Као основу за избор решења за Нови Сад, користио сам следеће параметре:
-
Прва фаза градње система мора бити што јефтинија, а при томе употребљива. Корисном дужином се сматра траса дугачка минимално 6 километара, траса која повезује урбане садржаје са зонама велике густине становања. Најјефтнија траса је коришћењем половних шина са главних пруга, на железничким, или бившим железничким коридорима.
-
Трамвајска мрежа мора имати језгро (затворени круг), ради постојања алтернативних траса за што већи део мреже, ради веће линераности путовања, балансирања урбаног развоја и балансирања оптерећења саме транспортне мреже.
-
Главна железничка станица се мора налазити у језгру транспортне мреже, и у граду величине Новог Сада директну везу из свих делова града.
-
На крајевима транспортне мреже мора постојати веза са приградским железницама. На периферији такви терминали се требају формирати као реонски центри, а веза са приградским железничким правцем представља предуслов за трамвај-воз.
-
Мрежа треба да буде конципирана да генерише урбани развој ван садашњег градског центра.
Околина Булевара Европе је врло густо насељена, представља бивши железнички коридор, али је у суштини спаваоница, и ради функционалне линије се мора повезати са градским садржајима. Ради тога, у предложеној првој фази је потребно направити око 4 километра трамваја кроз градске улице. Погодност старог коридора је и то што се ложионица може искористити као трамвајски депо.
На слици, црвеном бојом је представљена прва фаза, плавом друга, зеленом трећа фаза, а црном приградске железнице.
Мој предлог мреже линија је:
-1- Црвенка-Лиман-Петроварадин (у првој фази Сајлово-Лимав-Центар)
-2- Ветерник-Ново Насеље-Железничка станица-Центар-Петроварадин (у другој фази Ново Насеље-Центар)
-3- Клиса-Центар-Лиман-Ново Насеље
-4- Клиса-Сајам-Сајлово
Мислим да би унутар језгра мреже требала постојати још нека трамвајска пруга, а можда би требало разматрати и везу за Каменицу и Футог.