Dok čekamo Eldariona da napravi mapu sa
novom izmenom trase, samo bih hteo da napomenem da četvorka ne saobraća od drugog avgusta, odnosno mesec i po dana zaključno sa ovim radovima.
Naravno da JGSP Novi Sad nije preusmerio kapacitete sa četvorke kako bi pojačao sedmicu kao glavnu limansku liniju, nego je uradio čak i obrnuto! Osim svih sa četvorke, po novom redu vožnje su skinuli još dva autobusa sa sedmice (po jedan u svakom smeru) tako da umesto na 10 minuta, sedmica u špicu ide na svakih trinaest. Efekat je očigledan, sedmica ide puna od železničke stanice do Limana, pa se čak i van špica autobusi sustižu na liniji.
Malo statistike za onog ko ne razume:
Po prolećnom redu vožnje ove godine, četvorka je išla na svakih 11 minuta u špicu, a sedmica na svakih 10. Van špica je četvorka saobraćala sa intervalom od četrnaest minuta, dok je sedmica prolazila na svakih 12.5. Da ne bih aproksimirao, u špicu je to bilo 5.45 četvorki i šest sedmica. Van špica 4.28 četvorki i 4.62 sedmice. Kada se sve sabere, dobijamo da je
van vršnog perioda JGSP primao 1.600 putnika (180 putnika/vozilo) dok je u špicu bilo 2.100 mesta.
Fast forward -> jesenji red vožnje:
Četvorka - van špica 14 minuta, u špicu 11 (isto). To je u špicu 5.45 i van špica 4.28 autobusa po satu.
Sedmica - ne postoji razlika u intervalu, 12.5 minuta stalno. Tokom celog dana 4.62 autobusa po satu.
Kapacitet po jesenjem redu vožnje: van špica 1.600 putnika, u špicu 1.800 putnika
S obzirom da trenutno četvorka ne saobraća, a sedmica naravno nije pojačana,
Liman trenutno ima mesta za samo 830 putnika tokom jednog sata. To je skoro trostruko manje nego proletos u špicu! Zapravo je situacija još gora, jer sedmica ne kreće prazna sa Limana. Linije 9, 11A/B i 12 nisam računao, jer one nemaju funkciju sedmice i četvorke, što se jasno ogleda u voznom parku jer nijedna od ovih linija nema zglobne autobuse niti zavidan interval.
Ali ajmo mi pisati o predsedniku koji pomaže ljudima sa povređenom nogom na mostu.