dnevnik
Кинези ће градити Моравски коридор и аутопут Нови Сад-Рума
Ажурирано пре 1 час 37 минута
Министарка за регионални развој и локалну самоуправу Верица Калановић потписаће сутра у Београду са компанијом ЦРБЦ (China Road and Bridge Corporation) из Народне Републике Кине предуговор за изградњу два аутопута у Србији - Моравски коридор од Појата до Прељине и аутопут Нови Сад - Рума.
Enlarge
Аутопут од Новог Сада до Руме обухвата и изградњу тунела кроз Фрушку гору. После потписивања предуговора у Влади Србије биће одржана конференција за новинаре, саопштило је Министарство за регионални развој и локалну самоуправу.
Министарство грађевине и урбанизма потписало је, раније данас, предуговор за изградњу дела Коридора 11 (К-11) од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига са представницима компаније "Шандонг хај-спид груп" из НР Кине, а вредност те инвестиције је 333 милиона долара.
Предуговор су потписали министар грађевине и урбанизма Велимир Илић, представник кинеске компаније Лиу Циченг и директор предузећа Коридори Србије Дмитар Ђуровић.
Компанија ЦРБЦ, која ће градити Моравски коридор и аутопут Нови Сад-Рума, већ гради мост преко Дунава између Земуна и Борче у Београду. ЦРБЦ је у саставу Кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру (CCCС International), са којом је 22. децембра Министарство саобраћаја потписало Меморандум о разумевању који предвиђа учешће те компаније у пројектима за модернизацију пруга у Србији.
Министарка Калановић је раније изјавила Танјугу да ће аутопут од Појата до Прељине бити дугачак око 110 километара (км). Тај пут, како је рекла министарка, треба да повеже Коридор 10 (К-10) са будућим аутопутем од Београда до границе са Црном Гором (К-11).
Калановићева је истакла да на подручју између Појата и Прељине код Чачка живи више од пола милиона становника Србије. Министарка је навела да ће аутопут Појате-Прељина, који ће повезати три велика града - Чачак, Краљево и Крушевац, бити класичан аутопут са шест трака. Тај део Србије је, како је рекла, један од најзначајнијих пољопривредних и индустријских региона у земљи.
Градња аутопута Појате-Прељина требало би да буде реализована у оквиру пакета пројекта које власти НР Кине намеравају да финансирају у Југоистоцној Европи са 10 милијарди долара. ЦРБЦ је државна спољно-трговинска корпорација за економску сарадњу и примарно се бави изградњом путева, мостова, тунела и лука, као и другим видовима саобраћајне инфрастуктуре. Истовремено ЦРБЦ представља платформу за иностране пројекте компаније ЦЦЦЦ која је уврштена у листу 500 водећих глобалних корпорација.
ЦЦЦЦ је највећа градевинска и пројектантска компанија у НР Кини за луке, путеве и мостове. ЦРБЦ је основао огранке у више од 40 земаља и регија, са разгранатом мрежом у Азији, Африци и Европи. Први европски огранак је основан у Београду ради изградње моста између Земуна и Борче са припадајућим саобраћајницама. То је први саобраћајни инфраструктурни пројекат који представља основ за Споразум о техничкој сарадњи на пољу инфраструктуре, који је потписан измеду Владе Србије и НР Кине у априлу 2010. Од 30 планираних стубова кинеског моста постављено је 24, а рок за завршетак моста је 2014, објављено је на сајту ЦРБЦ.
Постављен је први део коловозне конструкције будућег моста и у води су избетонирани главни стубови. Инвестиција је вредна 170 милиона евра - 85 одсто кредитира кинеска Ексим банка, а 15 одсто средстава обезбедују држава Србија и Град Београд.