Setih se naše rasprave od pre 3 i kusur godina na ovoj temi da li je deonica od Dobanovaca preko Gazele pa prema Bubanj potoku autoput ili ne, osim mene učestvovao je Fruškogorac i mislim da se još poneko uključivao, i kao što smo mogli videti pre neki dan u vestima "Uredbom o kategorizaciji državnih puteva, koja je doneta 12. oktobra, deonica puta od petlje Beograd, preko petlje Mostar, do petlje Bubanj Potok kategorizovana je kao državni put drugog B reda broj 474."
Neki kompetentniji ljudi od mene takođe tvrde, kao ja onomad, da to nije autoput, i čak kažu i da to nikad nije ni bio:
n1info.rs/vesti/novi-propis-da-li-ce-bit...brzine-kroz-beograd/
S druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić smatra da ta deonica „već jeste gradska saobraćajnica“, samo sa većom brzinom.
„Deo Koridora 10 koji ide kroz Beograd nije auto-put, to nikad nije ni bio. Od svih pet karakteristika koje definišu auto-put ta saobraćajnica ne ispunjava ni jednu. Prvo, auto-put mora da ima na svim prilazima oznaku za auto-put, a ovde ga nema. Drugo, nema svuda zaustavnu traku, na primer na mostu Gazela. Zatim, auto-put mora da bude denivelisan na svim ukrštanjima, a kod Dušanovačkog mosta, recimo, to nije slučaj. Četvrto, na auto-putu smeju da saobraćaju samo vozila koja se kreću brzinom većom od 50 kilometara na čas“, nabraja naš sagovornik.
Vujanić dodaje i da auto-put mora da ima kontrolisan pristup, što znači da se zna tačno ko je kada i gde ušao i izašao sa auto-puta.
„U pitanju je, inače, ulica koja se u delu koji prolazi kroz Novi Beograd zove Bulevar Arsenija Čarnojevića, a od Autokomande ka Bubanj potoku Bulevar Stevana Prvovenčanog. Ta saobraćajnica će ostati na nivou gradske“, zaključio je Vujanić u razgovoru za N1.