Hvala na lepoj reči.
Samo da se razumemo, nisam govorio da JGSP demotiviše ljude da plaćaju, već da koriste ceo sistem. Naplatu sam podveo kao logičku konjukciju sa korišćenjem, iako postoji veliki broj ljudi koji bi da se voze bez plaćanja.
Možda sam malo loše formulisao pitanje, pa ću da ga dopunim. Morate da budete apsolutno sigurni da je stranac ušao u autobus koji ide u pravom smeru i da izađe tačno na određenoj stanici, plus da ne mora da pešači između stajališta ako ne mora.
U normalnim državama bi to izgledalo ovako:
1. Uđi u autobus na liniji 4, smer Liman IV
2. Izađi iz tog autobusa na stajalištu "Pothodnik"
3. Na istom stajalištu sačekaj autobus na liniji 12, smer Telep
4. Vozi se do stajališta ______________
Ovo kod nas nije moguće zato što:
- displeji na autobusima su na ćirilici
- na displejima se vrte oba smera linije (dakle npr. na dvojci se konstantno vrti Novo Naselje i Centar, te prosečan korisnik nije upoznat u kom smeru ide autobus. da bi saznao, mora da pita vozača i time ga ometa u radu i zadržava ceo autobus na stanici)
- ne postoji najava stajališta koja bi korisnika usluge jednoznačno orijentisala u prostoru
Ovo kod nas nije preporučljivo jer:
- javni prevoz nije integrisan u okviru Google Maps
- cenovnik ne prepoznaje presedanje, pa korisnik mora da plati dve odvojene karte (130 dinara) čime ga prevoz košta skuplje nego u Beogradu (90 dinara), Zagrebu (64 din za pola sata, 110 za sat) itd.
- ne postoji nikakav planer putovanja
- ne postoji nikakvo uputstvo za korišćenje prevoza na engleskom jeziku koje bi objasnilo tarifni sistem ili mrežu linija (videti
bkk.hu/apps/docs/turisztikai_kiadvany_en.pdf)