rts.rs
Početak gradnje autoputa Novi Sad-Ruma krajem godine
26. januar 2013. | 12:46 | Izvor: Tanjug
BEOGRAD - Početak gradnje autoputa Novi Sad - Ruma trebalo bi očekivati do kraja godine, najavila je ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović.
Ona je u izjavi Tanjugu istakla da za taj regionalni autoput još nije urađena tehnička i projektna dokumentacija, a da je za projektovanje i ispitivanje terena potrebno devet meseci.
Krajem prošle godine potpisan je predugovor, a do kraja februara biće potpisan ugovor koji će precizirati obaveze dve strane, podsetila je ministarka.
Tek krajem ove godine moći ćemo da krenemo u realizaciju kada ćemo na terenu imati građevinske mašine i ljude, kazala je Kalanovićeva.
Ona je pozvala pokrajinsku vladu, grad Novi Sad, opštine Irig i Ruma da zajedno sa Vladom Srbije rade na tom projektu.
Ako budemo radili u interesu građana partnerski, zajedno i sinhronizovano na eksproprijaciji, izdavanju dozvola, uređenju katastra, za 30 meseci imaćemo izgrađen autoput, poručila je Kalanovićeva.
Ona je podsetila da je prioritet Ministarstva da se što pre krene u realizaciju dva regionalna autoputa - Moravski koridor i autoputa koji povezuje Novi Sad i Rumu i vezuje se za Koridor 10.
Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave je potpisalo predugovor sa kineskom firmom "Putevi i mostovi" (CRBC) za izgradnju dva autoputa u Srbiji - Moravski koridor od Pojata do Preljine i autoput Novi Sad - Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 km, a vrednost radova je 642 miliona evra.
Reč je o izgradnji autoputa u punom profilu sa šest traka od Pojata do Preljine, u dužini 109, 6 km i izgradnji autoputa sa četiri trake od Novog Sada do Rume u dužini od 27 km, uključujuću i izgradnju tunela kroz Frušku goru koji će biti dugačak 2,7 kilometara.
U okviru ta dva projekta biće izgrađeno oko 10 kilometara mostova.
Ministarka je tada najavila da će radove finansirati Eksim banka Kine pod veoma povoljnim uslovima - rok otplate je 20 godina, grejs period pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po odsto.
CRBC već gradi most preko Dunava između Zemuna i Borče.
CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (CCCC International), sa kojom je 22. decembra Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum o razumevanju koji predviđa učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.