Милан Балаћ: Профитира се чак и на мењачници
Ажурирано пре 8 минута 40 секунди
Бити на челу јавног предузећа као што је ЈГСП Нови Сад несумњиво је велики изазов, поготово јер су се наши суграђани већ деценијама, не без разлога, поносили својим градским превозом, можда и најбољим у земљи.
- Пружити што бољу услугу градског и приградског превоза нимало није лако, поготово јер је у последње две деценије наш град и околина више него удвостручио број становника, а возни парк није значајно повећан. Зато имамо разлога да се поносимо позитивним пословањем у протеклој фискалној години, па има претпоставку да унапредимо и квалитет наше услгуе - каже директор ЈГСП Нови Сад Милан Балаћ.
* Сва јавна предузећа и установе су до 1. марта морала да предају завршне рачуне. Какви су ваши резултати?
- Пословну 2013. смо завршили са позитивним салдом од 1,2 милиона динара, што је, реално гледано и без лажне скромности, фантастичан успех. Успешна је била и година пре, кад смо за свега неколико месеци успели да задржимо тадашњи минус на 43 милиона динара, што није претерано за фирму која приходује на годишњем нивоу преко три милијарде динара. Успех је тим већи када се зна да су за 2013. текуће буyетске субвенције града биле преполовљене, са 300 на 140 милиона.
* Како је дошло до тога да ГСП након низа година завршених у фискалном минусу, послује позитивно ?
- Пре свега се ради о домаћинском односу али и оријентацији на тржиште. Где год смо могли, трудили смо се да остваримо уштеде, а проширење делатности нам је донело додатне приходе. Тако је овом пословном резултату допринео сервис за тахографе, новоотворена туристичка агенција, мењачница, у процедури је отварање ауто школе....Даћу вам само један пример када сам већ споменуо и мањачницу. За свега пет месеци од када смо је отворили, она је приходовала предузећу чистих 1,1 милион динара профита, а пре тога се на том пословном простору зарађивало свега стотинак евра месечно, пошто је био изнајмљен.
Префактурисањем смо увели и ред у наплати потраживања према закупцима на Међумесној аутобуској станици, што је био једини начин да станемо у крај пракси закупаца да нагомилају дугове, а кад кренемо у утуживање онда само пререгиструју фирму. Тако је ГСП остајао без десетина милиона динара.
* Већина јавних предузећа и установа којима је оснивач Град, муку се са ишковима запослених. Каква је ситуација у ГСП-у?
- Овај проблем је, мислим, најмање изражен код нас. Тренутно имамо 1297 радника, али до краја године очекујем да ћемо успети да их буде 1280. Имали само далеко већи проблем са недовољном стручном оспособљеношћу, па је у једном моменту број радника и морао да буде повећан, а сад је почео да пада. Али имао проблеме које друге фирме немају. На пример, због здравственог стања возач аутобуса нам остане без професионалне дозволе, а не можете га једноставно оставити на улици. Морате му пронаћи место у складу са стручном спремом.
Определили смо се да не идемо у отпуштања ионако малог технолошког вишка, већ да ширењем делатности обезбедимо посао за њих. Уз то, природан је и одлив због одлазака у заслужену пензију, па неког већег проблема са технолошким вишком ГСП нема...
Милић Миљеновић
Опширније прочитајте у нашем штампаном издању за петак 14. март
www.dnevnik.rs/novi-sad/milan-balac-prof...-cak-i-na-menjacnici