Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:08 #661

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 14 Slika 14

Nastavljamo sa poređenjima starog i novog mosta – preseci mostova na delu mosta sa većim lukovima.


Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:18 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Brane, Trpovski

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:09 #662

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 15 Slika 15

Sledi serija slika poređenja raznih izgleda starog i novog mosta na slikama približno uporedivim.
Najpre – opšti izgled i pogled sa kolovoza. Može se naslutiti velika razlika u visini lukova.

Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:18 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, mrnjavi, Brane, Trpovski

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:10 #663

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 16 Slika 16

Stari i novi most u pogledu sa obale i reke.

Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:19 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Brane, Trpovski

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:11 #664

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 17 Slika 17

Još jedan pogled sa obale i sa kolovoza.

Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:19 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, mrnjavi, Brane, Trpovski

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:11 #665

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 18 Slika 18

Poslednja slika – poređenje gradilišta mostova nekad (1960.) i sad (kraj 2013.).

Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:20 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, mrnjavi, Brane, Trpovski, Alibunar

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 04:12 #666

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Tekst 19

Ovo je bio (za mene previše pojednostavljen i prekratak, za široku publiku možda preopširan i delilmično nerazumljiv) prikaz starog i novog mosta.
Nadam se bar da je čuvena rečenica iz naših medija, nebrojeno puta kopirana i ponavljana “Most je replika starog, samo što je čelični i lukovi su zakošeni ka unutra“, sada “dobila na težini”.

Ogromni posao izgradnje mosta se nastavlja, ima mnoštvo tehnički interesantnih tema (za publiku Foruma, ali ne i za naše medije nažalost, pa čak i za grad Novi Sad kao instituciju, ne građane, naravno).
Nastavljamo kontakt, ako imate ikakvih pitanja i/ili sugestija, molim vas saopštite. Ne postoji glupo pitanje, naprotiv, koliko sam do sad video, sva pitanja su rezonska i opravdana.
Posao se, dakle, nastavlja!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, kasko, Otis Driftwood, mrnjavi, Sasa, Brane, das ivon, Trpovski, Alibunar

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 08:22 #667

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Sjajno!
Sad samo treba vremena da se sve ovo pregleda, izgustira i razume.
Retko imamo priliku da ovako sagledamo nešto što se izvodi u Novom Sadu, posebno nešto veličine i važnosti kao ovaj most.
Definitivno još jedan + od mene.

Mda, po ilustracijama 4 i 5 ispadne da je osnovni statički sistem mosta 4 proste grede, jel'?
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 08 jan 2014 08:28 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 10:34 #668

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Šta reći pored ovakve prezentacije i posvete vremenu. :master:
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 10:53 #669

  • potyo
  • potyo's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
  • Primljenih Zahvalnica: 10
:master: :master: :master:

Imam dva pitanja:
Zasto vesaljke nisu vertikalne, odnosno sta je prednost ove konstrukcije nad vertikalnom?
Kako izgleda srednji stub pod vodom? Npr. kod ovog mosta se vidi, da su pod vodom stubovi prakticno sastoje od manjih stubova www.danubebridge2.com/images/2012/mart/m/11.03.2012/5.JPG (off, ali moze i odgovor, zasto je takva konstrukcija kod mosta Vidin-Calafat)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 11:15 #670

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
OMG Inzenjer!! RESPECT

Nisam ni skontao da ce ovaj most bas toliko biti vislji od starog.. dakle i manji luk ce biti dosta veci od starog veceg! Uff . jedva cekam da se doslepaju na konacno odrediste lukovi.

Slazem se da je sramotno da ama bas niko ne izvestava u medijima u vezi izgradnje ,kao da se gradi neka portirnica u gradu a ne godzila most!! Sramota...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 11:56 #671

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Sjajno! Svaka čast! :master: :master: :master:

:cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 12:35 #672

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Bome, pljuščina od mene!
Hoćemo li dobiti i neki c(s)ertifikat na kraju kursa?

Stari je imao lepšu siluetu, što ne znači da novi neće biti lepši u celini.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 13:10 #673

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Ispravka najpre, izvinjavam se zbog greške, slika 17 bila je ponovljena slika 16, dakle:

Tekst 17 Slika 17

Još jedan pogled sa obale i sa kolovoza.

Poslednja izmena: 08 jan 2014 13:15 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 13:10 #674

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Naleteo sam na ovu fotku

Pogled na Petrovaradin by Marija Apic, on Flickr
Poslednja izmena: 08 jan 2014 13:12 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Brane, Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 14:01 #675

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Hvala forumaši na podršci i pozitivnim reakcijama!
Kao što sam i očekivao, pitanja su rezonska. Idemo sa odgovorima.

Pitanje o obliku vešaljki – vertikalne/dijagonalne:

Prema Idejnom projektu vešaljke su bile vertikalne.
Lukovi sa zategama i vertikalnim vešaljkama imaju prednost da je sve jednostavnije – i u projektu (konstruisanju, proračunu), i u izgradnji, pa su zato i usvojene u Idejnom projektu.

Zašto su, međutim, vešaljke prema Glavnom projektu dijagonalne, zašto je došlo do promene?
Razlog je u izmeni jednog od temeljnih standarda na osnovu kojih je most projektovan, a koja je stupila na snagu pre samog početka gradnje.

Izmena je bila sledeća:

Prema prethodnoj verziji standarda (na osnovu koje je urađen Idejni projekt) uglovi rotacije na osloncima (slika 05) su proračunavani za delovanja železničkog opterećenja i razlika temperature konstrukcije ponaosob – za svako opterećenje odgovarajući uglovi rotacije.

Prema novoj verziju istog standarda, ovaj uslov je bitno pooštren – uglovi rotacije od oba pomenuta opterećenja se sabiraju i zbir (a ne članovi zbira, kao prethodno) mora da bude manji od granične vrednosti.
Pošto su lukovi sa vertikalnim vešaljkama u Idejnom projektu bili na granici svojih deformacijskih mogućnosti, samo železnica je izazivala rotacije na osloncima skoro jednakim graničnim (dopuštenim), onda dodatak od oko 50% koji izaziva razlika temperature nije nikako mogao da bude savladan uprkos svim naporima projektanata. Jedino rešenje je bilo promena sistema – prelaz na dijagonalne vešaljke.
Sistemi sa dijagonalnim vešaljkama su mnogo krući, (to je praktično rešetkast sistem, što je u jednom komentaru neko od forumaša već lepo primetio). Ovo rešenje je, međutim, izazvalo probleme – tehničke (jer se most praktično projektovao od početka, a ne da se nastavi na Idejni projekt) i formalno pravne (zašto se Glavni projekt razlikuje od Idejnog).

Vratimo se tehnici. Sistemi sa dijagonalnim vešaljkama su, rekoh, mnogo krući, ali za uzvrat neuporedivo komplikovaniji u rešavanju rasporeda (ritam, nagibi), proračunu (i za fazu montaže kablova, i za sve računski ekstremne situacije u eksploataciji), konstruisanju (sve ankerne konstrukcije su pod prostornim uglovima i u zategama, i u lukovima). Rečju, bio je potreban visoko profesionalan i intenzivan rad celog projektantskog tima da se sve konstruiše, proračuna i predstavi na jasan način da bi izvođačka fabrika čeličnih konstrukcija nastavila posao bez problema. Izvođač je to i uradio na visokom intelektualnom i zanatskom nivou, (već je bilo ranije odgovarajućih slika).

Lučni mostovi sa dijagonalnom vešaljkama su ranije bili relativno retki, ali poslednjih godina sa razvojem železnica velikih brzina (High speed, brzine veće od 200 km/h) su mnogo brojniji i dobijaju na značaju baš zbog izuzetne krutosti.

Primedba: Ako tražite na Inernetu primere lučnih mostova sa dijagonalnim vešaljkama, termini su Network arch bridges (eng.) i Netzwerkbogenbrucken (nemački).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 14:14 #676

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Pitanje o izgledu srednjeg stuba pod vodom:

Presek stuba 3 u celini dat je u prilogu #646.
Stub je šupalj i ukrućen iznutra vertikalnim zidovima i horizontalnim dijafragmama.
Na donjem delu oslonjen je na novu stopu, a ova na stari keson u rečnom dnu, preostao od starog mosta.
Blagodareći ogromnim dimenzijama starog kesona, (a ogromne su zbog velikih horizonatlanih sila i momenata savijanja kao posledica sistema starog mosta), novi stub 3 je centričan na kesonu i sposoban da primi sve i vertikalne, i horizontalne sile bez ikakvog problema.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 14:22 #677

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Pitanje o fundiranju Mosta Kalafati-Vidin:

Na slici sa izgradnje mosta se vide, gledano odozgo na dole:
stub (oblika V),
temeljna stopa,
bušeni šipovi, (cilindričnog oblika, deluju kao stubovi u tlu, što i jesu na neki način).

Bušenim šipovima u grupi (bateriji) se oslanjanje mosta prenosi na dubinu gde je tlo veće nosivosti. Grupa šipova se tako ponaša u celini kao jedna temeljna stopa. Nose po omotaču (na trenje) i po bazi (vrhom).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 14:39 #678

  • potyo
  • potyo's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
  • Primljenih Zahvalnica: 10
Inzenjer napisao/la:
Pitanje o fundiranju Mosta Kalafati-Vidin:
Na slici sa izgradnje mosta se vide, gledano odozgo na dole:
stub (oblika V),
temeljna stopa,
bušeni šipovi, (cilindričnog oblika, deluju kao stubovi u tlu, što i jesu na neki način).
Zasto temeljna stopa nije na dnu reke, ili jos ispod? Sve ostalo je cisto, samo ne razumem, zasto je stopa iznad povrsine vode?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 15:03 #679

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Zašto je stub šupalj, zato što je tako dovoljno ili zato što je tako bolje?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 jan 2014 15:04 #680

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Pitanje o fundiranju Mosta Kalafati-Vidin, zašto je temeljna stopa visoko postavljena, a ne na dnu reke:

Pretpostavljam sledeće, na osnovu ove slike i drugih slika ovog mosta dostupnih na Internetu:
- bušeni šipovi su vrlo duboko u tlu i kao takvi dobro uklješteni u tlo;
- iz prethodnog sledi da baterija šipova ispod stuba može da primi sve horizonatlne sile, uključujući i incidentne (udar broda), iako se završavaju oko nivoa vode;
- naredni zaključak je da nije potrebna skupa konstrukcija priboja (privremena zaštitna građevina oko stuba, koja omogućava rad na suvom);
- da šipovi ne bi ostali vidljivi, oko njih i po obodu temeljne stope izvedena je neka vrsta „kecelje“ koja pokriva šipove, rasprostire udar broda na celu grupu i poboljšava hidrodinamički oblik
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru