Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 16 jul 2018 10:47 #241

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
tangosix.rs/2018/16/07/reportaza-predsed...nog-aerodroma-cenej/
U razgovoru za Tango Six, Samardžić je govorio i o skorašnjoj najavi izgradnje međunarodnog aerodroma „Čenej“. Kako kaže, projekat je osmišljen i na njemu će uskoro početi da se radi, pri čemu se planira da u početnoj fazi razvoja aerodrom bude dostupan avionima do 10, a kasnije i do 70 mesta:

– Mi smo na našu inicijativu dobili saglasnost Privredne komore Srbije i ljudi iz policije i carine da ovde pravimo međunarodni aerodrom, da ovde sleću mali avioni do 10 mesta koji mogu da slete na travu bezbedno. To će nam biti uvod u izgradnju ozbiljnog međunarodnog aerodroma od 2020. godine.

Projekat će početi da se radi u narednim danima, sve ostalo je stvar naše odluke da li ćemo ići samostalno (grad Novi Sad) u to ili će to biti zajedno sa državnim fondovima, možda čak i neki konsalting. –

Prema njegovim rečima, avioni će sletati direktno na „Čenej“, aerodrom će imati carinsku i pasošku kontrolu, te će na taj način, kako kaže, biti manja alternativa „Tesli“:

Koliko se razumeju u posao govori sledeci pasus, gde oni misle da ce niskobudzetni prevoznici koristiti aerodrom maksimalnog poletnog kapaciteta 70 putnika i to porede sa Nisom...
Mi se nećemo baviti nekim visokim turizmom nego će na ovaj aerodrom sletati mali avioni do 70 mesta. To znači da će niskotarifne kompanije dolaziti ovde i praviti ture. Ako može Niš koji je dalji od nas 300 kilometara da ide u Evropu, možemo onda i mi koji smo bliži, a na taj način i da pravimo još bolje cene nego oni. Mi ćemo biti konkurencija, ali će građani uživati u još nižim cenama, što nam je i cilj. –
Poslednja izmena: 16 jul 2018 10:49 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, neobuscitta

Čenejski aerodrom 16 jul 2018 15:01 #242

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
A da pritom ne pominjem da su turboprop avioni (do 70 mesta) koje sam ja gore naveo apsolutno neisplativi za niskotarifne kompanije. Koriste ih velike "legacy" aviokompanije zbog svog reda letenja (više letova dnevno ka destinaciji zbog konekcija) kako bi "umanjile" troškove a opet imale veliku povezanost svog regiona sa svetom.

Niskobudžetne kompanije nemaju tu obavezu jer nijedna od njih nema model spajanja dva leta jednom putniku nego su fokusirani na point-to-point odnosno direktni saobraćaj. Zbog toga, najisplativiji avion za niskotarifne aviokompanije ima najmanje 150 mesta za putnike. U zagradama su brojevi sedišta.

U Evropi je po broju aviona vodeći Ryanair koji ima 465 Boeing 737-800 (189), naručeno 11 737-800 (189) i 135 737 MAX 200 (197)
Wizz Air leti samo Airbus A320 (180/186) i A321 (235), a naručili su A320neo (186) i A321neo (239). easyJet ima flotu Airbus A319 (156), A320 (180/186) a pod narudžbinom su A320neo (186) i A321neo (235).

Da ne dužim, u Evropi ali i inače skoro nijedna niskobudžetna aviokompanija nema avione sa 70 mesta, čak ni sa manje od 150. Prema tome, paradoks u izjavi je jasan. Ko je zainteresovan za još statistike, može pogledati i pod Transavia i Pegasus. Jedini izuzetak na starom kontinentu je Eurowings, koji je preuzeo turbopropelerce Dash 8-Q400 od posrnulog Air Berlina, ali je to urađeno po naredbi većinskog vlasnika Lufthanse i uglavnom služe za domaće letove u Nemačkoj.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, kasko, Yokai, mrnjavi, Duja, Blavak, Billy, Ambasador

Re:Čenejski aerodrom 16 jul 2018 15:05 #243

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Upravo tako.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 16 jul 2018 15:11 #244

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Aeroklub i njegov predsednik će jednog dana biti samo korisnici aerodroma "Novi Sad" i nisu oni baš kompententni da govore o budućem načinu poslovanja i korišćenja budućeg novog aerodroma.
Država, pokrajina i grad moraju da stanu iza ovog projekta, ako stvarno hoće da urade sve ono što govore o budućem poslovanju, izgradnji i korišćenju aerodroma.

A, prvo bi trebalo predvideti najveću moguću pistu u Planu detaljne regulacije, jer u Katastru aerodrom ima i "poljoprivredno zemljište" severno od piste, koje se sastoji od više parcela ( žute tačke) i samo je jedna od 1,9 hektara privatna ( crvana tačka).

Poslednja izmena: 16 jul 2018 15:34 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 jul 2018 08:48 #245

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
Bravo NEOBUSCITTA, prepisujem od reči do reči. Novi Sad je pravo mesto za te kompanije!!!
Poslednja izmena: 17 jul 2018 08:50 od Ambasador.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 jul 2018 14:00 #246

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
:huh:

Koje kompanije? Niskobudžetni prevoznici, ali i bilo koji drugi, neće sletati na pistu užu od 45 metara. Pritom za niskobudžetne avione nam je potrebna i dužina piste od bar 2.000 metara, zatim slede uređene stajanke, gorivo, aerodromska zgrada itd. A graditi to zbog njih je teško bacanje para, napisao sam na prethodnih par stranica i zašto. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Čenejski aerodrom 17 jul 2018 14:41 #247

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
neobuscitta napisao/la:
:huh:

Koje kompanije? Niskobudžetni prevoznici, ali i bilo koji drugi, neće sletati na pistu užu od 45 metara. Pritom za niskobudžetne avione nam je potrebna i dužina piste od bar 2.000 metara, zatim slede uređene stajanke, gorivo, aerodromska zgrada itd. A graditi to zbog njih je teško bacanje para, napisao sam na prethodnih par stranica i zašto. :)


Treba praviti pistu po svim propisima. Ne treba bacati mogućnost dolaska minimum 500.000 turista u Novi Sad.
A ko dođe u Novi Sad posetiće svakako i Beograd a sa druge strane recimo svi iz Subotice i okoline će pre leteti iz NS nego iz Budimpešte a naročito Beograda
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 jul 2018 16:24 #248

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ma da, docice 500.000 turista ali samo ako imamo gradski aerodrom na 15 minuta od centra. Onaj na 45-60 minuta odaljenosti je daleko da bi dosli...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 17 jul 2018 17:25 #249

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Ovih 45-60 min će za turiste važiti tek (i)kad do NS bude postojala linija brzog voza. Trenutno im je horor i do BG da se dopeljaju.
Kako god, ako se zaista nekad bude pravila pista, sve sem minimuma 2000x45m je bukvalno bacanje para.
Koliko uopšte košta sama pista?

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ambasador

Re:Čenejski aerodrom 17 jul 2018 18:18 #250

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Da, pista od 2.000x45m bi bila optimalna, jer postoji velika parcela u vlasništvu
aerodroma koja bi omogućila da se produži sadašnja pista, a širina nije problem
da su izgradni na 45m.

Pitanje finansiranja bi trebalo da reševaju država, pokrajina i manjim delom grad.
Poslednja izmena: 17 jul 2018 18:20 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ambasador

Re:Čenejski aerodrom 17 jul 2018 20:40 #251

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Turisti imaju na raspolaganju ili turističke aranžmane koji ih dovedu na lokaciju ili privatne prevoznike koji ih za 60 minuta dovezuu centar grada. Ali ajde da se ne palimo sa 500.000 turista koji dolaze avionom u NS...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 09:17 #252

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
kasko napisao/la:
Turisti imaju na raspolaganju ili turističke aranžmane koji ih dovedu na lokaciju ili privatne prevoznike koji ih za 60 minuta dovezuu centar grada. Ali ajde da se ne palimo sa 500.000 turista koji dolaze avionom u NS...

Da li si nekada čuo za grad Kutaisi? Verovatno ne. Zašto bi ljudi išli u Kutaisi? U Kutaisi godišnje dođe oko 250 hiljada putnika. Zašto bi putnici sletali u Kutaisi kada imaju aerodrom u Tbilisiju. Verovatno da imaju neku svoju računicu. A računica je sledeća - Do Kutisija ti treba oko 50e i još prevoz do Tbilisija a ako hoćeš direktno do Tbilisija treba ti minimum 250 pod uslovom da imaš sreće da postoji linija do tamo. Novi Sad je na boljoj lokaciji od tog Kutaisija i siguran broj putnika je minimum 300 000 a realan 500.000 i više. Putnici kada sve preračunaju svakako će pre sleteti u NS nego u BG. Blizina većeg aerodroma nije jedino merilo za izgradnju drugog manjeg pored. Da je to tako onda recimo Grenobl nikada ne bi izgradio aerodrom pošto mu je aerodrom u Lionu na samo 75km auto putem
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 10:02 #253

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Taj odnos cena karata je isključivo zbog taksi. Tbilisi zarađuje zato što je glavni aerodrom i verovatno sedište većinske populacije, a Kutaisi u tom slučaju ide na niske takse i privlačenje low-cost aviokompanija. Pogledao sam na Vikipediji listu destinacija i potvrdio hipotezu: od 26 destinacija, čak 20 destinacija pokriva Wizz Air. Prema tome, govorimo o tome da se uloži buljuk novca u izgradnju aerodroma samo da bi se naplaćivale jeftine takse. Pogledao sam na mapi, od aerodroma Kutaisi do Tbilisija ima čak 250 kilometara i put vodi preko planina, tako da Google predviđa 3h 35 min vožnje kolima.

Pritom, ako aerodrom u Tbilisiju ponudi povoljnije uslove, Wizz Air odlazi i time ostavlja Kutaisi bez ~80% putnika. Wizz Air zna za jadac i može bukvalno da ponižava Kutaisi i šalje ih u minus kako bi sebi iznudio bolje uslove. I još jednom se potvrdilo ono što sam pisao pre par stranica - ovaj aerodrom je nekada bio vojna baza, možda je i dalje. Prema tome, taj aerodrom je već imao svoju pistu i njenu prateću opremu, rulnice i stajanke. Mi nemamo ništa od toga, samo parče zemlje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 10:50 #254

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
neobuscitta napisao/la:
Taj odnos cena karata je isključivo zbog taksi. Tbilisi zarađuje zato što je glavni aerodrom i verovatno sedište većinske populacije, a Kutaisi u tom slučaju ide na niske takse i privlačenje low-cost aviokompanija. Pogledao sam na Vikipediji listu destinacija i potvrdio hipotezu: od 26 destinacija, čak 20 destinacija pokriva Wizz Air. Prema tome, govorimo o tome da se uloži buljuk novca u izgradnju aerodroma samo da bi se naplaćivale jeftine takse. Pogledao sam na mapi, od aerodroma Kutaisi do Tbilisija ima čak 250 kilometara i put vodi preko planina, tako da Google predviđa 3h 35 min vožnje kolima.

Pritom, ako aerodrom u Tbilisiju ponudi povoljnije uslove, Wizz Air odlazi i time ostavlja Kutaisi bez ~80% putnika. Wizz Air zna za jadac i može bukvalno da ponižava Kutaisi i šalje ih u minus kako bi sebi iznudio bolje uslove. I još jednom se potvrdilo ono što sam pisao pre par stranica - ovaj aerodrom je nekada bio vojna baza, možda je i dalje. Prema tome, taj aerodrom je već imao svoju pistu i njenu prateću opremu, rulnice i stajanke. Mi nemamo ništa od toga, samo parče zemlje.

Poenta je koliko će ti ljudi koji dođu ostaviti para u gradu.

Što se tiče navedenog primera lično sam prošao tom relacijom i malo drugačije izgleda nego na Googlu

Uzmi primer linije Beograd Lisabon ako uopšte postoji kolika je cena karte? interes niskobudžetnih kompanija je da otvore liniju NS LIsabon i onda za nekih 50tak evra možeš otići u Lisabon. Onda ćeš imati čitav Beograd pa i šire kao potencijalne putnike i obrnuto iz Lisabona i šire.
Poslednja izmena: 18 jul 2018 10:57 od Ambasador.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 11:49 #255

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Da postoji interesovanje za linije iz Beograda, iste bi bile otvorene. Ne bi morao da se gradi aerodrom u Novom Sadu da bi se otvarale linije. Naše tržište je takvo da trenutno samo gastarbajter linije uspevaju.

Što se tiče tih zona hvatanja potencijalnih putnika, ni Osijek ni Temišvar nisu uspeli da ih privuku a tu su. U oba grada je sletao Ryanair sa po nekoliko linija, da bi iz Osijeka sve povukao, a u Temišvaru ostavio samo dve. Wizz Air je tek nedavno otpočeo par nedeljnih letova na relaciji Osijek - Basel, dok iz Temišvara leti najviše ka Italiji i Španiji, gde se nalazi rumunska dijaspora.

U Beorgad je sad došao Vinci Airports, koji neguje usku saradnju sa britanskim low-costerom easyJet. Oni će otvoriti u narednih par meseci linije za Bazel i Berlin a već lete za Ženevu. Pretpostavka je da će za vreme koncesije oni biti jedni od glavnih igrača, jer su izuzetno razvijeni po aerodromima koje drži Vinci. Pozitivna stvar je da Vinci drži sve aerodrome u Portugalu i 12 aerodroma u Francuskoj, te da daje velike popuste prevoznicima koji otvore liniju koja povezuje neki od njihovih aerodroma, tako da ostvarivanje tvog hipotetičkog primera nije isključeno, ali iz Beograda. Sa druge strane, Wizz Air već ima dva aviona bazirana na našem najvećem aerodromu, a nedavno je objavljeno i da je Ryanair u razgovorima sa Anom Brnabić i planira da se širi u Srbiji, pretpostavljam isto u Beogradu.
www.exyuaviation.com/2018/07/ryanair-pla...erbia-expansion.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 12:41 #256

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
neobuscitta napisao/la:
Da postoji interesovanje za linije iz Beograda, iste bi bile otvorene. Ne bi morao da se gradi aerodrom u Novom Sadu da bi se otvarale linije. Naše tržište je takvo da trenutno samo gastarbajter linije uspevaju.

Što se tiče tih zona hvatanja potencijalnih putnika, ni Osijek ni Temišvar nisu uspeli da ih privuku a tu su. U oba grada je sletao Ryanair sa po nekoliko linija, da bi iz Osijeka sve povukao, a u Temišvaru ostavio samo dve. Wizz Air je tek nedavno otpočeo par nedeljnih letova na relaciji Osijek - Basel, dok iz Temišvara leti najviše ka Italiji i Španiji, gde se nalazi rumunska dijaspora.

U Beorgad je sad došao Vinci Airports, koji neguje usku saradnju sa britanskim low-costerom easyJet. Oni će otvoriti u narednih par meseci linije za Bazel i Berlin a već lete za Ženevu. Pretpostavka je da će za vreme koncesije oni biti jedni od glavnih igrača, jer su izuzetno razvijeni po aerodromima koje drži Vinci. Pozitivna stvar je da Vinci drži sve aerodrome u Portugalu i 12 aerodroma u Francuskoj, te da daje velike popuste prevoznicima koji otvore liniju koja povezuje neki od njihovih aerodroma, tako da ostvarivanje tvog hipotetičkog primera nije isključeno, ali iz Beograda. Sa druge strane, Wizz Air već ima dva aviona bazirana na našem najvećem aerodromu, a nedavno je objavljeno i da je Ryanair u razgovorima sa Anom Brnabić i planira da se širi u Srbiji, pretpostavljam isto u Beogradu.
www.exyuaviation.com/2018/07/ryanair-pla...erbia-expansion.html

Još samo da parking na aerodromu u BG nije bezobrazno skup. U Budimpešti 10 dana parkinga 22.6e a u Beogradu 67.8e. Kada sve to izračunam više mi se isplati ići u Budimpeštu nego u Beograd
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 13:32 #257

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Poenta je da je ova diskusija na nivou rekla-kazala. Ti nas ubedjujes da verujemo tebi a mi da ti veruješ nama :). Bez studije opravdanosti, isplativosti i izvodljivosti je baš tako.

A kad ti argument ne paše ti ga preskočiš i skreneš temu :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 13:49 #258

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
kasko napisao/la:
Poenta je da je ova diskusija na nivou rekla-kazala. Ti nas ubedjujes da verujemo tebi a mi da ti veruješ nama :). Bez studije opravdanosti, isplativosti i izvodljivosti je baš tako.

A kad ti argument ne paše ti ga preskočiš i skreneš temu :)

Samo sam odustao, svako ima drugačije poglede što je i ok.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Čenejski aerodrom 18 jul 2018 15:47 #259

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
kasko napisao/la:
Bez studije opravdanosti, isplativosti i izvodljivosti je baš tako . .
Teško da će novi aerodrom biti "isplativ", tj. da će nekad zaradjivati novce.
Indirektno može da poveća potrošnju od prispelih putnika u okolini grada.
Verovatno će morati da se dotira, više ili manje, što zavisi od nove uprave.

A, "izvodljivost" je moguća i zavisi od toga kakav i koliki se aerodrom hoće.
Naravno, zavisi i od novca, tj. načina finansiranja svih potrebnih radova, . .
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 jul 2018 17:02 #260

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Predlažem pistu od Čeneja do Surčina, s tunelom kroz Frušku goru.
Poslednja izmena: 18 jul 2018 17:03 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru