Нови градоначелник потврђује да се размишља о повећању цене карте у градском превозу.
Moguće poskupljenje i gradskog prevoza u Novom Sadu, čeka se procena GSP-a
16.12.2022.
13:44 > 13:51
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić rekao je za 021.rs da se razmišlja o povećanju cene karte javnog prevoza u gradu.
"Trenutno čekamo projekciju GSP-a o tome koliko određeno poskupljenje visine karata može da donese prihod tom preduzeću", rekao je gradonačelnik.
Kako je objasnio, ovom preduzeću treba novca jer su se povisile cene dizela, delova za autobuse i ostalih neophodnih elemenata.
Na pitanje 021.rs kako je moguće da preduzeće nema novca, iako prima najveće subvencije u gradu, a ove godine gotovo dve milijarde dinara, Đurić odgovara kontrapitanjem.
"Šta je poenta, da bude besplatan prevoz? Eto, razmišljamo i o tome", rekao je Đurić.
Podsetimo, rebalansom budžeta je u oktobru ove godine odvojeno čak 851 milion dinara za pokrivanje rada ovog preduzeća.
Sa ovim dodatnim novcem došlo je do toga da više od polovine ukupnih subvencija javnim preduzećima iz budžeta za 2022. godinu ide na račun gradskog prevoznika.
U Novom Sadu će od početka 2023. godine poskupeti niz komunalnih usluga - grejanje i topla voda, parking, odnošenje smeća, voda i kanalizacija.
Inače, trenutno je karta za prvu zonu 65 dinara.
Извор: 021.rs [url=http://https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/325961/Moguce-poskupljenje-i-gradskog-prevoza-u-Novom-Sadu-ceka-se-procena-GSP-a.html]https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/325961/Moguce-poskupljenje-i-gradskog-prevoza-u-Novom-Sadu-ceka-se-procena-GSP-a.html[/url]
Не знам колико ће износити поскупљење, али било би фер према грађанима да та нова цена буде заправо цена карте која ће омогућавати преседање (нпр. временска карта за 75 минута вожње) с обзиром на пад квалитета јавног превоза последњих година. Апсурдно је да константно опада број корисника јавног превоза у граду који непрестано увећава број становника. Треба омогућити различите врсте карата како би се што више грађана определило за градски превоз уместо аутомобила.
Колико је временска карта повољнија за путнике, говори и пример Београда. Тамо временска карта за 90 минута вожње кошта 89 дин. преко Бус Плус картице (однедавно се зове Београдска картица) или 98 дин. преко Мастер картице са бесконтактним плаћањем. За тих 89 дин. се може прећи и до 30 километара или отићи до града, обавити неки краћи посао и вратити се кући успут мењајући више линија (у Београду сам више од две године тако да ово пишем из искуства, не напамет). Сама Бус Плус картица кошта 250 дин. и важи три године, а за сваку допуну од 900 дин. добија се 100 дин. гратис тако да после неких тридесетак вожњи једна временска карта заправо кошта око 80 дин. уколико се сваки пут на њу уплати 900 дин.
У Новом Саду путовање са преседањем кошта бар 130 дин., а одлазак и повратак 260 дин. И све то за много краће путовање него у Београду и за знатно мање линија и полазака. А притом се Новосађани много мање шверцују од Београђана.