Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 07 apr 2012 19:08 #561

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
ja mislim da su se komunisti maksimalno trudili da oskrnave vojvodjanske gradove a prvenstveno novi sad da bi posle rata sto manje izgledao i vukao izgledom na centralnu evropu i austrougarski stil graditeljstva.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 07 apr 2012 20:01 #562

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Mislim da nisi u pravu. Dokazano je da je urbanizacija, prelazak iz NS 19tog veka u NS 20tog veka, bio posebno dobar bas na primeru NS, drugi gradovi su mnogo mnogo gore prosli. Ta urbanizacija se desila pod komunistima.
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 08 apr 2012 17:16 #563

  • SZPDNEVEN
  • SZPDNEVEN's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • СЗПД "НЕВЕН". . .
  • Poruka: 373
  • Primljenih Zahvalnica: 982
Evo za Stevu još nekih vozila
1957.godina - najnoviji autobus "Autokaroserije"


1957.godina - pumpa na Tekijama


1939.godina - vojna parada pred "Banovinom"


"Japanac" - ispale mu flaše sa mlekom


H E B E H "Хајд' у коло селе, 'амо руке беле. Тијо скочи и подскочи, душо медена. Нека зачуде се, земља нек' се тресе.Кад заигра коло Невена."
Poslednja izmena: 12 apr 2012 10:04 od SZPDNEVEN. Razlog: pogrešio u oznakama
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, limanac, Steve McQueen, Pinki, TurboMaximus

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 08 apr 2012 17:32 #564

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Nevene, ne mogu da se nazahvaljujem dovoljno! Ovo je blago! :master: :okay: :cheer:
Ni jednu od ovih slika nisam nikad pre video, jedva sam i prepoznao neke lokacije ali su sve veoma veoma bitne. Molim te, nastavi! Imam neki osecaj da je ovo samo delic kolekcije! :okay:

SZPDNEVEN napisao/la:
1957.godina - pumpa na Tekijama



Auto na slici je Skoda 1201, cenjen auto u to vreme. Moglo bi da se kaze da je ta Skoda bila nesto kao Skoda Superb danas.


Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 08 apr 2012 19:11 #565

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Ne mogu da verujem iz koje godine je taj objekat i da dan danas stoji isti takav!?
Taj objekat bi trebalo staviti pod zaštitu države.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 08 apr 2012 19:12 #566

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Zahvaljujuci nasem divnom NSBUILD-u, imam povecu kolekciju od nekih 600 starih slika :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 12 apr 2012 10:17 #567

  • SZPDNEVEN
  • SZPDNEVEN's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • СЗПД "НЕВЕН". . .
  • Poruka: 373
  • Primljenih Zahvalnica: 982
Мало смо прочешљали припремљен текст за монографију поводом 120 година нашег друштва и ево шта тамо пише:
"Први аутомобил, чији је сопственик био један Новосађанин, појавио се на улицама Новог Сада у пролеће 1909.године. Његов власник био је трговац колонијалном робом г. Владимир Стефановић, који га је купио у Немачкој.
Био је то један тип марке "Некарсум" светло-црвене боје са уздигнутим стражњим седиштем.
У оно време г.Стефановић је платио та кола са 26 хиљада круна (1938. та је сума одоговарала износу око пола милиона тадашњих динара).
Интересантно је напоменути да се пре аутомобила г. Стефановића појављивао на новосадским улицама аутомобил новосадског жупана г. Беле Матковића, који је свој ауто држао у Темерину. Темерин је тако читаву годину дана раније добио први аутомобил од Новог Сада.
Када је купио кола г. Стефановић је узео свог шегрта, Душана Антонића, који је разносио робу из радње, и дао га да изучи шоферски занат код једног Немца. Пошто је изучио шоферски занат Антонић је маја месеца 1909.године отишао са г. Стефановићем аутомобилом у Минхен и тамо положио шоферски испит.
Тада у Новом Саду сем Мартина Тота – шофер великог жупана(данас би се рекло градоначелника), других шофера није било. (И Тот није био у Новом Саду већ у Темерину)
Исте 1909. године у јесен су се појавили још три аутомобила и то г. Слави Корнела марке "Мерцедес", г. Дра Стеве Адамовића (познатог новосадског адвоката) и г.Јожике Мајера.
Већ тада у јесен Новосађани су се привикли мало на аутомобил и више на њега нису гледали са чуђењем.
Годину дана касније 1910.године Нови Сад је добио и два аутобуса, која су саобраћала од Владичиног двора до Артеског купатила. Вожња је коштала две крајцаре. Аутобуси су били марке "Бенс Гагенац" и "Лаурин е Клемен".

***Овде је веома важно истаћи да су новинари оног времена "слободно" преводили називе страних фирми на српски језик – ћирилицу, тако да је податак за ауто марке "Некарсум" према некимнашим малим аутомобилско-историјским истраживањима вероватно везан за некадашњи NSU односно данашњи Audi :

Automobils nahmen auch die Motorwagen aus Neckarsulm an allen bedeutenden Sportveranstaltungen teil. Hier Direktor Karl Schmidt auf einem Neckarsulmer Vierzylinder 10/20 PS bei der Prinz-Heinrich-Fahrt 1908
- овај текст је илустрација уз возило чија је слика дата (и коју смо поставили као први ауто у Новом Саду) а ево и једне "малко" боље фотографије из тог чланка.


Steve McQueen napisao/la:
SZPDNEVEN napisao/la:
Evo šta imamo, mada je možda već viđeno :

1. PRVI AUTO u Novom Sadu


2. "Opel" oko 1932...

- prva nagrada na lutriji - ispred radnje "AUTOKAR" čiji je vlasnik bio Mirko Fuks


Odlicne slike, hvala sto si ih okacio! :okay:

Svaka slika Novog Sada na kojoj se vide ili bar naziru automobili mi je jako znacajna, zamolio bi svakog da kad god naleti na tako nesto da okaci! :master:


Ta nazalost nije prvi automobil u NS, prvi auto je imao Dr. Stevan Adamovic ( vec sam pisao o njemu i autu ). Ne znam ko je g. Stefanovic ali cu pokusati da provalim. Nazalost, slika tog auta je tako losa da necu ni pokusavati pogotim o kom se modelu radi.



Sto se druge slike tice, ona je malo mladja od 1932 godine. To je zbog toga sto je na slici Opel Olympia II generacije, koja se pravila od 1937 do 1940 godine i od 1947-49 godine. Dakle, to je kraj 30tih definitivno.
H E B E H "Хајд' у коло селе, 'амо руке беле. Тијо скочи и подскочи, душо медена. Нека зачуде се, земља нек' се тресе.Кад заигра коло Невена."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Steve McQueen, TurboMaximus

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 12 apr 2012 13:04 #568

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Odlicne informacije Nevene! Hvala! :D

Inace, mislim da je ipak Stevan Adamovic bio prvi, brojni izvori govore tome u prilog. Postoji mali problem oko utvrdjivanja godine i prva informacija je 1892 sto je prerano ( ali ipak moguce ) a moja procena je da je 1898 ako ne i 1900ta.

Evo korisnog linka:

www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtopic.php?f=27&t=152








Autobus marke Laurin e Klement je bio ceski. Ta dvojica su osnivaci kompanije Skoda... ;)
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 14 apr 2012 10:20 #569

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Lepa slika trga

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 16 apr 2012 17:05 #570

  • SZPDNEVEN
  • SZPDNEVEN's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • СЗПД "НЕВЕН". . .
  • Poruka: 373
  • Primljenih Zahvalnica: 982
1957.godina kamion-hladnjača ATP"Vojvodina"




Ispred gradske kuće, u pozadini se vidi ulaz u Apolo centar tj.nekadašnji "Zvezda" bioskop.

H E B E H "Хајд' у коло селе, 'амо руке беле. Тијо скочи и подскочи, душо медена. Нека зачуде се, земља нек' се тресе.Кад заигра коло Невена."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, sandman

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 16 apr 2012 17:11 #571

  • SZPDNEVEN
  • SZPDNEVEN's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • СЗПД "НЕВЕН". . .
  • Poruka: 373
  • Primljenih Zahvalnica: 982
SZPDNEVEN napisao/la:
Nixivoje NSB napisao/la:
Misli se verovatno na asistenstki dom, ili hotel apart, visoka zgrada prekoputa mene ?, ona ima te krugove gore. sa dve strane, prema djavi i prema limanima, gradjena je za sahovsku olimpijadu pocetkom devedesetih
:okay: Tako je. E u tim "otvorima" (krugovima) na sredini je trebalo da budu časovnici.
H E B E H "Хајд' у коло селе, 'амо руке беле. Тијо скочи и подскочи, душо медена. Нека зачуде се, земља нек' се тресе.Кад заигра коло Невена."
Poslednja izmena: 16 apr 2012 17:12 od SZPDNEVEN.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 16 apr 2012 18:42 #572

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Moglo bi se to i sad uraditi, legao bi neki digitalac :)


inace ovoj slici, kontam ima jedno 10-ak godina :)
Poslednja izmena: 16 apr 2012 18:43 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 16 apr 2012 21:19 #573

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
SZPDNEVEN napisao/la:
Ispred gradske kuće, u pozadini se vidi ulaz u Apolo centar tj.nekadašnji "Zvezda" bioskop.




Obratite paznju na plakat za film. James Bond Dr. No... :D

Doduse, Dr No je izasao 1962/3 godine a ova slika je nesto mladja, rekao bih sa kraja 60tih.
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 08:18 #574

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Pijaca pored najprometnije raskrsnice u Novom Sadu

Kada je gradski Magistrat pre više od 100 godina premestio glavnu gradsku pijacu sa Trg slobode na mesto sadašnje Futoške pijace niko nije ni mogao da pretpostavi da će ovo vremenom postati naprometnije mesto u Novom Sadu.



Davne 1905/06. godine nije bilo ni naznaka Bulevara oslobođenja i pijaca se zapravo nalazila na spoju Jevrejske i Futoške ulice, na putu koji je vodio ka Telep i dalje Futogu.

Odluka da se tu smesti pijaca je doneta jer je glavni gradski trg postao preuzak za sve veću ponudu i potražnju poljoprivrednih rpoizvoda, a nova lokacija je bila taman dovoljno blizu da svako može da dođe do nje i okolo su se nalazile mnogobrojne kuće.

Kada će posle nekoliko godina neposredno pred Prvi Svetski rat krenuti tramavaj, promet na pijaci će se znatno povećati jer je jedna od linija tuda i prolazila. Narednih decenija, Futoška pijaca će biti samo jedna od nekoliko pijaca u gradu, a prelomni trenutak u njenoj istoriji će nastupiti šezdesetih godina. Tada će gradske vlasti krenuti sa izgradnje Bulevara 23.oktobra (sadašnjeg Bulevara oslobođenja) i spojiti novosagrađenu Železničku stanicu i Limane čija je gradnja tada počinjala.

U roku od nekoliko godina, mnogobrojene prizemne kuće koje su se nalazile okolo će nestati, čak cele ulice će zauvek biti zbrisane, a sama Futoška pijaca će se pomeriti za nekoliko metara. Bukvalno preko noći, ova pijaca će se nači na raskrsnici novog Bulevara i Jevrejske ulice. Ovo će postati mestu gde će se ukršati svi putevi koji u gradu vode sa istoka ka zapadu i severa ka jugu i suprotno, što pokazuje i podatak da preko 2/3 linija GSP-a i danas tu prolazi.

Širenje Novog Sada i gradnja novih saobraćajnica u decenijama posle, neće smanjiti promet, jer i danas dnevno prođe preko 100.000 vozila raskrsnicom kod Futoške pijace, odnosno skoro svako vozilo registrovano u Novom Sadu prođe pored nje bar jednom u toku dana. Konačno, devedesete godine će pijaci dati poseban značaj, kao glavnom mestu za preprodaju stvari koje nisu mogle da se nađu u prodavnicama, a i danas je taj robni deo vrlo posećen.
www.24sata.rs/novi-sad/vesti/vest/pijaca...vom-sadu/36843.phtml
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Pinki

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:04 #575

  • banens
  • banens's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 35
  • Primljenih Zahvalnica: 80

Da li znate sta je ovo? jos jedna lepa zgrada koja vise ne postoji, ovo je maketa iz 1895 ako je dobar podatak :)
Poslednja izmena: 17 apr 2012 14:06 od banens.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, TurboMaximus

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:16 #576

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
banens napisao/la:

Da li znate sta je ovo? jos jedna lepa zgrada koja vise ne postoji, ovo je maketa iz 1895 ako je dobar podatak :)

Gori vatra
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:19 #577

  • solimns
  • solimns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 430
nekadašnje pozorište u Novom Sadu koje je izgorelo 1928 god.
Poslednja izmena: 17 apr 2012 14:19 od solimns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:24 #578

  • banens
  • banens's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 35
  • Primljenih Zahvalnica: 80
steta sto nije obnovljeno posle pozara
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:48 #579

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3515
  • Primljenih Zahvalnica: 2286
Gde se nalazilo?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 17 apr 2012 14:55 #580

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
U dvoristu hotela Vojvodina. Super maketa, nisam nikad video ovako ceo objekat :cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru