"U Srbiji ima 30 malih aerodorma, a registrovano je oko 460 letelica"
U skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju, aerodom mora biti planiran, projektovan i izgrađen na način koji omogućava bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja. Pre izgradnje malog aerodroma u skladu sa zakonom investitor je dužan da Direktoratu dostavi tehničku dokumentaciju kojom dokazuje održavanje prihvatljivog nivoa bezbednosti.
Standardi koji se primenjuju prilikom projektovanja su definisani Zakonom o vazdušnom saobraćaju i odgovarajućim podzakonskim propisima. Nakon što dobije dokumentaciju, Direktorat obavlja proveru ispunjenosti tih standarda, a ukoliko su oni ispunjeni i primenjeni, izdaje odobrenje na dokumentaciju. Po pribavljanju odobrenja investitor započinje radove.
Koliko će ti radovi trajati zavisi od stanja na terenu, lokalnih uslova, planiranih infrastrukturnih objekata. Ono što je bitno da nakon izgradnje aerodoma Direktorat vrši proveru da li su radovi izvedeni u skladu sa odobrenom dokumentacijom i vrši proveru ispunjenosti uslova za izdavanje dozvole, odnosno saglasnosti za korišćenje aerodroma. . . .itd.
www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=20...dd=26&nav_id=1397184