Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 00:06 #761

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Imam snimak ali je velik 800mb čim ga smanjim kačim ga :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 00:51 #762

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, Otis Driftwood, mrnjavi, Dunavski, SkullRules, Inzenjer

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 00:55 #763

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Brane napisao/la:
Da li se zna ko snima dokumentarac? Poslao sam e-mail Discovery Channel-u u vezi mosta i da bi bilo lepo da snime dokumetarac s obzirom na značaj, kako saobraćajni tako i građevinski. Odgovorili su mi da su prosledili e-mail urednicima ali da, s obzirom na veliki broj sugestija i pohvala, ne mogu direktno da mi odgovore da li će prihvatiti ili ne moju ideju.

Još jednom pohvale za Inženjera :clapping: Fotografije sa umetanja poslednjeg dela luka su istorija.

Selver Buljubašić u ime Mostogradnje, mislim. Neko radi i u ime projektanta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 01:44 #764

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Vest iz novina:
Radovi na izgradnji Žeželjevog mosta trebalo bi da budu gotovi do septembra, ali se još uvek ne zna kada će biti pušten u saobraćaj.“

Verovatno je pomešano nekoliko informacija koje su se, na ne baš spretan način, pretopile u jednu.

Razložimo stvar:
1) Septembar: Lansiranje (transport) lučnih mostova treba da bude u septembru.
2) Gotov most: Most u celini nije završen lansiranjem, iako je lansiranje ključna operacija u celoj montaži mosta. Preostaje još dosta ozbiljnog posla: betoniranje kolovoznih ploča, nanošenje tucaničkog zastora, montaža šina i železničke opreme, asfaltiranje, razne instalacije, najzad i dva prilazna mosta.
3) Puštanje mosta u saobraćaj: Most može da se pusti u saobraćaj kad su i pruga i put, pre i posle mosta, spremni za saobraćaj. U to spada i prebacivanje pruge sa privremenog mosta na novi.

Ne treba, ipak, biti prestrog prema novinskim izveštačima. Večita žurba, slabo poznavanje osnovnih tehničkih pojmova i suštine, razgovor (vrlo često) sa stručno nekompetentnim sagovornicima, ali (zbog nečeg drugog) značajnim (ili „značajnim“).
Ipak je uočljivo postepeno poboljšanje u izveštavanju i shvatanje da se ipak radi o izuzetnom i nesvakidašnjem tehničkom poduhvatu.

No, nastavimo sa radom, razmenom pitanja i ideja, i – pre svega, što je izuzetna karakteristika ovog Foruma – sa zdravom radoznalnošću i poštovanjem rada stotina ljudi na ovom projektu, a rekao bih i poštovanjem rada uopšte.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 08:23 #765

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Razmišljam sad u totalno scenskom pravcu.
Izgradnja mosta je odlično režirana u sledećem smislu:
- prvo se gradi luk sa sremske strane. Novosađani preko reke mogu da šmekaju šta se događa u daljini. Pošto su Novosađani, neće preći reku (većina). Kako luk raste segment po segment, može da se vidi sa tvrđave, varadinskog mosta, iz raznih delova grada, dakle, polako zauzima svoje mesto u raznoraznim vizurama.
- kad je već svima privučena pažnja, počinje sastavljanje luka na bačkoj strani, svima pod nosom. Taj luk je i monumentalniji i bliži, pa taman kad su se navikli na postojanje onog drugog (manjeg, i perspektivom dodatno smanjenog), ljudi bivaju zatečeni "stvarnom" veličinom.

Ne znam kako je odlučeno da tehnologija tj. sled radova bude baš ovakav, ali nije mogao biti bolji.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, Inzenjer

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 08:38 #766

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
:master:
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 feb 2014 08:39 #767

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Mislim da je u pitanju slučajnost jer je sa bačke strane bilo kašnjenja zbog izmeštanja gasovoda a kasnije i zbog uklanjanja delova starog stuba na mestu današnjeg stuba broj 4. Da nije bilo toga, verujem da bi lukovi napredovali približno istom brzinom.
Jedino ostaje pitanje dizalica, s obzirom da su dizalice sa sremske strane prebačene na bačku radi dalje gradnje većeg luka.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 feb 2014 01:14 #768

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Evo jo jednog pogleda iz vazduha od 17. februara.
Ortotropne ploče pešačkih staza su skoro sve podignute i vidljiv je most u celoj širini. Razmak spoljnjih ivica pešačkih staza je 30,860 m.
Kad se dodaju ograde i maske dostići će punu širinu od 31,440 m. Ograde i maske se dodaju nad rekom, kad je most u konačnom položaju.

Poslednja izmena: 22 feb 2014 01:28 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Dukelander, limanac, ranko su ns, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, SkullRules

Novi Žeželjev most 22 feb 2014 06:32 #769

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Gledam Nixijev video i kontam kako bi bilo mocno da taj helikoptercic sa kamerom napravi jedan krug oko centralnog stuba da vidimo sta se tamo desava :D e sad ne znam koliki mu je domet od daljinca pa do njega, mada bi mogao da se komanduje sa drumsko-zeleznickog mosta... :)
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Одг: Novi Žeželjev most 22 feb 2014 09:13 #770

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Evo jedne fotografije gradilista centralnog stuba od 12.02.



Послато са HTC Desire X уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, ranko su ns, sergio-m, mrnjavi, TurboMaximus, SkullRules, Inzenjer

Одг: Novi Žeželjev most 22 feb 2014 11:16 #771

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Hvala vam Brane odlicna je fotografija, sad kontam da recni stub ima drugi status. :cheer:
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Одг: Novi Žeželjev most 22 feb 2014 12:44 #772

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Ljudi, jel vama baguje forum? Meni jako brljavi
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 feb 2014 02:24 #773

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu

Najnovija vest je da je juče podignuta poslednja, centralna greda koja povezuje lukove na lučnom mostu na desnoj obali, L = 177 m.
Na lučnom mostu na levoj obali, L = 219 m, takođe je nastavljena montaža dodavanjem novih segmenata.

Dok ne stignu najnoviji fotosi, dva „prevaziđena“ stanjem radova, ali atraktivna fotosa.





Kao i obično kratki komentari, ovoga puta osvrt na (elektronske) komentare čitalaca raznih novina posle neke vesti o našem mostu:

Na mostu se ne radi, jedva sam prebrojao 10 radnika!“
Potpuno pogrešno, čak besmisleno, a boga mi i uvredljivo!

Na mostu se intenzivno radi, oko 300 ljudi je svakog dana u neprekidnom poslu.
Zašto se onda ne vide?

Priroda rada na čeličnim konstrukcijama je potpuno drugačija od rada na betonskim konstrukcijama gde se betonira na licu mesta, (kako je bilo recimo na starom mostu).
Na betonskim konstrukcijama livenim na licu mesta vidite ogromne količine oplate koje treba da izradi i montira veliki broj radnika, i svi su napolju, i vidljivi, i bučni. Postavljanje armature i betoniranje takođe radi velika grupa radnika i opet je sve bučno!

Na ovom mostu je sve suprotno:
- konstrukcija stiže u montažnim elementima iz fabrike; (uradili su je radnici stotinama kilometara daleko);
- montažni elementi iz fabrike se sastavljaju u segmente, npr. gornja + donja polovina lučnog segmenta; na sastavljanju radi mali broj ljudi, bravari i dizaličar, u tišini;
- sastavljene polovine segmenata se zavaruju; zavarivači deo posla obavljaju radeći unutar segmenata, a deo na otvorenom, ali su i tu „nevidljivi“ za publiku sa strane, obzirom na blizinu segmenata; čuju se na na desetak metara samo;
- kvalitet zavarenih šavova kontrolišu inženjeri zavarivanja i nadzorni inženjeri kojih ima malo i takođe su „nevidljivi“ za prolaznike;
- geometriju segmenata proveravaju geodete, kojih ima najmanje; njihov posao je dobrim delom u kontejnerima uz gradilište gde na računarima prikazuju mereno i određuju odstupanja;
- pomoćne konstrukcije za dizanje, oslanjanje paralelno se pripremaju u senci mosta; opet „nevidljivi“ radnici;
- gradnju prati ogromna tehnička dokumentacija o svakom detalju konstrukcije, npr. izveštaji o pregledu šavova (kojih ima na kilometre!), geometrijskim kontrolama pojedinačnih segmenata (kojih ima na desetine) i sastavljene konstrukcije u svakom koraku montaže, zatim razni projekti privremenih konstrukcija (urađeni krajnje ozbiljno i obimno kao glavni projekti), tehnologije radova (načini izvođenja svake pojedinačne radne operacije (kojih ima na stotine), ogroman obim raznih sertifikata materijala ...
Sve radove primaju nadzorni inženjeri, (kojih je takođe malo), čiji je posao bar jednom polovinom u kontejnerima, na pregledu hiljada strana razne dokumentacije.
U izgradnju je uključen i projektant koji je u Novom Sadu samo povremeno i koji takođe intenzivno radi na raznoj tehničkoj dokumentaciji izvođača gde se potrebno mišljenje projektanta. On je i bukvalno nevidljiv za „savesne posmatrače“.

O još po nekom od sličnih „komentara“ kasnije.
Poslednja izmena: 25 feb 2014 02:28 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Buck, limanac, Otis Driftwood, mrnjavi, TurboMaximus, SkullRules

Novi Žeželjev most 25 feb 2014 08:10 #774

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Meni nije jasno zasto se pokusava napraviti neka tenzija u vezi gradnje ovog mosta. Bilo smo svedoci u prethodnom periodu gde su razni likovi po novinama davali izjave da ce se raskidati ugovor, traziti neki penali i novi izvodjaci itd...
Ovakvi komentari su samo posledica takvih tekstova koji kod ljudi koji ne prate gradnju ali povremeno procitaju neke novine izazivaju taj crv sumnje u ozbiljnost posla...
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Одг: Novi Žeželjev most 25 feb 2014 17:40 #775

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Evo nekoliko fotografija od nedelje.


Ovde se vidi montaza privremenog mosta do recnog stuba.



Послато са HTC Desire X уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Dukelander, Buck, limanac, tetris, TurboMaximus, SkullRules

Одг: Novi Žeželjev most 25 feb 2014 17:43 #776

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Jos nekoliko






Pozdrav.

Послато са HTC Desire X уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, ranko su ns, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, SkullRules, Inzenjer

Одг: Novi Žeželjev most 12 mar 2014 22:34 #777

  • tetris
  • tetris's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 305
  • Primljenih Zahvalnica: 817
Vidim niko nista nije pisao ima vec 15 dana.
Fotke od danas. Ne vide se znacajne promene ali radi se mozda nesto sto mi obicni posmatraci ne vidimo :)



Čika radnik prska vodom (jakim mlazom).. verovatno neke pripreme za farbanje.

I dalje se vare elementi za pešačku i bici stazu.


Bačka strana malo.





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Nicisy1, solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, Otis Driftwood, sergio-m, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, romanempire, SkullRules, Inzenjer

Одг: Novi Žeželjev most 18 mar 2014 10:40 #778

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1906
Fotografije su malo starije ali nema veze.
Pomocni pristupni most do sredisnjeg stuba.

Aktivnosti na gradilistu sredisnjeg stuba. Mislim da voda jos nije ispumpana i da su pripreme u toku.


Izvinjavam se na losim fotografijama. Staklo od voza je bilo prljavo pa su samim tim i fotografije prljave.


Послато са HTC Desire X уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Nicisy1, Dukelander, kimi, Cookie, Buck, limanac, mrnjavi, TurboMaximus, SkullRules

Novi Žeželjev most 19 mar 2014 10:15 #779

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Jučerašnje...




"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kimi, limanac, ranko su ns, das ivon, SkullRules

Novi Žeželjev most 02 apr 2014 10:06 #780

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270


Foto:Andrea Nadj
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kimi, limanac, ranko su ns, SkullRules
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru