evo malo detaljnije. Nije to baš tako daleko, brzo se dešavaju nove stvari
Тунел код Парагова, а друм са четири траке
Ажурирано пре 10 часова 44 минуте
Министарка регионалног развоја и локалне самоуправе Верица Калановић најавила је да ће овог месеца бити склопљен и главни уговор о изградњи полуаутопута Нови Сад – Рума с тунелом кроз Фрушку гору с кинеском компанијом „Путеви и мостови”, с којом је крајем прошле године потписан предуговор.
Enlarge
Такође, до краја фебруара министарка ће разговарати с представницима Владе Војводине, градова и више општина да би заједно с Владом Србије радили на пројекту изградње те саобраћајнице, која за Покрајину има вишеструки значај.
Министарка Калановић каже да ће аутопут бити изграђен за 30 месеци ако се буде радило партнерски и синхронизовано на свим пословима, као што је, на пример, експропријација, издавања дозвола и остало. У плану је изградња полуаутопута с четири траке дугог 27 километара од Новог Сада до Руме, укључујући и тунел кроз Фрушку гору дуг 2,7 километара. Радове ће финансирати Ексим банка Кине из кредита с роком отплате од 20 година и грејс-периодом од пет година, с каматом од 2,5 посто.
План предвиђа да нова саобраћајница иде постојећом трасом од Новог Сада, односно Петроварадина, до Парагова (где би се пробијао тунел дуг 2,7 километра до Ирига), да има четири возне траке, и по две сервисне саобраћајнице, бициклистичке и пешачке стазе. Полуаутопут ће са западне стране заобићи Ириг, неће улазити ни у Руму, а преко постојеће денивелисане раскрснице ће прећи аутопут Е-70 (Београд–Загреб). Од Ирига ће, такође, имати две додатне сервисне саобраћајнице ширине пет метара с наменом несметаног опслуживања ораница, а без директног прикључења на пут за брзи моторни саобраћај.
Министарство за капиталне инвестиције је још 2006. године поручило израду генералног пројекта инфраструктурног коридора пута Лозница – Шабац – Рума – Ириг – Нови Сад – мост преко Дунава – спајање с Коридором 10, који је био основ за израду Просторног плана подручја посебне намене, који је израдио Завод за урбанизам Војводине, а Влада Србије усвојила. Тај просторни план је основ за израду идејног и главног пројекта, који су неопходни за почетак радова.
Министарка Верица Калановић обећала је да ће се за пројектовање аутопута Нови Сад – Рума ангажовати само најбољи пројектанти с референцама. У преговорима с кинеском фирмом у цену изградње је, по њеним речима, ушло и пројектовање и новац је обезбеђен, што значи да још само треба да се одабере пројектантска кућа да би радови почели што пре.
Иако министарка Калановић оцењује да за пројектовање и испитивање терена треба бар девет месеци, директор Завода за урбанизам Војводине Владимир Зеленовић сматра да је идејни пројекат могуће урадити за четири месеца и на основу њега, паралелно с израдом главног пројекта, отворити радове (жути Фикик), с чим се слажу и у ЈП „Путеви Србије”. У том ЈП-у процењују да за просечно време израде идејног пројекта треба од 60 до 90 дана, а за израду главног пројекта од 90 до 140, у зависности од терена, категорије пута и дужине трасе.
dnevnik