SSJ5 napisao/la:
Nisam strucan, ali dva autobusa istog proizvodjaca, oba dosta nova u to doba su se zapalila? Nije li to izuzetno cudno?
Mislim da mediji nisu pisali o zaključcima istrage, te ni ja ne mogu da tvrdim šta je uzrok sa sigurnošću. Ono što mogu reći je da je Crossway LE, za razliku od Neobusa ili Ikarbusa koji se voze kod nas, deo voznih parkova od Skandinavije do Sredozemlja, te da su ovakve nezgode vrlo verovatno na nivou statističke greške. S tim na umu, sa velikom rezervom bih kao najverovatniji uzrok požara naveo neadekvatno održavanje, odnosno popravke vozila.
To je inače odličan autobus, sa dokazanim devetolitarskim Iveco Cursor motorom. Razvijen je kao gradsko-prigradska verzija međugradskog autobusa Crossway i proizvodi se već deset godina. U međuvremenu je Irisbus, koncern autobuskih proizvođača pod okriljem Iveco, ugašen pa se danas vozila prodaju kao IVECO Crossway. Čak je i nemačka železnica (Deutsche Bahn) naručila 1000 vozila ovog tipa.
Zanimljivo za novosadske Crossway autobuse je da su oni prodati sa lagera. Oni su bili deo nabavke za Tiranu, ali je albanska prestonica odustala od dela nabavke i vozila su prodata ispod cene, mislim za 139.000 evra. Taj tender iz 2011. godine je ujedno bio i poslednji pokušaj da Neobus proda vozila svom gradu.
Meni je u svemu ovome zanimljivo i da se prodaje Ikarbus IK-103CNG, prvi gasni autobus u Novom Sadu. Pre dolaska u vozni park, predstavljen je na sajmu Beotruck 2006. godine. Pogonio ga je RABA motor u sprezi sa Voith automatskim menjačem. Za razliku od ostalih dizel IK-103 (u kojima su motori MAN), karakterisala su ga lepljena stakla i vertikalno postavljen hladnjak sa desne strane, iza zadnjih vrata.
Dugo je saobraćao u kolor šemi i sa svim nalepnicama sa tog sajma.
foto: Saša Conić
Nakon nezgode u garaži, kada je ulaskom u halu razbijena maska za gasne boce, stručnjaci su napravili novu masku na prednjem delu, koja nije imala nikakvu funkciju osim da zaštiti masku koja štiti masku za CNG boce.
foto: Se7en
Ako se ne varam, Ikarbus nije više napravio nijedan gasni autobus posle ovog. Takođe, do 2011. godine, ovo je bio jedini gasni autobus u novosadskom voznom parku. Pošto nije postojala punionica za gas u garaži JGSP, ovaj autobus je išao skroz do NIS-ove rafinerije na punjenje. Zbog toga je najviše radio na liniji 1. Tokom poslednjih nekoliko godina eksploatacije, izuzetno retko je viđan na ulicama.