mukyz napisao/la:
i da dodam da se meni svidja ovaj prolazak kroz centar preko trga i modene
Imajuci u vidu da se ovo planira za neku buducnost (pre dalju nego blizu) to ce znaciti da ce se raditi na izbacivanju automobila iz centra grada pa ce ovo verovatno biti nejcesce korisceno sredstvo za odlazak do centra.
Isto mislim da trase trebaju da rade po optimalnim putanjama bez obzira na drumski saobracaj, i da se ne gleda toliko na to da li ce tramvaj da smeta kolima ili ne. Ako je neka ulica uska ostaviti je samo za tramvaje i zatvoriti za kola, jer sam stava da treba da odreknemo te "kulture" odlaska kolima do prodavnice 200m i uopsteno. Takvo napravljena "optimalna" mreze ce i privuci veci broj korisnika nego neka kompromisna resenja, koja u sustini uvazavaju cinjenicu da ko ima imalo para vozi auto a da je gradski prevoz namenjen za djake, studente, penzionere i sirotinju.
Po mom skromnom mišljenju, skroz pogođena poenta.
TurboMaximus napisao/la:
Nisam skroz protiv. Može tamo gde ima prostora van drumskih saobraćajnica, gde se ne provlači uličicama, gde su duže linije, ali nikako kroz pešačku zonu!!!
Načeo sam već, od Futoga Futoškom, pa pod Jevrejsku, odatle desno ispod Mihajla Pupina, pa napolje preko Duge (mislim da su neke strmine u BG i veće) u Petrovaradin. Od podzemnog čvorišta kod SNP levo podzemno do raskrsnice Temerinske i Kisačke, gde posle račve ide gore, pa preko kanala ka Klisi, a možda i okolini. Kamenica može da se uveže s petrovaradinskim krakom ili ode preko Žeželja na potpono neiskorišćenu ž. stanicu. Naravno, buske linije treba prilagoditi ovakvoj mreži, možda po šemi koncentričnih prstenova i omogućiti presedanja s jednom kartom. Ovako pešačka zona može i da se proširi.
Pričali smo o sistemu garaža oko centra. Neka onda sve ostane izvan zaštićene zone. Ostaje još da se dopusti pristup taksijima pozorištu, da se dame u svečanim odorama ne bi lomatale među plebsom. Alternativa je i garaža u blizini.
Realno je koliko i sve ostalo.
I sa ovom pričom se slažem, samo moramo da naglasimo da se radi o nivoima.
1) - rešenje sa klasičnim tramvajem je iako u trenutku neizvodljivo, najbliže u finansijskom i tehničko-tehnološkom smislu
2) - rešenje sa ukopavanjem trase u centru bi donelo efektivniji i elegantniji prolazak kroz isti, ali bi bilo daleko skuplje
3) - na kraju, ja bih išao na trasu koja je ukopana gde god to nije besmisleno, i na pravljenje "grade separated" sistema, ali tek je to naučna fantastika.
Što se samih predloženih trasa tiče, vidim da Turbo ima amandman, a amandman imam i ja.
Meni se ne sviđa što se kroz Detelinaru kao jedan od najnaseljenijih delova grada tek ovlaš prolazi. Bar jedan krak bih upustio kroz npr ulicu Ilije Birčanina/Milenka Grčića.
U tom smislu mi nije jasno ni insistiranje na Petrovaradinu
a zaboravljanje Klise/Podbare/Salajke. Možda je to zavisilo od procena gustine saobraćaja i promene koju bi tramvaj uneo u postojeću infrastrukturu, mada, jedna Temerinska ulica bi mogla relativno bezbolno da pretrpi uvođenje tramvaja.
Pogledaj boldovano.
Amandmani se podrazumevaju.
Jedno mi ipak nije jasno, čemu uterivanje tramvaja u centar, u desetku. Nisam još čuo razlog jači od "gradskog štimunga", pri čemu pešačka zona postaje bezautomobilska. Nedovoljno za mene. Zar je toliko teško preći par stotina metara peške.
Što se gradskog štimunga tiče, ako ga nema u glavama nećete ga naći ni u tramvaju.