zasto novi most na Beski(Besci) ima ono jako vidljivo brdasce? Greska, ili faktor uleganja ili nesto trece?

Hvala.
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 dec 2013 19:30 #609

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Pisalo se o tome ranije.... Mislim da je faktor uleganja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 dec 2013 00:38 #610

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Nadvisenje konstrukcije radi eliminacije negativnog uticaja efekta puzanja i skupljanja betona. Ipak možda je moglo biti malo manje na kraju.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 dec 2013 01:49 #611

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Ulegnuće (udubljenje) konstrukcije mosta se relativno često viđa na mostovima izgrađenim u tzv. slobodnoj montaži, (montaži u kojoj se napreduje od stuba do stuba dodavanjem segmenata mosta sa oba susedna stuba, i gde se dodavanjem završnog segmenta most završava kao konstrukcija).

Tokom montaže oba dela mosta koji napreduju jedan ka drugom su u prolaznim statičkim sistemima (greda sa velikom konzlom), koji se razlukuju od konačnog statičkog sistema (kontinualna greda, greda na više oslonaca). Zadatak montažera i projektanta koji proračunava sve faze montaže, je da za svaku fazu montaže, (kad god se doda novi segment grede), izračuna i postigne potrebno stanje deformacije konstrukcije, takvo da kad se dođe do poslednjeg segmenta koji treba umetnuti, oba susedna dela konstrukcije budu na istom nivou i sa istim nagibom.

U prethodnim proračunima se sve uzima u obzir: težina konstrukcije i opreme na njoj, temperatura konstrukcije, efekti promene osobina materijala - kod mosta u Beskoj – betona. Beton se, naime, posle betoniranja skuplja i teče, (skraćuje se). Zbog tog skraćivanja menja se geometrija konstrukcije. Vrlo je teško postići da promene betona budu jednake proračunatim. Zavise od mnogo faktora tokom izrade i ugradnje betona, uprkos i najpažljivijoj i najkontrolisanoj tehnologiji betona: veličini i količini pojedinih frakcija granulata (zrna kamena), kvalitetu i fizičkim i hemijskim osobinama cementa, količini vode koja se dodaje u spravljanju betona, temperaturama vazduha tokom betoniranja, transporta i ugradnje betona koja utiče na hemijske procese očvršćavanja betona, itd, itd. ...
Rezultat su deformacije dve susedne konzole koje nisu sasvim iste. Kad se ubaci poslednji segment stanje se donekle popravi, ali prethodna nesavršenost ostaje vidljiva.

Da li ima nečeg štetnog zbog ovakvih ulegnuća?
Zavisi kolika su. Ako su velika, onda se u njihovoj zoni izvodi deblji asfalt da bi se niveleta puta popravila („ispeglala“). Dodavanje asfalta znači i povećano opterećenje koje sa svoje strane povećava ugib pa se efekat popravke smanjuje.
Osim toga svako kretanje vozila po neravnoj podlozi pojačava dinamičke udare na konstrukciju a time i njena naprezanja. Povećana amplituda naprezanja pojačava efekte zamora.

Sve opisano nije ipak i dramatično i pokriva se velikim brojem koeficijenata sigurnosti primenjenih u toku projektovanja: po opterećenjima pojedinačno, u kombinacijama više opterećenja, u materijalima, vezama, ...

Postupak slobodne montaže se primenjuje i na mostovima sa kosim kablovima. Tim postupkom mogu se grade, (kad to ima tehničkog i ekonomskog opravdanja), i betonski, i čelični mostovi.
Primeri betonskih mostova: Most kod Beške (2012.), Most Zemun-Borča (kineski most) 2015.
Primeri čeličnih mostova: Mostovi u Brankovoj ulici u Bg, stari i novi (1957. i 1978.), Most Gazela (1970.) sa velikim ulegnućem na sredini, ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, Otis Driftwood, TurboMaximus, SkullRules

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 00:02 #612

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Još malo nedostaje do sastavljanja luka lučnog mosta 2-3 (između stubova 2 i 3), raspona 177 m.
Visina konstrukcije (rastojanje od donje ivice zatege do gornje ivice luka) je 36,5 m, tj. odgovara visini 12-stospratnice! Trenutna širina mosta, (a biće 5 m širi), iznosi 27,5 m, kao Most slobode ili Most Gazela.
Montaža je sada u fazi sastavljanja konstrukcije. Tačnost u prostoru mora da bude do 3-4 mm odstupanja iako se dižu teški segmenti (oko 60 t) na veliku visinu.
Most inače menja dužinu tokom dana od delovanja toplote. Ako je recimo noćna temperatura -3oC, a najveća dnevna +12oC, onda se most u odgovarajućem vremenskom intervalu izduži za 32 mm!
O ovom i mnogobrojnim drugim faktorima stalno mora da se vodi računa, most da se prati proračunima i na 3D-modelima da bi krajnji rezultat bio zadovoljavajući.
Visoko stručan posao inženjera izvođača, projektanta i nadzora.

Poslednja izmena: 27 dec 2013 00:16 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, kimi, Cookie, Buck, limanac, ranko su ns, Otis Driftwood, Duja, Brane, Direktor, SkullRules

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 00:04 #613

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Još jedan aktuelni snimak lučnog mosta 2-3, 177 m raspona.


Poslednja izmena: 27 dec 2013 00:16 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Cookie, limanac, kasko, Otis Driftwood, mrnjavi, TurboMaximus, das ivon, Novajlija, SkullRules

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 00:27 #614

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421

Morao sam slikati ukrivo da bi se videlo sta se desava na centralnom stubu


Moras da mi platis autorska prava na patent krivog slikanja :rock:
Poslednja izmena: 27 dec 2013 00:27 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 08:52 #615

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Auu kako mocno izgleda pogotovo naspram ovog moralno superiornog!! :) Ovo nije most, ovo je Zezeljev Most ! :)

Jedno pitanje za Inzenjera, hipoteticko..
Kada se skroz bude spojio luk, ako bi se izvukle skele ,dal bi most mogao sam tako da stoji ili bi se urusio?
Tj ,kada se bude navlacio na stub , hoce li skele takodje "putovati"?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 09:45 #616

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Moras da mi platis autorska prava na patent krivog slikanja :rock:
Ja se izvinjajem gosn Nixivoje, ali to je bio ekstreman slucaj :D , how much ? B)
Вера у себе је прва тајна успеха!
Poslednja izmena: 27 dec 2013 09:49 od SkullRules.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 20:55 #617

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Kako je napisao Inženjer u jednom od prethodnih postova, postaviće se privremeni stubovi u vodi preko kojih će se navlačiti konstrukcija do konačnog postavljanja na stub broj 3. A da li bi mogao već sada da stoji, moraćemo da sačekamo njegov odgovor.
Do tada, evo jedne fotografije ne baš zavidnog kvaliteta, da se vidi otprilike kakva će panorama biti. Uživo izgleda mnogo bolje. Impresionirala me je veličina luka i kako će to lepo izgledati iznad reke.

Poslednja izmena: 27 dec 2013 20:55 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, tiger, TurboMaximus, das ivon, SkullRules, Inzenjer

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 21:44 #618

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Pitanje:
Jedno pitanje za Inzenjera, hipoteticko..
Kada se skroz bude spojio luk, ako bi se izvukle skele ,dal bi most mogao sam tako da stoji ili bi se urusio?
Tj ,kada se bude navlacio na stub , hoce li skele takodje "putovati"
?


Odgovor:
Posle potpunog sastavljanja oba luka, (a to znači završenog i tehnički primljenog zavarivanja montažnih nastavaka lukova i greda koje spajaju lukove), ne samo da će se izvući svi pomoćni stubovi, nego je tako i projektovano! Lukovi mogu da stoje sami i pri tom imaju ugib od oko 50 mm, što je golim okom gledano, u poređenju sa 177 m raspona, nevidljivo.

Zatege ostaju poduprte, jer su izrazito vitke, kao strune.

Nastavak radova je sledeći:
- zavaruju se pešačke staze, celom dužinom i na obe strane;
- montiraju se kablovi na „praznoj“ konstrukciji, bez ikakvih pomoćnih konstrukcija između lukova i zatega.
(Više o nastavku montaže narednih nedelja, uz napredovanje radova).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 21:54 #619

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Za fotografiju nije bitan samo tehnički kvalitet već i namera autora. U ovom slučaju krajnje pozitivna i zato pohvala autoru. To je ne samo uživljavanje u budući atraktivan izgled mosta, pogotovo noću – sa dekorativnim osvetljenjem, već i svojevrsna podrška za oko 300 ljudi koji rade na mostu – izvođača, nadzora i projektanata.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 dec 2013 22:04 #620

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Dopuna odgovora o lukovima bez pomoćnih stubova, o „skelama koje putuju“:

Posle završene montaže kablova i svih provera celog statičkog sistema mosta koji je kompletiran, postavljaju se tzv. privremeni stubovi za lansiranje. (Lansiranjem se naziva transport konstrukcije mosta preko obale i reke do konačne lokacije).
Privremenih stubova ima četiri para i nalaziće se iznad oslonačkih tačaka tokom lansiranja – na sankama, pltaformama i baržama. Ti stubovi „putuju“ sa mostom i demontiraju se posle postavljanja na ležišta.
Zadatak privremenih stubova za lansiranje je da ukrute ceo sistem obzirom da prolazi kroz neprirodna stanja tokom lansiranja, gde se prolazni statički sistemi veoma razlukuju od konačnog.
Projektom, odnosno odgovarajućim proračunima, je predviđeno da se most vrati u početno stanje posle demontaže privremenih stubova, kad ih nije bilo.
Poslednja izmena: 27 dec 2013 22:09 od Inzenjer. Razlog: mala dopuna, da bi stav bio jasniji
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, ranko su ns, Otis Driftwood, TurboMaximus
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru