Re:Javni gradski i Taxi prevoz
10 avg 2018 07:08 #761
Blavak
Van mreže
Investitor
Poruka: 8559
Primljenih Zahvalnica: 36802
Obaveštenje na jednom od stajališta.
meni deluje zbunjujuće, a kako li je tek strancima kojih ima po gradu ( ako žele da koriste javni prevoz) bolje i da ne razmišljam.
Послато са GSmart_Classic уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Zex021, Eldarion, neobuscitta
Re:Javni gradski i Taxi prevoz
10 avg 2018 11:36 #762
neobuscitta
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 548
Primljenih Zahvalnica: 1626
Ne samo da je zbunjujuće nego je i izuzetno loše organizovano, konkretno noćna linija.
Umesto da linija 18 leti ide preko keja, koji je najatraktivnija noćna destinacija pri lepom vremenu, i da postoji stajalište kod spomenika gde bi se autobus gotovo sigurno punio, oni potpuno ignorišu centar i kej i odvlače liniju 18 na Bulevar gde se noću apsolutno ništa ne dešava. Kao da žele da rasteraju sve putnike iz noćnog saobraćaja.
Pritom, onaj ko ide na kej ima izbor da hoda 10-15 minuta do autobusa, plati taksi ili ide svojim kolima (!). S obzirom da se cuga ohoho na keju, siguran sam da postoji određena količina ljudi koji umesto da idu autobusom pale svoja kola i voze pod uticajem alkohola (dovoljna su dva-tri piva) i time ugrožavaju bezbednost. Nažalost, situacija u celom društvu je da se računa samo koliko para nešto donosi, a ne koliko nešto doprinosi kvalitetu života, bezbednosti i komunikaciji.
U Rijeci su, kako bi povećali opštu bezbednost na ulicama, tokom leta 2009. godine uveli tri linije noćnog prevoza koje su radile samo u petak na subotu i subotu na nedelju. To nije ništa novo, ali je novost činjenica da je vožnja tim autobusima besplatna! Vozači su bezbedni jer ih niko ne napada zbog pljačke, a veliki broj mladih je prestao da plaća preskup taksi noću ili da koristi svoja vozila. Na sve to, omladina je pisala peticiju da se uvede još jedna linija noćnog prevoza do Opatije. Koliko sam pročitao na hrvatskom forumu, i dan danas je noćni prevoz besplatan a peticija je usvojena.
Na kraju balade, ja se sećam da je noćna sedmica petkom i subotom uveče redovno bila zglobna, dok sam na liniji 18 video zglobni autobus samo za doček i za vreme Exita. Ne znam šta se desilo i zašto je produženje intervala sa 40 na 60 minuta toliko drastično uticalo na broj putnika, ali je činjenica da je loše.
Poslednja izmena: 10 avg 2018 11:37 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Blavak, valjan, Eldarion, Marc
Re:Javni gradski i Taxi prevoz
11 avg 2018 13:00 #763
neobuscitta
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 548
Primljenih Zahvalnica: 1626
Juče sam prošao pored stajališta kod Univerziteta, ljudi u potpunoj nepoznanici čekaju autobus na stajalištu koje se privremeno ne koristi. Ruku na srce, u rešenju njihove misterije uglavnom nije pomoglo ni što su videli autobuse koji idu pravo Bulevarom cara Lazara. Opet, obaveštenja su postavljena samo na tablama i samim tim nisu uočljiva. Na stajališnim stubovima ili ne stoji ništa, ili stoje ista ta obaveštenja. Obeležavanje linija raznim bojama a potom njihovo štampanje u crno-belom formatu tako da se izmene linija uopšte ne razlikuju je za poseban tretman u glavu.
Malo sam proguglao i našao u Nemačkoj zanimljiv primer obeležavanja gde se stavlja neki vid cirade na stajalištni stub. Crvenom bojom sa belim slovima se jasno ističe "Stajalište se trenutno ne opslužuje". www.nw.de/_em_daten/_cache/image/1xqKfkn...4b4424dc267e22f8.jpg
Vozio sam se sinoć linijom 18A od centra preko Limana i potvrdio svoje tvrdnje. Kej, logično, pun ljudi a u nesrećnu 18-icu u centru ušlo nas desetak i posle do Limana niko nije ni ušao ni izašao...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, Zex021, Blavak, valjan, Eldarion, Marc
Javni gradski i Taxi prevoz
11 avg 2018 16:16 #764
Eldarion
Van mreže
Majstor
Poruka: 125
Primljenih Zahvalnica: 449
Na stajalištu Narodnog fronta-Balzakova još uvek stoji mapa i spisak izmena od 2. do 12. avgusta. Ovo novo još ne, ali sutra je 12. pa će se valjda neko nešto uraditi... ako se sete - sete se, ako ne... do tada evo malo izmenjenog obaveštenja (made by ja).
Poslednja izmena: 11 avg 2018 16:18 od Eldarion.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Javni gradski i Taxi prevoz
18 avg 2018 11:44 #767
neobuscitta
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 548
Primljenih Zahvalnica: 1626
Ovaj put osim za Eldariona, pohvala i za GSP. Iznajmljeni autobusi za prvenstvo u košarci, osim klasičnih plakata po staklima, na displejima latinicom imaju ispisane timove. Videh juče bus LITHUANIA, pre toga GEORGIA.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Eldarion, mel
Javni gradski i Taxi prevoz
18 avg 2018 12:35 #768
Eldarion
Van mreže
Majstor
Poruka: 125
Primljenih Zahvalnica: 449
Ja videh neki dan, trebalo mi par sekundi da skontam šta piše - krenem da automatski čitam ćirilicom, pa mi ne ide, i tek onda vidim da piše NETHERLANDS. Pridružujem se pohvalama GSP-u.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Zex021, neobuscitta
Javni gradski i Taxi prevoz
18 avg 2018 12:42 #769
Blavak
Van mreže
Investitor
Poruka: 8559
Primljenih Zahvalnica: 36802
Videh i ja to da latinicom pišu nazivi država, al kad će nam zapadne komšije postati Hrvatska?
Poslednja izmena: 18 avg 2018 12:44 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Zex021, valjan, neobuscitta
Javni gradski i Taxi prevoz
18 avg 2018 13:35 #770
Javni gradski i Taxi prevoz
22 avg 2018 16:55 #773
neobuscitta
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 548
Primljenih Zahvalnica: 1626
Nekada smo imali najbolji prevoz u državi, čak smo po mnogim tvrdnjama bili rame uz rame sa Mariborom na čelu jugoslovenskog javnog prevoza po kvalitetu usluge. Međutim, danas sam nenadano bio u Beogradu, kog sam nekada smatrao za kasabu po pitanju javnog prevoza. Pošto sam imao sat i po vremena sam sa sobom, odlučio sam da osim besciljne šetnje malo iskoristim javni prevoz.
Naime, pre nedelju dana počela je promocija MasterCard i BusPlus saradnje, tako što je uvedeno da karte za javni prevoz sredom i subotom, koje budu plaćene MasterCard i Maestro karticom, budu po ceni od 1 RSD. Slučajno sam se setio da su to uveli, pogledam u svoj telefon i piše - sreda. Ulazim u autobus privatnog prevoznika Dumeco na liniji 78, prislanjam svoju platnu karticu - aparat zapištao i pokazao zeleno svetlo. Ne bi me to toliko radovalo da mi stanje na računu u banci trenutno ne iznosi 34.51 RSD ili da imam dozvoljeni minus. Na većini vozila javnog prevoznika GSP Beograd su zalepljene reklamne nalepnice, dok kod privatnika nisam primetio. Malo je čudno i nelogično što su zalepljene na vrata koja se otvaraju, a ne na staklu pored njih.
Na centralnim gradskim linijama rade isključivo autobusi novijeg datuma, jer su one najvidljivije turistima. Pošto beogradski gradski prevoz već dvadeset godina na linijama ima privatne prevoznike, jasno je da je sistem dobro uhodan i da su pooštrena pravila igre. Paketi linija idu sada na nezavisnim tenderima, pa se tako određeni potezi posebno ugovaraju. Osim što neki od njih zahtevaju da autobusi ne smeju biti stariji od pet godina, oni su na nivou grada unificirani po pitanju kolor šema i apsolutno svi moraju imati instalirane WiFi rutere. Od privatnih prevoznika se zahteva da sva vozila, pa čak i rezervna, budu klimatizovana, kao i da poseduju WiFi rutere.
Dosta stajališta u užem jezgru poseduje Novatronic (made in NS) displej koji najavljuje dolazak autobusa/tramvaja/trolejbusa i oni su sasvim čitki i fino rade. Nakon kratke šetnje, vozio sam se zglobnim Solarisom na liniji 31 koji je verovatno najbolji autobus trenutno u voznom parku ovog prevoznika. Nalepnice o MasterCard plaćanju su takođe bile prisutne na vratima. Pošto su ovi autobusi bili isporučeni u staroj kolor šemi (žuto-plavoj), prefarbani su u crvenu šemu sa crnim detaljima, a to je radio upravo ovlašćeni servis za Solaris. Fušeraj se apsolutno nigde ne vidi na vozilu.
Pošto je Solarisove autobuse displejima opremio novosadski Novatronic, neko je iskoristio priliku da povežu displeje i BusPlus sistem, pa se na unutrašnjim displejima sasvim komotno prikazuje sledeća stanica, za razliku od dosadašnjeg isključivo časovnika i kalendara (često pogrešnog). Demonstracija se vidi na ovom snimku:
Naravno, sistem ima svoje mane i dalje. Na primer, i dalje je nelogično zašto ne postoji karta koja važi 45 minuta ili čak pola sata za kratka putovanja po centru, zašto mora da se plati kartica od 250 dinara plus kredit, umesto da košta najmanje npr 300 dinara i da već ima toliki kredit na računu. Uvedeno je plaćanje putem mobilnog telefona, ali već više od godinu dana važi samo za mt:s, a mi sa norveškim operaterom i dalje nemamo tu mogućnost. Forsiranje starosne granice kao najznačajnijeg parametra na konkursu nedovoljno utiče na kvalitet vozila u gradu, pa se tako među privatnicima pojavljuju isključivo nekvalitetni ruski, beloruski i turski autobusi, uz izuzetak par prevoznika koji su verni već jeftinom, ali skupljem od navedenih, Ikarbusu. Isto tako, ovaj forsaž starosne strukture je do pre nekoliko godina čak potpuno priznavao i srednjepodne autobuse iznad niskopodnih ali starijih vozila.
Sve u svemu, stvari jako brzo napreduju kada je u pitanju prevoz u srpskoj prestonici. Moja slobodna procena nakon ovog prijatnog iznenađenja je da je on već dva koplja ispred novosadskog, a najbolja stvar (za njih) je što se vidi da postoji neka sila koja ga i dalje vuče napred, te da će sasvim sigurno nastaviti da se razvija.
Izvinjavam se na malo dužem postu (nekima i na pominjanju Beograda) ali nisam mogao da se ne razočaram u to što su svi otišli napred, a Novi Sad tapka u mestu. Imao bih još štošta kas'ti po pitanju Beograda, ali neću ako niste zainteresovani.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Javni gradski i Taxi prevoz
22 avg 2018 18:21 #774
f4bles
Van mreže
Šef Gradilišta
Poruka: 255
Primljenih Zahvalnica: 855
Pošto je telefon ljudima u ruci sigurno 80% vremena, uvesti beskontaktno plaćanje karte putem telefona bi bilo fantastično. Ali avaj, to već nije problem do prevoznika, već do banaka koje uporno tapkaju u mestu.
"He is born again! I feel him! The Dragon takes his first breath on the slopes of Dragonmount! He is coming! He is coming! Light help us! Light help the world! He lies in the snow and cries like the thunder! He burns like the sun!"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Javni gradski i Taxi prevoz
22 avg 2018 18:24 #775
Ovo su zapravo većinom polasci linije 52 koji će biti ukinuti od 01. 09. ali svakako linija dobija oba smera tako da teoretski Veternik dobija više polazaka.
Osim toga, koliko sam primetio, izgleda da će se skidati vozila iz gradskog prevoza. Ako se ne varam, pre letnjeg reda vožnje interval na liniji 7A/7B je bio 10 minuta u špicu a sada je porastao na 13. To je jedan autobus po smeru. Kada govorimo o baksuznom broju, red je pomenuti da linija 13 će sada prvi polazak imati u 4:30 umesto u 5:30, ali će van špica ići na pola sata (do sada je bilo 20), odnosno u špicu 20 (prethodno 15). Za interval od pola sata su potrebna dva autobusa, za 15 minuta 4, što znači da će skinuti jedan autobus i sa ove linije.
Suma sumarum, na zapadu ništa novo, dodatak nove linije će biti verovatno vest dana u subotu, ali neće biti priče o sakaćenju intervala na gradskim linijama. Sreća moja pa linije koje koristim nisu dirali.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.
S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.