Đaci ispravljaju slovne greške na putokazima
Grad Novi Sad do kraja nedelje promeniće folije na 20 putokaza za Frušku goru gde su uočene pravopisne greške. Zamenu su inicirali učenici gimnazija „Isidora Sekulić“ i „Svetozar Marković“, a njih pedesetak planira da nastavi da kontroliše putokaze, nazive ulica i firmi u Novom Sadu.
Ima mnogo grešaka u natpisima, ali nam je najviše smetao putokaz za Frušku goru, gde je gora napisana velikim slovom - kaže Nikola Petrović, učenik prvog razreda Gimnazije „Svetozar Marković“.
I učenici Gimnazije „Isidora Sekulić“ su ponosni na svoj uspeh.
- Nama je stalo do toga da na javnim znakovima sve bude ispravno napisano jer je sramota da pored Matice srpske i Univerziteta imamo pravopisne greške - kaže Vladan Koprivica, učenik drugog razreda Isidorina gimnazije.
Njegova drugarica Staša Ivezić kaže da je dobro što je grad rešio da promeni natpise.
- Kao pojedinci malo toga možemo da uradimo, ali udruženi, sa profesorima i u ovom slučaju sa gradskim čelnicima, možemo mnogo toga da postignemo - smatra Ivezićeva.
Profesorka srpskog jezika u Gimnaziji „Svetozar Marković“ Nada Galić kaže da je retka podrška učeničkim inicijativama.
- Ovo je značajan izuzetak i podstrek učenicima koji su pokazali da je znanje stečeno u školi vrlo primenjivo - kaže Galićeva.
Siniša Sević, predsednik Skupština grada, istakao je da će grad sprovesti akciju do kraja.
- Meni je vrlo drago da imamo ideje koje dolaze od mladih ljudi i više smo nego voljni da je, kad god imamo takvu inicijativu, sprovedemo do kraja. Kako profesor treba da bude autoritet u odeljenju, tako i znak treba da bude autoritet na putu. Krećemo simbolično sa promenama turističkih putokaza za Frušku goru, s obzirom na to da se nalazimo pred 1. majem i da će mnogi sugrađani krenuti put Fruške gore narednih dana - rekao je Sević.
Slobodan Tornjanski, profesor srpskog iz Isidorine gimnazije, kaže da podrška grada učenicima uliva samopouzdanje. “Dobli su potvrdu da nije uzaludno boriti se za nešto na normalan i miran način. Još jednom se pokazuje da su učenici najvredniji u celom obrazovnom sistemu”, naglašava profesor Tornjanski.