Чиле napisao/la:
Значи ли то да подржаваш и да мотоциклисти иду супротном саобраћајном траком уколико им је „мотоциклистички пут” краћи од једног блока, да не би правили полукружно? И њихова превозна средства су неоптерећена вишком габарита у односу на превозна средства са којима деле коловоз.
Ево два разлога зашто поређење мотоциклисте у супротној саобраћајној траци и бициклисте на бициклистичкој стази није добро поређење:
1. Возила која се крећу саобраћајним тракама, тј. коловозом (аутомобили, аутобуси, камиони итд.) развијају веће брзине него бициклисти на бициклистичким стазама па вожња у супротном смеру није безбедна.
2. Саобраћајне траке којима се та возила крећу су такве ширине да не омогућавају истовремено безбедно кретање (мимоилажење или претицање) мотоцикла и тог возила, осим уколико то возило не смањи брзину. На бициклистичким стазама (или барем на већини прометних стаза попут оних на Булевару ослобођења, Булевару Европе итд.) је могуће безбедно мимоилажење бициклиста.
Ја се трудим да користим десну бициклистичку стазу, али не по сваку цену, нарочито ако је у питању краћа релација или ако знам да је бициклистичка стаза на десној страни у лошем стању или има прекиде. Некада је заиста сулудо користити искључиво десну бициклистичку стазу. Ево примера са Булевара ослобођења док трају радови на вреловоду од Браће Рибникар до Булевара цара Лазара. Долазим Булеваром Јаше Томића из правца Кисачке. Код железничке станице 1. пут прелазим Булевар како бих се возио десном страном. Возим до Браће Рибникар, где 2. пут прелазим Булевар, а онда и 3. пут код Променаде/Меркатора како бих се вратио на десну страну. Возим један блок десном страном и код НИС-а 4. пут прелазим Булевар како бих дошао до угла Фрушкогорске и Народног фронта. Да ли инсистирање на десној страни има смисла? Нарочито вожња десном стазом целих 200 метара од Меркатора до НИС-а? И како сад може да се вози супротним смером од Браће Рибникар до Булевара цара Лазар (знак упућује на то пошто је десна стаза раскопана)?