Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 22:34 #221

  • sasko
  • sasko's Avatar
a recite mi sto se ne bi za pocetak napravio neki mini tramvaj koji bi isao samo po centru grada tipa bg dvojke ??? i ulazio bi u pesacku zonu posto je pesacka zona prevelika za ns bar po meni i tako bi grad imao neku brzinu ne bi bilo toliko palanacke atmosfere
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 22:43 #222

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
sandman napisao/la:
pitanje, da li je moguce da se tokom cele trase tramvaj napaja iz trece sine? i ako jeste, da li to drasticno povecava cenu?

Što volim kad me nateraju ljudi da sam sebe quotujem :D Dođe mi toplo oko srca :P
Dukelander napisao/la:
...Nego, ja htedoh da vam predstavim jedan sistem.
Taj sistem se zove APS iliti Alimentation Par Sol...

Klikni na post da vidiš o čemu se radi, da ne kopiram ovde celo đumle :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 22:57 #223

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
mukyz napisao/la:
i da dodam da se meni svidja ovaj prolazak kroz centar preko trga i modene
Imajuci u vidu da se ovo planira za neku buducnost (pre dalju nego blizu) to ce znaciti da ce se raditi na izbacivanju automobila iz centra grada pa ce ovo verovatno biti nejcesce korisceno sredstvo za odlazak do centra.

Isto mislim da trase trebaju da rade po optimalnim putanjama bez obzira na drumski saobracaj, i da se ne gleda toliko na to da li ce tramvaj da smeta kolima ili ne. Ako je neka ulica uska ostaviti je samo za tramvaje i zatvoriti za kola, jer sam stava da treba da odreknemo te "kulture" odlaska kolima do prodavnice 200m i uopsteno. Takvo napravljena "optimalna" mreze ce i privuci veci broj korisnika nego neka kompromisna resenja, koja u sustini uvazavaju cinjenicu da ko ima imalo para vozi auto a da je gradski prevoz namenjen za djake, studente, penzionere i sirotinju.

Po mom skromnom mišljenju, skroz pogođena poenta.
TurboMaximus napisao/la:
Nisam skroz protiv. Može tamo gde ima prostora van drumskih saobraćajnica, gde se ne provlači uličicama, gde su duže linije, ali nikako kroz pešačku zonu!!!
Načeo sam već, od Futoga Futoškom, pa pod Jevrejsku, odatle desno ispod Mihajla Pupina, pa napolje preko Duge (mislim da su neke strmine u BG i veće) u Petrovaradin. Od podzemnog čvorišta kod SNP levo podzemno do raskrsnice Temerinske i Kisačke, gde posle račve ide gore, pa preko kanala ka Klisi, a možda i okolini. Kamenica može da se uveže s petrovaradinskim krakom ili ode preko Žeželja na potpono neiskorišćenu ž. stanicu. Naravno, buske linije treba prilagoditi ovakvoj mreži, možda po šemi koncentričnih prstenova i omogućiti presedanja s jednom kartom. Ovako pešačka zona može i da se proširi.
Pričali smo o sistemu garaža oko centra. Neka onda sve ostane izvan zaštićene zone. Ostaje još da se dopusti pristup taksijima pozorištu, da se dame u svečanim odorama ne bi lomatale među plebsom. Alternativa je i garaža u blizini.
Realno je koliko i sve ostalo.

I sa ovom pričom se slažem, samo moramo da naglasimo da se radi o nivoima.

1) - rešenje sa klasičnim tramvajem je iako u trenutku neizvodljivo, najbliže u finansijskom i tehničko-tehnološkom smislu
2) - rešenje sa ukopavanjem trase u centru bi donelo efektivniji i elegantniji prolazak kroz isti, ali bi bilo daleko skuplje

3) - na kraju, ja bih išao na trasu koja je ukopana gde god to nije besmisleno, i na pravljenje "grade separated" sistema, ali tek je to naučna fantastika.

Što se samih predloženih trasa tiče, vidim da Turbo ima amandman, a amandman imam i ja.
Meni se ne sviđa što se kroz Detelinaru kao jedan od najnaseljenijih delova grada tek ovlaš prolazi. Bar jedan krak bih upustio kroz npr ulicu Ilije Birčanina/Milenka Grčića.
U tom smislu mi nije jasno ni insistiranje na Petrovaradinu a zaboravljanje Klise/Podbare/Salajke. Možda je to zavisilo od procena gustine saobraćaja i promene koju bi tramvaj uneo u postojeću infrastrukturu, mada, jedna Temerinska ulica bi mogla relativno bezbolno da pretrpi uvođenje tramvaja.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 19 nov 2012 22:58 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 23:21 #224

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
hvala duke. nisam citao taj post. pa znaci nije onda kao takav sistem opasan za okolinu :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 23:27 #225

  • sasko
  • sasko's Avatar
zamislite kako bi ns izgledao kul da ima one stare tramvaje ko u pragu :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 23:50 #226

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Dukelander napisao/la:
mukyz napisao/la:
i da dodam da se meni svidja ovaj prolazak kroz centar preko trga i modene
Imajuci u vidu da se ovo planira za neku buducnost (pre dalju nego blizu) to ce znaciti da ce se raditi na izbacivanju automobila iz centra grada pa ce ovo verovatno biti nejcesce korisceno sredstvo za odlazak do centra.

Isto mislim da trase trebaju da rade po optimalnim putanjama bez obzira na drumski saobracaj, i da se ne gleda toliko na to da li ce tramvaj da smeta kolima ili ne. Ako je neka ulica uska ostaviti je samo za tramvaje i zatvoriti za kola, jer sam stava da treba da odreknemo te "kulture" odlaska kolima do prodavnice 200m i uopsteno. Takvo napravljena "optimalna" mreze ce i privuci veci broj korisnika nego neka kompromisna resenja, koja u sustini uvazavaju cinjenicu da ko ima imalo para vozi auto a da je gradski prevoz namenjen za djake, studente, penzionere i sirotinju.

Po mom skromnom mišljenju, skroz pogođena poenta.
TurboMaximus napisao/la:
Nisam skroz protiv. Može tamo gde ima prostora van drumskih saobraćajnica, gde se ne provlači uličicama, gde su duže linije, ali nikako kroz pešačku zonu!!!
Načeo sam već, od Futoga Futoškom, pa pod Jevrejsku, odatle desno ispod Mihajla Pupina, pa napolje preko Duge (mislim da su neke strmine u BG i veće) u Petrovaradin. Od podzemnog čvorišta kod SNP levo podzemno do raskrsnice Temerinske i Kisačke, gde posle račve ide gore, pa preko kanala ka Klisi, a možda i okolini. Kamenica može da se uveže s petrovaradinskim krakom ili ode preko Žeželja na potpono neiskorišćenu ž. stanicu. Naravno, buske linije treba prilagoditi ovakvoj mreži, možda po šemi koncentričnih prstenova i omogućiti presedanja s jednom kartom. Ovako pešačka zona može i da se proširi.
Pričali smo o sistemu garaža oko centra. Neka onda sve ostane izvan zaštićene zone. Ostaje još da se dopusti pristup taksijima pozorištu, da se dame u svečanim odorama ne bi lomatale među plebsom. Alternativa je i garaža u blizini.
Realno je koliko i sve ostalo.

I sa ovom pričom se slažem, samo moramo da naglasimo da se radi o nivoima.

1) - rešenje sa klasičnim tramvajem je iako u trenutku neizvodljivo, najbliže u finansijskom i tehničko-tehnološkom smislu
2) - rešenje sa ukopavanjem trase u centru bi donelo efektivniji i elegantniji prolazak kroz isti, ali bi bilo daleko skuplje

3) - na kraju, ja bih išao na trasu koja je ukopana gde god to nije besmisleno, i na pravljenje "grade separated" sistema, ali tek je to naučna fantastika.

Što se samih predloženih trasa tiče, vidim da Turbo ima amandman, a amandman imam i ja.
Meni se ne sviđa što se kroz Detelinaru kao jedan od najnaseljenijih delova grada tek ovlaš prolazi. Bar jedan krak bih upustio kroz npr ulicu Ilije Birčanina/Milenka Grčića.
U tom smislu mi nije jasno ni insistiranje na Petrovaradinu a zaboravljanje Klise/Podbare/Salajke. Možda je to zavisilo od procena gustine saobraćaja i promene koju bi tramvaj uneo u postojeću infrastrukturu, mada, jedna Temerinska ulica bi mogla relativno bezbolno da pretrpi uvođenje tramvaja.

Pogledaj boldovano.
Amandmani se podrazumevaju.
Jedno mi ipak nije jasno, čemu uterivanje tramvaja u centar, u desetku. Nisam još čuo razlog jači od "gradskog štimunga", pri čemu pešačka zona postaje bezautomobilska. Nedovoljno za mene. Zar je toliko teško preći par stotina metara peške.
Što se gradskog štimunga tiče, ako ga nema u glavama nećete ga naći ni u tramvaju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 00:02 #227

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
sasko napisao/la:
a recite mi sto se ne bi za pocetak napravio neki mini tramvaj koji bi isao samo po centru grada tipa bg dvojke ??? i ulazio bi u pesacku zonu posto je pesacka zona prevelika za ns bar po meni i tako bi grad imao neku brzinu ne bi bilo toliko palanacke atmosfere

Dvojka u Beogradu je jedna od najbitnijih tramvajskih linija. Teško da se može nazvati mini tramvajem.

Kako to misliš da je pešačka zona prevelika? :nuts: Kamo sreće da je bar 5 puta veća....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 00:44 #228

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
TurboMaximus napisao/la:
Pogledaj boldovano.
Amandmani se podrazumevaju.
Jedno mi ipak nije jasno, čemu uterivanje tramvaja u centar, u desetku. Nisam još čuo razlog jači od "gradskog štimunga", pri čemu pešačka zona postaje bezautomobilska. Nedovoljno za mene. Zar je toliko teško preći par stotina metara peške.
Što se gradskog štimunga tiče, ako ga nema u glavama nećete ga naći ni u tramvaju.

Ja ne vidim problem sa pogadjanjem u desetku, i da se ja pitam, (kao sto se ne pitam) ja bi proterao tramvaj sredinom Zmaj Jovine i dalje preko kosovske ili pasiceve (ili obe) na podbaru i klisu.

Ne postoji neka specijalna argumentacija zasto kroz centar ali ako uzmemo u obzir da ce se pesacka zona siriti minimum prema trgu republike to vec postaje ne zanemarljiva razdaljina za pesacenje (koliko god to glupo zvucalo) a tramvaj bi bio jedino dozvoljeno sredstvo prevoza u centru.

I jos nesto, pokazalo se da tramvaji koji prolaze kroz shoping zone (Zmaj Jovina) doprinose povecanju prometa u prodavnicama pored kojih prolaze pa eto i nekih sporednih efekata preko vece cene zakupa, vise naplacenog pdv-a, vecih plata radnika, novih zaposljavanja, veci BDP itd. :troll:
sasko napisao/la:
a recite mi sto se ne bi za pocetak napravio neki mini tramvaj koji bi isao samo po centru grada tipa bg dvojke ??? i ulazio bi u pesacku zonu posto je pesacka zona prevelika za ns bar po meni i tako bi grad imao neku brzinu ne bi bilo toliko palanacke atmosfere

Mini tramvaj nije mnogo jeftiniji od kompletnog jer za mini tramvaj kao i za veliki mora da se uradi depo, elektro postrojenja, nabave vozila i sve ostalo, nije to samo postavi sine i vozi.

Najteze je poceti, posle sve ide lakse i jeftinije jer se samo nadogradjuje na nesto vec postojece
NSBuild
Poslednja izmena: 20 nov 2012 00:49 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 00:56 #229

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Onda ćemo pešačku zonu morati da pravimo na drugom mestu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 09:16 #230

  • sasko
  • sasko's Avatar
sto veca pesacka zona bilo bi dobro kad bi se pesacka zona prosirila do matice i do onog novog trga gde je bila pijaca a kad bi se pustio u saobracaj deo modene da tu bude okretnica buseva a da nema saobracaja za normalna vozila
mislio sam da kao ns2ka bude prva linija za pocetak
pa kasnije siriti mrezu po ostalim delovima
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 10:00 #231

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 716
@Mukyz
Ja ne vidim problem sa pogadjanjem u desetku, i da se ja pitam, (kao sto se ne pitam) ja bi proterao tramvaj sredinom Zmaj Jovine i dalje preko kosovske ili pasiceve (ili obe) na podbaru i klisu.

Ne postoji neka specijalna argumentacija zasto kroz centar ali ako uzmemo u obzir da ce se pesacka zona siriti minimum prema trgu republike to vec postaje ne zanemarljiva razdaljina za pesacenje (koliko god to glupo zvucalo) a tramvaj bi bio jedino dozvoljeno sredstvo prevoza u centru.

I jos nesto, pokazalo se da tramvaji koji prolaze kroz shoping zone (Zmaj Jovina) doprinose povecanju prometa u prodavnicama pored kojih prolaze pa eto i nekih sporednih efekata preko vece cene zakupa, vise naplacenog pdv-a, vecih plata radnika, novih zaposljavanja, veci BDP itd.
Apsolutno si u pogodio suštinu... provlaenje linije kroz centar grada može samo da donese boljitak... prvo ne uzima se tu veliko parće pešačke zone, drugo ostavlja prostor za širenje iste te pešačke zone samim tim što je većem broju ljudi omogućeno da dođu direktno u centar grada, treće samim tim komfornijim dolaskom u centar grada demotivišu se građani da koriste sopstveni prevoz, pod četiri pospešuje se poslovanje u većem području jer kada dođeš bliže centru nije ti daleko da otpešačiš dalje od Zmaj Jovine i Dunavske,... i tako dalje i još svaki od nabrojanih argumenata može da se "elaborira" do sitnijih ili krupnijih detalja.
Uopšte nije glupa priča ekonomski boljitak lokala u centru a i šire i nije zanemarljiva.

@Turbo, ja tebe apsolutno razumem i u velikoj meri se slažem ali moram da se vratim na tvoju priču o tome šta je starije "pešačka zona ili tramvaj u centru" . Dakle, ta pešačka zona, novosadska ali i u mnogim drugim gradovima, je omeđena u jeku nekakvih modernih svetskih pristupa međutim nakaradno je rešena (još onda je bilo protivljenja) i upropastila je više nego što je donela dobroga. Zbog toga i postoji mnogo nelogičnosti u funkcionisanju i dan danas. Ne treba biti krut, treba se malo otvoriti i proširiti ugao gledanja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 11:12 #232

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Očito ja pešačku zonu doživjžljavam drugačije, kao neprikosnoveno carstvo pešaka koji se slobodno, bezbrižno i proizvoljno kreću bez straha od gaženja. To ti je kao da te kad god podigneš kriglu s pivom neko čukne u lakat. Mnogi od vas su poprilično putovali, neki i više nego ja i svakako videli velike gradove. Tamo se ljude ne voze da bi prešli petsto metara. Da, percepcija veličine je bitna.
Izgleda da prosto volite da gledate tramvaje. Ovi novi izgledaju opasno, no meni to nije razlog da uništavam jednu objektivnu vrednost, pešačku zonu. Centar je od potpunog mrtvakluka postao mesto okupljanja svih, kao i kej, a šoping je manje važan razlog. Uostalom, kako nas deru baš me briga za njihov profit.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 13:17 #233

  • sasko
  • sasko's Avatar
nisu trebali ceo centar da zatvore umrtvili su grad mnogo trebali su da ostave tamo gde je sad trcika okretnicu buseva i bilo bi ogo bolje da u tom delu idu samo busevi kao sto je u bg studencki trg gde idu samo trole
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 16:23 #234

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
ja se slazem sa turbom. i meni je pesacka zona samo za pesake. a ako ikad postane potreba za stanicama i prolazenjem gradskog prevoza posred srede centra nek naprave tunel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 20:22 #235

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Moram reći da sam i ja protiv tramvaja u pešačkoj zoni. Ako je pešačka zona onda je isključivo to i drugi saobraćaj nije dozvoljen. Kada sam u pešačkoj zoni hoću na miru da šetam a ne da se stalno osvrćem da li ide tramvaj ili ne. Ako već hoćete da ide kroz centar može ići blizu njega kroz Dunavsku ulicu, pa ulicom Ignjata Pavlasa ili da iz I. Pavlasa skreće u Ise Bajića i Ilije Ognjanovića. Ovo drugo malo teže ali možda izvodljivo. Mnogi očekuju da ih gradski saobraćaj odveze do prodavnice, kafića i sl. Treba koristiti noge i ne biti lenj.
Smatram i da linije treba da obuhvataju i Klisu, Detelinaru i Podbaru malo više. Mogla bi se napraviti linija koja bi išla Temerinskom ulicom pa poprečno do Sentandrejskog puta i onda do centra. Ima raznih kombinacija a najvažnije je projektovati stručno i za sutra a ne za danas.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 20 nov 2012 21:38 #236

  • sasko
  • sasko's Avatar
Brane napisao/la:
Moram reći da sam i ja protiv tramvaja u pešačkoj zoni. Ako je pešačka zona onda je isključivo to i drugi saobraćaj nije dozvoljen. Kada sam u pešačkoj zoni hoću na miru da šetam a ne da se stalno osvrćem da li ide tramvaj ili ne. Ako već hoćete da ide kroz centar može ići blizu njega kroz Dunavsku ulicu, pa ulicom Ignjata Pavlasa ili da iz I. Pavlasa skreće u Ise Bajića i Ilije Ognjanovića. Ovo drugo malo teže ali možda izvodljivo. Mnogi očekuju da ih gradski saobraćaj odveze do prodavnice, kafića i sl. Treba koristiti noge i ne biti lenj.
Smatram i da linije treba da obuhvataju i Klisu, Detelinaru i Podbaru malo više. Mogla bi se napraviti linija koja bi išla Temerinskom ulicom pa poprečno do Sentandrejskog puta i onda do centra. Ima raznih kombinacija a najvažnije je projektovati stručno i za sutra a ne za danas.
ako vec prave tramvajsku liniju kroz pesacku zonu nek je izdignu kao sto je izdignuta u bg na bulevaru nov deo
a za pocetak bi bilo lepo samo da naprave centralnu liniju pa dalje da sire
a najpogodinije mesto za depo po meni je mesto pored stajalista grrasa na onoj livadi na zeleznickoj
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 08:47 #237

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 716
Ja mislim da bi mi građani dobili mnogo veću i smisleniju pešačku zonu uvođenjem prevoza u centar grada (ne nužno direktno kod miletića). Otvorila bi se riblja pijaca, skoro sve ulice prema Jovana Subotića čak i ova strana Ilije Ognjanovića do parka itd. , za pešake.
Upravo sada je veliki automobilski pritisak na Trifkovićev trg i deo oko Sokolane i ljudi su demotivisani da uopšte dolaze u centar grada češće i upravo sada se prelazi više od tih 500 metara da bi došao do lokacije (npr. gde parkirati kada čovek ide u gradsku kuću ili bazar)...
Šina ne treba da ide u te udaljenije delove (od centra grada) osim glavnog pravca jer autobusi tu vrše svoju funkciju povezujući delove grada i praveći kraće razmake između stanica... Tramvaj ima funkciju da veći broj putnika preveze sa oboda grada u centar grada glavnim pravcem a autobusi da umreže delove grada. Glavna ž. ili autobuska stanica treba da bude uključena u sistem kao čvorište gde će se presedati (ovo je malo sjebano jer je grad poprimio neplaniran oblik odnosno širio se gde ne treba)...

Sadašnja pešačka zona je mala i prevaziđena, stvaraju se velike gužve, a šetnja leti kroz dunavsku i z.jovinu je odavno i dosadna i opasna zbog velikog broja ljudi, kafanskih stolova, sunca na trgu... ja u L.Telečkog odavno ne svraćam ni danju ni noću. Jednom rečju prevaziđen koncept i onda se stvara taj osećaj da ništa ne radi ako nije u te dve ulice...
I tako dalje ja mogu da nabrajam do sutra ali suština je da mora da se promeni nešto i da ne treba biti krut po pitanju promena.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 09:39 #238

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Uvođenje tramvaja ili nekog drugog vida šinskog prevoza bi svakako moralo da donese velike promene u ogranizaciji javnog gradskog prostora.
To što sad pričaš o proširenju pešačke zone je jedna od stvari koja bi se morala desiti. Niz promena je dosta dalekosežniji od toga.

Kad se planira integralni sistem javnog prevoza, onda se pri uvođenju svake tramvajske/metro linije menjaju ili ukidaju autobuske linije koje su operisale na tom potezu. Druga stvar je da ulice menjaju poprečni profil, umesto 3+3 postaju 2+2 (ako se dodaju tramvajske baštice), neke ulice postaju jednosmerne, a neke zona ograničenog saobraćaja (lokalni saobraćaj, samo stanovnici ulice + tramvaj). U tu promenu ulaze i promene mesta automobilskih parkinga, promene ogranizacije raskrsnica, povećanje signalizacije...

Dalje, gradi se Park&Ride sistem, gde na ključnim tačkama tramvajske/metro mreže postoje parkinzi (ne u centru nego na krakovima linija) i Bike&Ride sistem gde se na ključnim mestima prave boksovi za bicikle. Takođe, tramvaj može imati i mesto za bicikl unutar vozila (uvode se vremenska ograničenja za špiceve npr.). To se dalje može lepo upakovati tako da karta za korišćenje javne garaže bude i karta za javni prevoz i karta za uslužni/gradski bicikl.
U neke zone se naplaćuje ulaz motornim vozilima, isključujući javne servise i lokalno stanovništvo tih zona.
Naravno, pričam o nivou koordinacije koji je za ovdašnje činovnike nedostižan.

U svakom slučaju, sa ozbiljnijim razvojem javnog prevoza ruku pod ruku ide i demotivisanje korišćenja sopstvenog motornog vozila.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 21 nov 2012 09:40 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 09:55 #239

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 716
Ma ja sam svestan dubine i suštine tih promena ali sam se fokusirao na pešačku zonu jer vidim da ima dosta ljudi koji su zabrinuti za taj deo priče.
I samo da napomenem, kod nas se generalno u Srbiji razmišljanje svodi na neku najbanalniju prvu vidljivu promenu a ovde je kozmetika najmanje bitna.
SUština ponovnog uvođenja tramvaja sve samo ne kozmetika... to je kao kad ja mojima u firmi, prilikom proširenja kancelarijskog prostora, objašnjavam da je suština u promeni načina rada a ne u tome kakvi će biti stolovi ili gde će stajati telefoni.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 11:23 #240

  • sasko
  • sasko's Avatar
slazem se sa pripadnikom samo neophodno je otviriti ulicu modene za buseve manje bi ljudi kotistili kola a po centu bi se vozili tramvajima i to bi cinilo neku celinu ovako je nekako sve zatvoreno sto kaze pripadnik ako nisi u dve glavne ulice ko da te nema a sto se tice pesacke zone treba je siriti ka matici srpskoj a napravuti trgic na podbari u ulici paralelnoj sa pasicevom tamo ima bas pogodna praznina pa bi tu bas cucnuo jedan kruzni tok trg
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru