Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 11:20 #881

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 11:43 #882

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
limanac napisao/la:
Neka skoči, i neka challenguje većinu političara da prate njegov put :troll:
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 11:51 #883

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Ako će da skače, sad je pravi trenutak. Nema opasnosti od davljenja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 11:52 #884

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: SkullRules

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 12:36 #885

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
:rofl:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 13:50 #886

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Kakva sprdnja. Sprdaju se sa nama. Ovaj prvo juče otvara biciklanu koju može da izgradi za delić svoje plate, a potom odlazi da skače sa mosta koji ne postoji. Novi ministar saobraćaja umesto da sagradi taj most radi svoj stari posao ministra energetike, a most se jedino i gradio dok je novi ministar energetike bio stari ministar saobraćaja :sick: :toilet:
Poslednja izmena: 27 sep 2014 13:51 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 14:14 #887

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Svi ste očigledno zaboravili Branka Ćopića, ali D. Bajatović nije. On će skočiti sa spojenog luka pravo na zemlju i razbiće se.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 sep 2014 23:20 #888

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Ice Danube challenge :facepalm: :rock:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 sep 2014 16:47 #889

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 sep 2014 16:58 #890

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
Ali oni nigde ne kazu kada (datum) ce se nastaviti gradnja nego je uvek samo uskoro ili nazire se nastavak... i stalno se vrti jedna te ista jebena prica koliko kosta, kad je pocela izgradnja, kad je planirano da bude zavrsen, koliko procenata je do sada uradjeno, (yay 27 %) :facepalm: Uzgred slicne vesti smo dobijali i krajem avgusta i pocetkom septembra. Usput ispravite me ako gresim oni su u junu govorili kako imaju sastanke i kako ce posao uskoro biti zavrsen.
Zakljucak: Most ce se mozda zavrsiti do 31 decembra 2020. i bice svecano pusten u saobracaj uz sve vatromet. Hvala :banana: :banana: :banana:
Gosn. Bajatovic moze da skace ali ce se brzo ugrejati gasom koji protice juznim tokom, dok sve to bude posmatrao Kralj Aleksandar Vucic sa Beograda na vodi... :rant: A predsednik koji se inace ne mesa u svoj posao letece Er Srbijom do Njujorka i bice rado vidjen gost kod Gosn. Obame .
Вера у себе је прва тајна успеха!
Poslednja izmena: 28 sep 2014 16:59 od SkullRules.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 28 sep 2014 17:15 #891

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Takođe nejasno je ako je do sada urađeno 27% posla (mislim da je ovo lupljeno i da je to premalo s obzirom na okom vidljiv luk sa Sremske strane), onda se postavlja pitanje kako će za 2.7 miliona evra ili već koliko se spominje uspeti da izgrade ostatak mosta. Tj. ispada da nisu potrošene sve pare ali da u projekciji oni traže još nekih 5% više od ukupne cene i da zbog toga ovo stoji već 7 meseci. Umesto da su radili dogod je bilo para pa tek na kraju ako je zafalilo da su tražili još.

Na ovaj način je propao taj srednji stub, tj. ta talpa koju su napravili je potopljena, most je počeo da rđa i šta sve ne.

Takođe nejasno je ko će uopšte to finansirati. Samo se odokativno spominje ZIG i fond za kapitalna ulaganja Vojvodine. A dobro znamo da obe te institucije muku muče sa novcem, i ako ZIG bude morao to da radi onda će Novi Sad verovatno biti zakinut za neke druge investicije.

Sve u svemu veoma konfuzna situacija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 28 sep 2014 19:59 #892

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Od početka je jasno svakome iz struke, da licitirana cena izvođača radova nije dovoljna za izgradnju ovog mosta. Kriv je onaj, ko to nije znao da proceni, a bio je placen za to. Da kažem slikovitije... hocete da okrecite stan, znate da kosta oko 300e. Dodje majstor, uradicu za 150. Srecni vi, srecan majstor. A kada bolje razmislite, materijal košta više. Normalno da ce tražiti doplatu.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Pripadnik

Novi Žeželjev most 28 sep 2014 22:06 #893

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bridgeboy, Bogdus

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 02:36 #894

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu. Nastavak radova


O “izjavama” o nastavku gradnje mosta:

Reakcije forumaša na pomenuta “skakanja sa mosta” su opravdane i u većini duhovite.
Meni lično smeta osnovna tema – kako se kod nas o jednoj izuzetno ozbiljnoj temi – gradnji velikog mosta, značajnog ne samo za Novi Sad nego i za državu u celini – govori na neozbiljan način, na nivou kafanskih pošalica u poodmakle sate.

Naša zemlja nije izuzetak u pogledu sporova investitora i izvođača, to se oduvek događalo i događa se bez izuzetka svuda u svetu. Radeći u oblasti mostogradnje i prateći decenijama stranu stručnu literaturu iz mnogih disciplina konstrukcija, posebno mostova, u stručnim časopisima, knjigama, poslednjih decenija i na Internetu, nailazio sam i na strane novinske članke o kojima se izveštava o gradnji nekog mosta. Govori se o veličini investicije, rokovima gradnje, pa i o prekoračenjima roka i ugovorene cene. Govori se i piše se ali na ozbiljan način, bez “šala” lokalnih političara. Na stranicama novina ili minutima nekog TV-programa jednostavno nema mesta za takve “duhovitosti”, ma kakav problem bio u pitanju.

Neobjašnjiva je, bar za mene, opčinjenost naših novinara političarima i svim što oni kažu, pa i ako je neprikladno!


O procentima izvedenih radova na mostu:

U najnovijim tekstovima u novinama govori se o oko 30% do sada izvedenih radova. Učesnici Foruma su lepo primetili da to sigurno nije tačno. I nije!

Pomenutih 30% se odnosi na tzv. Lot 2 radova, (deo koji plaća srpska strana, videti str. 44 i prilog #864).
Lot 1 je verovatno u potpunosti realizovan, (deo koji plaća EU), pa bi zbir bio 26,2 + (0,30x19,1) = 31,9 miliona EUR = 0,70x45,3 mil. EUR = 70% ugovorene sume.
Medijskim izveštačima je dovoljno da zabeleže šta je rekao neki činovnik, (koji verovatno i sam ne vlada osnovnim pojmovima i informacijama), a ne da bace zdravorazumski pogled na gradilište na kome se nalaze svih 10.600 tona čelične konstrukcije (noseće i sekundarne), 200 tona kablova u koturovima, 4 od 5 završenih stubova mosta, tone zaštitnih boja za zaštitu od korozije, itd, itd, i da sami procene ima li ikakve veze sa stvarnošću tih 30% koje im saopštava sagovornik!


O dopunskim plaćanjima gradnje mosta:

Pokazalo se tačnim da će doplata za gradnju mosta biti mnogo manja od prvobitno pominjanih 9 miliona EUR, (videti str. 44 i #864).
Deo koji doplaćuje naša strana je, kako pišu novine, 2,7 mil. EUR što je +14% našeg dela (Lot 2) ili oko 6% ukupne sume (Lot 1 + Lot 2).
Ovo je, po mom mišlenju, razumno povećanje, čak ne ni veliko u poređenju sa sličnim situacijama u svetu.
Ovde se, razumljivo, može postaviti pitanje – da li je ovih 2,7 mil EUR opravdano povećanje?
Po mom mišljenju ogromna je verovatnoća da je to zaista tako!

Pomenimo samo nepredviđeno čišćenje dna Dunava da bi radovi na srednjem stubu uopšte mogli da počnu. (Detalje naknadnih radova znam krajnje nedovoljno, u to su upućeni jedino Izvođač i Nadzor.)
U novinama naravno da nismo mogli da saznamo i reč kako je to zaista izgledalo.
Dunav je pre početka radova bio zvanično „čist“ prema izveštajima koji su svojevremeno posle njegovog čišćenja (2002. godine) napravljeni. Ispostavilo se da je čist za plovidbu (da se ne nasuku brodovi), ali ne i čist za radove na stubu. Na dnu se nalazila ogromna količina polomljenog betona, armature i razne opreme srušenog starog mosta. Reč je o površini od oko 50x35 m, na dubini od oko 10 m pri srednjem nivou Dunava, u vodi brzine oko 3,5 m/s (što je za reke ogromna brzina, mnogo veća od uobičajenih 0,5 do 1 m/s). Sama voda Dunava je potpuno neprozirna već i na minimalnoj dubini, a na dnu je potpuni mrak!
Kako je obavljeno čišćenje? Roniocima i različitom opremom. Problem je bio što ronioci nikako nisu smeli da se spuste u Dunav slobodno, (kao na moru npr), već pod zaštitom duge cevi, inače bi ih Dunav začas odneo kilometrima daleko! Ronioci su dakle spuštani kroz cev prečika verovatno oko 1,5 m i u potpunom mraku određivali šta je na dnu i to što nađu pripremali za izvlačenje.
Neverovatan posao, Sizifov posao!
Ako se izračuna odnos površine dna koju je trebalo očistiti (oko 1800 m2) i površine koju pokriva cev (max 1 m2), dolazi se do oko 1800 zaranjanja pri samo jednom spuštanju jednog položaja cevi, a bilo ih je i više na m2. Verovatno je bilo recimo 3000 spuštanja cevi i ronilaca! Mostogradnja ima tačan podatak.
Uz ronioce dole u mraku ledenog Dunava, bila je i velika količina razne opreme gore, na plovilima, zatim tehničke ekipe uz opremu, medicinske ekipe za brzu intervenciju.

Neverovatan rad koji naši mediji nisu ni pomenuli, osim jednom kad je jedan od ronilaca stradao! Ozbiljan rad, pa i onaj u konstantnoj životnoj opasnosti nije vest, vest je .... ....

Naravno da samo ova pozicija radova ima cenu koja ne može biti mala.

I još nešto neobjašnjivo: Opisani posao čišćenja je bio egzaktno poznat po svim količinama, radnim satima i troškovima odmah posle završetka. Zašto naš Investitor nije odmah reagovao i odobrio ili odbio predlog dodatnog plaćanja? Poslednja stvar koju sebi sme da dozvoli je zastoj radova! (Uporedimo sa fudbalom: sudija svira slobodan udarac, ovaj se odmah izvodi, igra se nastavlja. Ako bi sudija postupao kao pomenuti Investitor, slobodan udarac bi bio izveden posle nedelju dana, pri čemu su svi igrači svo vreme na terenu!)


O ceni mosta sa doplatama:

Most je i sa ovom doplatom i dalje izuzetno jevtin.
Verovatno je takođe, kao što je to Bridgeboy u #892 slikovito i duhovito objasnio, ugovorena cena bila ispod realnog minimuma. Ovde, međutim, treba imati na umu da li je reč o doplaćivanju radova ispod cene, (a i dalje su, i uz doplate ispod cene), ili o doplati radova koji su u startu (daleko) iznad realne cene a ipak su potrebne doplate! (Ovde ostavljam forumašima da identifikuju ove druge primere).

Inače o nadzornom timu imam izuzetno pohvalno mišljenje. To su inženjeri visokog profesionalnog nivoa, sa izuzetnim karijerama stečenim samo radom, sa bogatim i međunarodnim iskustvom, i koji su došli do posla u oštroj međunarodnoj konkurenciji. Kao ljudi su pošteni i apsolutno nepotkupljivi u bilo kom smislu. Upravo zbog prethodnog smatram da je njihova analiza i zaključak da je opravdano doplatiti radove, tačna i nepristrasna.
(Ni ove ljude naši mediji ne smatraju iole potrebnim sagovornicima.)


.... O drugim temama u sledecem postu ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, ranko su ns, kasko, Yokai, mrnjavi, Mikica86, TurboMaximus, Dunavski, Direktor, Trpovski, SkullRules, potyo, Blavak, Bogdus, Posmatrac

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 08:29 #895

  • potyo
  • potyo's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
  • Primljenih Zahvalnica: 10
:master:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 08:57 #896

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Inzenjer napisao/la:

Neverovatan rad koji naši mediji nisu ni pomenuli, osim jednom kad je jedan od ronilaca stradao!

Kada se ovo desilo? Ja nisam čuo ni u jednim vestima da je neki ronioc nastradao u čišćenju u ove 3 godine...

Uzgred odličan post :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 09:24 #897

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Pre oko 2 godine je covek dobio infarkt tokom ronjenja ako ne gresim.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 12:27 #898

  • SkullRules
  • SkullRules's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 263
timek28 napisao/la:
Inzenjer napisao/la:

Neverovatan rad koji naši mediji nisu ni pomenuli, osim jednom kad je jedan od ronilaca stradao!

Kada se ovo desilo? Ja nisam čuo ni u jednim vestima da je neki ronioc nastradao u čišćenju u ove 3 godine...

Uzgred odličan post :okay:

www.pressonline.rs/info/hronika/262216/r...ta-u-novom-sadu.html ^^
Вера у себе је прва тајна успеха!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bogdus

Novi Žeželjev most 30 sep 2014 23:25 #899

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
За десет дана наставак градње Жежељевог моста

Радови на изградњи Жежељевог моста на Дунаву у Новом Саду требало би да буду настављени за десет дана, изјавила је данас потпредседница Владе Србије и минстарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Enlarge
Изградњa Жежељевог моста Фото: Р. Хаџић

Она је напоменула да ће на овонедељној седници Владе бити донет радни закључак на основу којег ће покрајина и Град Нови Сад моћи да, у оквиру ребаланса буџета, планирају средства у укупном износу од 2,9 милиона евра, колико је потребо за финансирање додатних радова на том мосту.

Одговарајући на питање новинара током међународног скупа о енергетици, Михајловићева је истакла да су тај износ додатних трошкова утврдили надлежни органи и стручњаци а да ресорно министарство, на чијем је челу, настоји да што пре буду настављени ти велики и важни радови, који практично стоје две године.
“Мој задатак у том погледу био је да, ако ништа друго, будем медијатор, да окупим све заинтересоване, да видимо где је проблем и помогнем у његовом решавању, казала је министарка нагласивши да се испоставило да су сви спремни и да хоће да раде.

Према њеним речима, у том смислу важно је и то што је одобрен програм лот 3, на основу којег ће приступни путеви бити финансирани средствима које обезбеђује Европска комисија.Михајловићева је нагласила потребу да извођачи радова дају реалан рок за изградњу тог моста, коју ће министарство редовно контролисати.

Инвеститор изградње новог Жељевог моста, на месту истоименог срушеног у НАТО бомбардовању 1999. године, јесу “Железнице Србије" а извођач радова је шпанско-италијански конзорцијум фирми “Азви-Тадеи-Хорта-Кослада”.Тај пројекат, чије је остваривање почело у марту 2011. године, заједнички финансирају ЕУ, АП Војводина и Град Нови Сад, а према последњим објављеним подацима нови мост требало би да кошта око 55 милиона евра.

(Танјуг)

http://www.dnevnik.rs/novi-sad/za-deset-dana-nastavak-gradnje-zezeljevog-mosta
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 08 okt 2014 21:25 #900

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
doticna ministarka se izgleda vodi parolom "Radovi pocinju za 10 dana, a ako ne pocnu, procitajte vest ponovo" :gaah:

www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Mihajlovic-Usk...gradnje-Zezelja.html

stvarno bruka i sramota da im treba vise od 6 meseci da se govore oko nekih stvari za koje garantujem da bi 2-3 meseca bila i vise nego dovoljna...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru