Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 20 jan 2014 21:34 #701

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Da da na to sam mislio, nisam slusao na casu a iskreno nisam ni znao u datom momentu kako da nazovem to :unsure: Hvala na ispravci !
Вера у себе је прва тајна успеха!
Poslednja izmena: 20 jan 2014 21:35 od SkullRules.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jan 2014 20:49 #702

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, limanac, TurboMaximus, Brane, SkullRules, Inzenjer

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 02:55 #703

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Posle duge pauze od deset dana nastavljamo sa radom.
Danas – dve slike iz vazduha na gradilište i divnu panoramu Dunava i Novog Sada.

Slika 01: Pogled na konstrukciju većeg lučnog mosta (219 m), na levoj obali.
Vidljivi su koreni segmenti lukova. Ostali lučni segmenti čekaju spremni za dizanje.
Da se podsetimo:
- trenutna širina konstrukcije, između spoljašnjih ivica zatega, je 25 m, što je 5m više od širine starog mosta; (na kraju će biti 31,440 m!);
- ovaj lučni most, sa svojih 219m raspona i dva koloseka železnice, je najveći lučni most na svetu u disciplini lukova sa zategom, sa punim (sandučastim) lukovima i sa dva koloseka.

Nastavak montaže lukova se uskoro nastavlja. Pripreme su u punom jeku. Nažalost, ulazimo u period lošeg vremena, što će vredne mostograditelje usporiti u izvesnoj meri. Podsetimo se opet: reč je o ograničenjima dizanja tereta pri vetru, temperaturama i padavinama koje direktno utiču na izvođenje zavarivanja, (o ljudima da ne govorimo).

Poslednja izmena: 23 jan 2014 08:23 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, Otis Driftwood, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Trpovski, SkullRules

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 02:56 #704

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Slika 02: Pogled na levu obalu i skoro sastavljen lučni most od 177 jm raspona.
Sledi ubacivanje poslednjeg segmenta lukova i grede koja povezuje lukove.
Za laike jednostavna operacija, za profesionalce – ne!

Potrebno je najpre tačno izmeriti razmake susednih krajeva lukova sa tačnošću do 1 mm.Razmaci su, međutim, promenljvi u zavisnosti od temperature vazduha. Ako se segment koji se poslednji diže skrati, da bi sigurno ušao u raspoliživ prostor, povećava se veličina zavarenog šava koji treba da spoji konstrukciju. Ovo znači povećana skupljanjua šavova, odatle i povećanje unutrašnih napona u konstrukciji, pre nastupanja opterećenja). Naravno i duži rad, podložniji greškama.
Inače, tolerancija poklapanja naspramnih i sučeljenih limova segmenata je samo 2 mm!
Ovo je samo jedan od svakodnevnih primera koji pokazuju specifičnost rada na čeličnim konstrukcijama, potrebna je visokokvalifikovana radna snaga u celom nizu – od odgovornog projektanta do poslednjeg majstora.

Poslednja izmena: 23 jan 2014 08:23 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, Otis Driftwood, TurboMaximus, Dunavski, Brane, RM77, Trpovski, SkullRules

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 03:06 #705

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Kratak komentar uz slike Mrnjavog:

Korisne slike iako su uslovi za snimanje bili očigledno loši. Opet kažem - najvažnija je pozitivna namera forumaša, a uzgred se stvara i dragocen arhivski materijal.

Inače na slici 008 vidi se kompozicija teretnih vagona. Ovo su vagoni (kola - po železničkoj terminologiji), sa četiri osovine, tipa E i sa osovinskim opterećenjem od po 18t/osovina. Sa ovakvim 72t-vagonima most treba da bude pun pri probnom opterećenju - koliko stane!
Ne žurimo međutim, do tada ima mnogo posla, a onaj najteži tek predstoji!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Trpovski

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 08:01 #706

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Pogled iz vazduha zaista nam je dragocen jer tamo ne možemo tako lako, bar ako nameravamo da se vratimo u komadu. Žao mi je što slike nemaju malo veću rezoluciju, rado bih ih stavio na desktop.

Međutim, više od pogleda na lukove intrigirao me je pogled na detalj koji nismo mnogo analizirali do sada: središnji stub. Na sremskoj vazdušnoj slici vidi se (nažalost u daljini) da je ograđeni deo u vodi (keson?) pun, izgleda, vode koja ima drugačiju boju od vode Dunava.

Moja (laička) pitanja:
- Da li je to sada voda koja više nema kontakta sa Dunavom (osim ako negde ne curi),
- Da li je visina ograde u vodi dovoljno velika da spreči prelivanje za neke ozbiljnije prolećne vodostaje,
- Kada će ta voda biti ispumpana, i da li će biti ispumpana, kako bi se omogućilo betoniranje (na suvom?),
- Kada se planira završetak tog stuba?


Hvala svima, posebno inženjeru i pozdrav iz Karlovaca.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: SkullRules

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 10:22 #707

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Fantasticne slike Inzenjer!
Pravo je cudo sto ce se ove grdosije uopste moci navicu na svoju konacnu lokaciju.. neverovatno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 10:47 #708

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Trpovski napisao/la:
Pogled iz vazduha zaista nam je dragocen jer tamo ne možemo tako lako, bar ako nameravamo da se vratimo u komadu. Žao mi je što slike nemaju malo veću rezoluciju, rado bih ih stavio na desktop.

Međutim, više od pogleda na lukove intrigirao me je pogled na detalj koji nismo mnogo analizirali do sada: središnji stub. Na sremskoj vazdušnoj slici vidi se (nažalost u daljini) da je ograđeni deo u vodi (keson?) pun, izgleda, vode koja ima drugačiju boju od vode Dunava.

Moja (laička) pitanja:
- Da li je to sada voda koja više nema kontakta sa Dunavom (osim ako negde ne curi),
- Da li je visina ograde u vodi dovoljno velika da spreči prelivanje za neke ozbiljnije prolećne vodostaje,
- Kada će ta voda biti ispumpana, i da li će biti ispumpana, kako bi se omogućilo betoniranje (na suvom?),
- Kada se planira završetak tog stuba?


Hvala svima, posebno inženjeru i pozdrav iz Karlovaca.

Sjajna pitanja Trpovski, jedva cekam odgovor od Inzenjera, ja sam isto mislio da postavim pitanja u vezi sredisnjeg stuba...
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 18:32 #709

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Tek u junu 2015!
Ko moze neka kopira:

"B92 - Biz - Vesti - Žeželjev most gotov u junu 2015." feedly.com/k/1mxtzBz
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 18:47 #710

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
^^
Žeželjev most gotov u junu 2015.
IZVOR: NOVOSTI
Novi Sad -- Izvođači radova tvrde da će Žeželjev most preko Dunava u Novom Sadu, biti završen sredinom naredne godine, pišu "Večernje novosti".

Prema najavama iz špansko-italijanskog konzorcijuma AZVI kojem je poverena njegova gradnja, novi Žeželjev most preko Dunava biće potpuno završen do juna 2015. Po ugovoru potpisanom početkom 2011. to je trebalo da se dogodi još u novembru prošle godine, podsećaju "Novosti".



U "Železnicama Srbije“ koje, u ime republičke vlade kao investitora kontroliše realizaciju tog projekta, ne žele da komentarišu te najave.

Pošto se odustalo od svojevremeno najavljivane promene izvođača što bi, kako je ocenjeno, još više zakomplikovalo situaciju, sada je, kažu, najvažnije da se veliki projekat najzad okonča.

Što se stanja na samom gradilištu tiče, posle intenzivnog rada koji je omogućio neoubičajeno lep decembar, i poduže pauze zbog niza januarskih praznika, posao je nastavljen početkom ove sedmice.

Trenutno se završava montaža čeličnog luka na petrovaradinskoj obali, u toku je i montaža onog na bačkoj, a kraju je privedeno i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog prelaza preko Dunava.

"Od temelja do konstrukcije mosta, taj stub će biti visok 20 metara, a talpe služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na stubu", objašnjava za "Novosti“ Srećko Ugrica, direktor projekta gradnje novog mosta.

Svi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo bi da budu gotovi do februara, što znači da će tada početi i betoniranje rečnog stuba, inače jednog od ukupno pet koji će nositi most. To bi, prema procenama, trebalo da bude završeno do leta. Preostala četiri stuba, po dva na sremskoj i bačkoj strani reke, završena su prošle godine.

"Što se tiče luka na petrovaradinskoj strani, od ukupno 43 elementa montirano je 40, a preostala tri biće montirana do kraja ovog meseca. Čim to bude gotovo, dizalice, jarmovi i druga oprema sele se na bačku obalu, da se ubrza montaža drugog luka. Na njemu su, do sada, montirana četiri od ukupno 42 elementa", kaže Ugrica.

Luk koji se montira na petrovaradinskoj obali dug je 220, a visok 47, dok je dužina luka na novosadskoj strani 180, a visina 34 metra. Oba će, kao i rečni stub, biti završena do leta. Posle toga, oni će biti prebačeni na barže i, sa reke, naneti na stubove. Ukupna dužina novog mosta će, inače, biti 466, a širina 19 metara.

Mislim da su obrnuli koji luk je na kojoj strani reke.
A do Juna 2015. ima da se načekamo.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 23 jan 2014 18:48 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 19:23 #711

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Zaista zanimljiva pitanja Trpovski.
Mislim da boja vode potiče od sredstva za stabilizaciju tla koje se ubrizgava u ispod kesona. Čućemo šta Inženjer ima da kaže.

Nije mi samo jasno, zašto prenose pogrešne informacije!? Lukovi su dužine 219 m i 177 m i visine dok će višlji imati visinu od 42 m. Ni za dužinu i širinu nisu dobro preneli, ukupna dužina će biti 474 m a širina će biti 31,440 m.

Inače, gospodina Srećka Ugricu sam imao prilike da upoznam tokom minulog vikenda kada je bilo iskliznuće vagona u Karlovačkim Vinogradima. Tada mi je tražio dozvolu za fotografisanje koju nisam imao ali sam mu rekao da sam završio železničku školu, da mi je otac bio železničar i tako. I tetka, koja radi na železnici, je bila tamo i isto to rekla ali je on rekao da bih ipak trebao da imam dozvolu. Da mi je znati šta bi radio da me vidi da fotografišem Novi Žeželjev most u izgradnji.
Zaboravih da napomenem, da je dozvolu za fotografisanje teško dobiti i da znaju da prave problem, ako je lice koje fotografiše, nema. Mada, zavisi od slučaja.

No, da ne skrećem dalje van teme, imam i ja jedno pitanje. Na fotografijama se vidi još po jedan stub u vodi sa obe strane. Da li je to neki pomoćni stub koji će kasnije biti uklonjen ili je u pitajnu stari projekat?


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 jan 2014 22:35 #712

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Meni to izgleda kao stub u nasipu na obali, al ajde da sačekamo Inženjera.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 jan 2014 00:06 #713

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Odgovori na pitanja o priboju kod stuba 3

O vodi unutar priboja:
Pribojem se naziva zaštitna privremena konstruicija oko buduće temeljne stope i stuba.
Voda unutar priboja je „zarobljena“ i ne meša sa vodom okolnog Dunava. Druge je boje od injektiranja tla oko potojećeg kesona starog mosta u dnu Dunava.

O visini priboja:
Ne znam tačnu visinsku kotu gornje ivice priboja. U praksi je uobičajeno da to bude min 0,50 m viša kota od kote reke. Za kotu (nivo) reke se uzima recimo 10-, 50- ili 100-godišnja voda u zavisnosti od dužine radova na reci.

O ispumpavanju vode unutar priboja:
Da, voda će biti ispumpana da bi se omogućio rad u suvom.
Obzirom na visinu priboja i veliki hidrostatički i hidrodinamički pritisak vode, potrebno je ukrutiti priboj iznutra. To se postiže velikom, horizontalnom, ramovskom konstrukcijom koja se polaže unutar priboja. Ovu konstrukciju projektuje, izrađuje i montira izvođač radova priboja i fundiranja.

Kada se planira završetak stuba?
Ne znam planove izvođača pa je nezahvalno govoriti u tuđe ime, a taj odgovara vrlo ozbiljno za svoj rad. Po mojoj proceni, posle svih priprema (završetak injektiranja, postepeno ispumpavanje vode, spuštanje rama za ukruđenje, zaptivanja talpi priboja, pripreme plovila za prevoz miksera za betoniranje) potrebno je sigurno oko tri meseca za rad na stubu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, mrnjavi, SkullRules

Novi Žeželjev most 25 jan 2014 00:07 #714

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Odgovori na pitanja o “dodatnim stubovima” iza stubova 1 i 5

Ovde je reč o fundiranju tzv. prelazne konstrukcije, tj. konstrukcije gde pruga prelazeći sa pružnog nasipa ide preko nje da bi dospela na most.
Ove slike potiču inače iz Idejnog projekta o čemu je pisano u više stručnih radova.

U Glavnom projektu ovo rešenje je donekle izmenjeno, zadržavajući naravno osnovni smisao i namenu izrade ovakve prelazne zone.
Radi se o različitoj krutosti podloge van mosta i na mostu. Na mostu su šine na mnogo krućoj podlozi nego van mosta. Prelazna konstrukcija je po krutosti između nasipa i mosta.
Kod loše održavanih pruga može da se desi da šine “potonu” prateći sleganje nasipa. To je, razumljivo velika opasnost za saobraćaj.
Inače sve što je u vezi sa prugom je domen struke građevinskih inženjera specijalista za pruge i puteve, a ne inženjera konstruktora.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, TurboMaximus

Novi Žeželjev most 25 jan 2014 00:08 #715

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
O izveštavanju medija:
Rekao sam već da to zaista ne zaslužuje ikakav komentar i .... ne komentarišem ih :)
Do tada treba zapisivati ovakve detalje “izveštavanja”, a reč je o mostu privredno najvažnijem i tehnički daleko najsloženijem u Srbiji u poslednjih nekoliko decenija!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 26 jan 2014 21:58 #716

  • Šipadžija
  • Šipadžija's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 24
  • Primljenih Zahvalnica: 178
Inzenjer napisao/la:
Odgovori na pitanja o priboju kod stuba 3

O vodi unutar priboja:
Pribojem se naziva zaštitna privremena konstruicija oko buduće temeljne stope i stuba.
Voda unutar priboja je „zarobljena“ i ne meša sa vodom okolnog Dunava. Druge je boje od injektiranja tla oko potojećeg kesona starog mosta u dnu Dunava.

O visini priboja:
Ne znam tačnu visinsku kotu gornje ivice priboja. U praksi je uobičajeno da to bude min 0,50 m viša kota od kote reke. Za kotu (nivo) reke se uzima recimo 10-, 50- ili 100-godišnja voda u zavisnosti od dužine radova na reci.

O ispumpavanju vode unutar priboja:
Da, voda će biti ispumpana da bi se omogućio rad u suvom.
Obzirom na visinu priboja i veliki hidrostatički i hidrodinamički pritisak vode, potrebno je ukrutiti priboj iznutra. To se postiže velikom, horizontalnom, ramovskom konstrukcijom koja se polaže unutar priboja. Ovu konstrukciju projektuje, izrađuje i montira izvođač radova priboja i fundiranja.

Kada se planira završetak stuba?
Ne znam planove izvođača pa je nezahvalno govoriti u tuđe ime, a taj odgovara vrlo ozbiljno za svoj rad. Po mojoj proceni, posle svih priprema (završetak injektiranja, postepeno ispumpavanje vode, spuštanje rama za ukruđenje, zaptivanja talpi priboja, pripreme plovila za prevoz miksera za betoniranje) potrebno je sigurno oko tri meseca za rad na stubu.

Evo, reših i ja da se nadovežem na ovu debatu oko priboja i stuba broj 3. Voda unutar priboja jeste odvojena od ostatka Dunava ali curenje vode još uvek nije u potpunosti sprečeno kako ne bi dolazilo do razlike u pritiscima u i van priboja sve dok se ne završe radovi koji prethode montaži ramovskog razupirača. Na prvom mestu to je ojačanje tla mlaznim injektiranjem ili Jet grouting.
Funkcija ojačanog tla je višestruka. Jedna od uloga je kao što Inzenjer reče u nekom od ranijih postova zaštita stuba od odnošenje materijala ili stručno rečeno podlokavanja. Druga, mnogo važnija uloga ojačanog tla je u zadržavanju postojećeg temelja na sadašnjem nivou i sprečavanje isplivavanja istog usled uzgona, kada se bude ispumpala voda i kada se izvrši iskop materijala unutar priboja. Silu zatezanja koju izazove uzgon primiće ankeri koji se ugrađuju unutar ojačanja. Treća funkcija ojačanog tla je oslonačka funkcija gde ojačano tlo zajedno sa ramovskim razupiračem treba da primi silu koju će stvoriti pritisak vode nakon ispumpavanja. Četvrta funkcija je zaptivanje prostora između postojećeg temelja i talpi kako voda ne bi ispod talpi ušla u ispumpan priboj.

Kota vrha talpi je na 75 m.n.m. To je kao što Inzenjer reče tačno 0,5m viša kota u odnosu na radni nivo vode koji iznosi 74,50 m.n.m. Da li će to biti dovoljno da Dunav ne prelije priboj do završetka stuba, teško je reći. Priboj nije mogao biti viši jer bi tada pritisci vode bili značajno veći i dodatno bi se zakomplikovalo razupiranje ionako ogromnog priboja.

Mnogi očekuju brz završetak stuba pošto se ispumpa voda, ali do toga ima još mnogo posla, uključujući i izradu pomoćnog mostića koji će služiti za cevni transport betona umesto miksera na plovilima što će značajno olakšati betoniranje. Sve u svemu nadajmo se niskom vodostaju i povoljnim vremenskim uslovima i rezultati ne bi trebalo da izostanu.
Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi, ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Cookie, Buck, ranko su ns, TurboMaximus, Trpovski, SkullRules, Inzenjer

Novi Žeželjev most 28 jan 2014 20:06 #717

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Na Dunavu spajaju lukove od 12.000t
IZVOR: 24 SATA
Novi Sad -- Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju.


Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta.

Kada ovi poslovi budu gotovi kreće najzanimljiviji deo gradnje: premeštanje čeličnih konstrukcija na reku. Ukupna težina mosta biće oko 12.000 tona.

Načelno će oba dela mosta biti napravljena na obali, te će dizalice naguravanjem na barže, koja će služiti kao privremeni oslonac, čelične konstrukcije dovući do projektovanog mesta, odnosno rečnog stuba, kaže Dorđe Lađinović, profesor sa Departmana za građevinarstvo i geodeziju FTN.

Dodaje da će u celom podvigu učestvovati dve ili četiri barže, čiji će "šoferi“ raditi najodgovorniji posao, i nekoliko radnika na dizalicama koji će takođe morati da paze na "dobar“ pravac. Delovi mosta kretaće se nekoliko centimetara na sat, pa će spajanje bačke i sremske konstrukcije, ili, kako ih građevinari zovu, severne i južne, trajati nekoliko dana. Most trenutno stoji na kugličastim osovinama zahvaljujući kojima će lako da sklizne na barže.

Srećko Ugrica, direktora projekta gradnje, kaže da će stub u vodi biti visok 20 metara.

"Talpe koje se postavljaju služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na jednom od pet stubova", kaže Ugrica

Dodaje da bi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo da budu gotovi do februara kada će početi betoniranje rečnog stuba. U kesonu, koji je pod veoma jakim pritiskom, obično može da radi jedan čovek, i to samo oko pola sata. Inače, preostala četiri stuba, koja se nalaze na obe strane Dunava, završeni su prošle godine.

"Na takozvanom sremskom luku montirano je 41 od ukupno 43 elementa. Kad on bude gotov, dizalice i jarmove prenećemo na bačku stranu kako bi se ubrzala montaža drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa", kaže Ugrica.

Sremski luk dug je 220 i visok 47 metara, dok će dužina luka na novosadskoj strani biti 180, a visina 34 metra. Ukupna dužina novog mosta biće 466, a širina 19 metara.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija

Novi Žeželjev most 28 jan 2014 20:34 #718

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
opet su zajebali lukove... pa mogu makar vizuelno da ocene koje su zatege duze :gaah: kontam gledaju po onom renderu mehanicki :facepalm:
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 jan 2014 00:33 #719

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
skull_rules napisao/la:
opet su zajebali lukove... pa mogu makar vizuelno da ocene koje su zatege duze :gaah: kontam gledaju po onom renderu mehanicki :facepalm:

Sta pricas ti? Procitaj dobro sta je Inzenjer napisao.
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 jan 2014 01:10 #720

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Hvala najpre Kasku na dežurstvu na medijima – da se uhvati svaka vest.

U samom novinskom tekstu, kao i mnogo puta ranije u svim tekstovima, ima nepreziznosti i netačnosti, pa zato ipak moram da napišem neku reč.

Dakle:

Novine:
Načelno će oba dela mosta biti napravljena na obali, te će dizalice naguravanjem na barže, koja će služiti kao privremeni oslonac, čelične konstrukcije dovući do projektovanog mesta, odnosno rečnog stuba“.
Komentar:
O lansiranju pri montaži ćemo pisati i diskutovati malo kasnije, kad je to adekvatnije prema radovima na terenu.
Sada samo kratko: Svaki od dva lučna mosta se na obali postavlja na sanke i platforme.
Sanke su čelični oslonci trougaonog oblika i sa hidrauličkim presama na vrhu trougla. Sanke se kreću po svojim stazama sa teflonskim podmetačima (zbog smanjenja trenja pri klizanju).
Platforme su vozila na četiri osovine čija se platforma na koju naleže most hidraulikom prostorno prilagođava potrebnom položaju. Ispod mosta će ih biti 34 u jednom redu!
Most dakle putuje ka reci i zaustavlja se svojim prednjim krajem iznad barži. Iz tankova barži se ispumpava voda (kao kod podmornice), i barže izronjavaju do kontakta sa mostom.
Prilikom plovidbe preko reke barže se usmeravaju sistemom ankera i guračima. Zadnji kraj – na obali kreće se preko platformi.
Kad se most nađe iznad stubova, spušta se, opet hidraulikom i uz pomoć alata sa precizno usmeravanje, bukvalno u mm precizno na ležišta.

Novine:
Dodaje da će u celom podvigu učestvovati dve ili četiri barže, čiji će „šoferi“ raditi najodgovorniji posao, i nekoliko radnika na dizalicama koji će takođe morati da paze na „dobar“ pravac“
Ne postoje nikakve dizalice, još manje „šoferi“, a o nekilko radnika da i ne govorim.
Velika stručna ekipa prati celu operaciju, sastavljena od izvođača i projektanata. Prate se svi složeni uređaji koji nose most kao i ponašanje mosta preko mnogobrojnih senzora za registrovanja naprezanja i deformacija konstrukcije. Sve se nadgleda i kontroliše na računarima i upoređuje sa proračunom. (Samo proračun montaže iznosi 1500 strana!) Tu su još i stotine strana druge tehničke dokumentacije koje radi izvođač, o svakom detalju cele operacije.
Čitalac novina na osnovu ovakvog teksta može da stekne predstavu kao da tri-četiri čobanina teraju magare, a ne da se radi o izuzetno složenoj i odgovornoj tehničkoj operaciji!

Novine:
Sremski luk dug je 220 i visok 47 metara, dok će dužina luka na novosadskoj strani biti 180, a visina 34 metra. Ukupna dužina novog mosta biće 466, a širina 19 metara”.
Komentar:
Izgleda da je prepisivanje dimenzija mosta zaista veliki problem, dakle ispravno je:
- lučni most ka desnoj obali: raspon = 177 m, osni razmak lukova i zatega = 34 m,
- lučni most ka levoj obali: raspon = 219 m, osni razmak lukova i zatega = 42 m,
- širina mosta između spoljnjih ivica maski i ograda = 31,440 m;
- ukupna dužina mosta = 474 m.


Slike u novini:
- fotografije veoma lepe;
- 3D-slika iz Idejnog projekta (kad su vešaljke bile vertikalne).




Zapažanje:
Ostaje zaista neobjašnjivo zašto novinari ne pitaju prave aktere posla o svim tehničkim informacijama, tj. one koji su ga osmislili u celini i koji ga rade! Pri tom su kontejneri sa upravom gradnje i nadzorom uz sam most, a na tabli 3x3m su imena i nazivi firmi projektanata sa punim adresama i web-stranicama. Neverovatno!

O lansiranju i uopšte, o mnogobrojnim tehničkim detaljima, kao što rekoh, iscrpno ćemo pričati i diskutovati u nastavlu radova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, limanac, ranko su ns, kasko, Otis Driftwood, TurboMaximus, Trpovski
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru