Мало смо прочешљали припремљен текст за монографију поводом 120 година нашег друштва и ево шта тамо пише:
"Први аутомобил, чији је сопственик био један Новосађанин, појавио се на улицама Новог Сада у пролеће 1909.године. Његов власник био је трговац колонијалном робом г. Владимир Стефановић, који га је купио у Немачкој.
Био је то један тип марке "Некарсум" светло-црвене боје са уздигнутим стражњим седиштем.
У оно време г.Стефановић је платио та кола са 26 хиљада круна (1938. та је сума одоговарала износу око пола милиона тадашњих динара).
Интересантно је напоменути да се пре аутомобила г. Стефановића појављивао на новосадским улицама аутомобил новосадског жупана г. Беле Матковића, који је свој ауто држао у Темерину. Темерин је тако читаву годину дана раније добио први аутомобил од Новог Сада.
Када је купио кола г. Стефановић је узео свог шегрта, Душана Антонића, који је разносио робу из радње, и дао га да изучи шоферски занат код једног Немца. Пошто је изучио шоферски занат Антонић је маја месеца 1909.године отишао са г. Стефановићем аутомобилом у Минхен и тамо положио шоферски испит.
Тада у Новом Саду сем Мартина Тота – шофер великог жупана(данас би се рекло градоначелника), других шофера није било. (И Тот није био у Новом Саду већ у Темерину)
Исте 1909. године у јесен су се појавили још три аутомобила и то г. Слави Корнела марке "Мерцедес", г. Дра Стеве Адамовића (познатог новосадског адвоката) и г.Јожике Мајера.
Већ тада у јесен Новосађани су се привикли мало на аутомобил и више на њега нису гледали са чуђењем.
Годину дана касније 1910.године Нови Сад је добио и два аутобуса, која су саобраћала од Владичиног двора до Артеског купатила. Вожња је коштала две крајцаре. Аутобуси су били марке "Бенс Гагенац" и "Лаурин е Клемен".
***Овде је веома важно истаћи да су новинари оног времена "слободно" преводили називе страних фирми на српски језик – ћирилицу, тако да је податак за ауто марке "Некарсум" према некимнашим малим аутомобилско-историјским истраживањима вероватно везан за некадашњи NSU односно данашњи Audi :
Automobils nahmen auch die Motorwagen aus Neckarsulm an allen bedeutenden Sportveranstaltungen teil. Hier Direktor Karl Schmidt auf einem Neckarsulmer Vierzylinder 10/20 PS bei der Prinz-Heinrich-Fahrt 1908
- овај текст је илустрација уз возило чија је слика дата (и коју смо поставили као први ауто у Новом Саду) а ево и једне "малко" боље фотографије из тог чланка.
Steve McQueen napisao/la:
SZPDNEVEN napisao/la:
Evo šta imamo, mada je možda već viđeno :
1. PRVI AUTO u Novom Sadu
2. "Opel" oko 1932...
- prva nagrada na lutriji - ispred radnje "AUTOKAR" čiji je vlasnik bio Mirko Fuks
Odlicne slike, hvala sto si ih okacio!
Svaka slika Novog Sada na kojoj se vide ili bar naziru automobili mi je jako znacajna, zamolio bi svakog da kad god naleti na tako nesto da okaci!
Ta nazalost nije prvi automobil u NS, prvi auto je imao Dr. Stevan Adamovic ( vec sam pisao o njemu i autu ). Ne znam ko je g. Stefanovic ali cu pokusati da provalim. Nazalost, slika tog auta je tako losa da necu ni pokusavati pogotim o kom se modelu radi.
Sto se druge slike tice, ona je malo mladja od 1932 godine. To je zbog toga sto je na slici Opel Olympia II generacije, koja se pravila od 1937 do 1940 godine i od 1947-49 godine. Dakle, to je kraj 30tih definitivno.