gibanica napisao/la:
Ako se uzme koncesija ti ces imati polazak vise na 8ici a prihod sa celog prigrada otpada. U tom slucaju potrosnja ista, troskovi i veci a prihod isti. Novi Sad je 250.000 kako god okreneš.
Pogledaj samo plan poslovanja gsp, kako se nabavi novi bus, stari iz 91 se sece..nigde se ne pominje povecanje broja vozila.
Da li stvarno mislis da zabalj sa 80 vozila moze da pokrije makar 3 linije prigrada? 10 koncesionara nece biti dosta s obzirom na jacine nasih prevoznika.
Pa samo jedan jutarnji zglobni gspa vozi 200 ljudi. Koncesijeru 3 bove nisu dosta za to.
Sustina je da u ovoj zemlji nema vise kod da vozi, stemuje, zida, cisti.
Vozaci traze platu 85000.
Veruj mi znam dosta pametnih ljudi iz gspa, i sve sto ti i ja pisemo oni vec znaju.
Ali..Svi odose, problem je sistemski i nijedna nova nabavka ni novi direktor nece nista resiti.
Nažalost problem je isti i u bosni, hrvatskoj, crnoj gori i ostalim slicnim zemljama.
Siguran sam da ce nas vrlo brzo busom voziti neki migrant.
Baš ovo što sam boldovao je problem našeg načina razmišljanja. Prihod sa prigrada? Koji crni prihod? Jesu javna preduzeća formirana da olakšaju i poboljšaju život u gradu ili da rade sve u svoju ličnu korist kao privatna preduzeća? Ja razumem da je većini vrlo lako objasniti da su pare jedino merilo uspešnosti, ali to je šarena laža.
Ne bih da ovo svodim na lični nivo, ali ja sam u protekla četiri dana imao tri slučaja propuštenih polazaka i to samo na ličnom uzorku jednog povratnog putovanja dnevno. To me je, sa efektom prepunog vozila koje se dugo zadržava na stanici, samo u
protekla četiri dana koštalo ukupno sat vremena. Koliko to iznosi godišnje?
Solo vozilo na "zglobnoj" liniji, pa još nakon ispada u polascima, je apsolutno degradirajuće za čoveka. U proteklih par nedelja na osmici ih bude najmanje 3/10. Da li je sramota bilo koga od tih tvojih da meni i svima drugima uzme pare i da mene i ostale putnike tretira kao životinje? Da li bi tebe bilo sramota?
Rešenje sa koncesijom nije takvo kao što si ga predvideo. Ono bi podrazumevalo da prevoznici imaju adekvatan vozni park za potrebe linija na kojima saobraćaju. Izgled vozila bi obavezno bio unificiran i sve bi ukupno bilo moguće definisati uslovima koncesije.
Privatnici u Beogradu oni nemaju tolikih problema sa vozačima kao GSP. Jednostavno daju vozačima bolje plate, novija i klimatizovana vozila, kraće smene i bolje uslove rada. Neki od njih uzimaju neplaćeno iz GSP, neki rade jednu smenu u GSP a drugu kod privatnika. Ima i penzionera, ali sistem sveukupno radi. U razvijenim zemljama Evrope sve više ima imigranata za volanom, pa tu su na kraju i naši koji beže odavde.
Inače, ta poslovna politika 1-1 zamene vozila koju spominješ je zastarela. Novi Sad se širi, u suprotnom ne bi imali kompleks zgrada u izgradnji na svakom ćošku. Pogledaj javni prevoz na Telepu, Adicama, Petrovaradinu, a ne na Novom Naselju ili u centru grada. Tamo ljudi idu po 20 minuta peške do najbližeg stajališta, gde ih najčešće čeka jedna linija sa proređenim redom vožnje.
Ne moraju botovi da budu u kancelarijama JGSP. Oni su u autobusima JGSP i voze se do svojih stranih investitora ili po mitinzima širom države. Ali to je drugi par opanaka i nije mu mesto ovde. Ja još uvek plaćam da se vozim autobusom, a ne obrnuto.
@Direktor
Dosta starijih vozila je prepravljeno da troši CNG paralelno sa dizelom. Ne znam kakve rezultate je taj projekat doneo, ali sumnjam da su pozitivni. Ikarbus iz 2006. godine odavno ne radi. Pored njega tu je pet Kapena minibusa, šest gradskih Solarisa i pet Irisbus Citelisa. Ti autobusi su nabavljeni 2011. i 2012. godine. Jedan Solaris je već duže vreme parkiran u društvu teže pokvarenih vozila i nije dugo na liniji. Ostali bi trebalo da su redovni.