Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 31 jul 2015 01:37 #1121

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-07-30.








Tri fotosa sa montaže segmenta luka lučnog mosta na desnoj obali, raspona 219 m.
Ove fotografije se nastavljaju na divne fotografije Trpovskog od 29. jula, prikazujući neke momente nastavka montaže 30. jula.

Fotos 01:
Segment i kran su spremni za dizanje. Unutar lučnog segmenta vidljive su stepenice koje služe za kretanje službenog osoblja kroz konstrukciju.

Fotos 02:
Segment je visoko u vazduhu. Pomoću dva ručno pokretana užeta sa zemlje se umiruju blage rotacije segmenta zbog vetra.

Fotos 03:
Segment je na osloncima, počinju fina milimetarska doterivanja položaja na osloncima, do tačnih prostornih koordinata i pravilnog položaja prema prethodno montiranom segmentu.

Posao se nastavlja .....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, limanac, ranko su ns, kasko, Yokai, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Bridgeboy, Trpovski, Oniks, Bogdus, Posmatrac

Novi Žeželjev most 31 jul 2015 10:16 #1122

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Odgovor na post #1120 od Bridgeboy-a
Koji je kapacitet pokretnog krana? Rekao bih reda veličine 500-1000 tona.
A koja je nosivost u konfiguraciji sa džibom ( jib ) i dodatnim kontra - tegom ?

To zavisi od jako mnogo faktora, a evo nekoliko najbitnijih: na koju udaljenost od krana se podize/spusta teret, koliko tona ima kontra teg, koliko je dugacka "ruka", da li duva vetar i koliko jako...

Na osnovu slika i informacije od inzenjera da je kran visok 80m (ako sam dobro shvatio) mozes pronaci informacije koje te interesuju na sledecem linku www.sarens.com/media/catalog/Demag%20CC2...emag%20CC-2500-1.pdf
Poslednja izmena: 31 jul 2015 10:17 od Posmatrac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bridgeboy, Trpovski

Novi Žeželjev most 31 jul 2015 13:16 #1123

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Ovaj katalog me tako oduševio da hoću da kupim sebi jedan.
Kran. :)
Mislim da bi mi odgovarala razmera 1:500 ili 1:1000 po veličini,
a po ceni, verovatno 1:10.000.000 ili 1:50.000.000 :) :)

Mnogo je moćan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Posmatrac

Novi Žeželjev most 31 jul 2015 22:51 #1124

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Još dve slike sa gradilišta 2015-07-30



.


Nastavljajući se na post #1121 evo još dva fotosa sa gradnje lučnog mosta raspona 219 m.

Fotosi 04 i 05:
Pogled iz vazduha na moćnu čeličnu konstrukciju mosta.

Posle podizanja četiri segmenta luka 28. i 30. jula usledilo je njihovo fino doterivanje u projektovani prostorni položaj i međusobno povezivanje privremenim vezama. Provereni su takođe i poprečni razmaci segmenata zbog montaže greda koje povezuju lukove.
Poprečne grede (vidljive su na terenu, blizu krana, na fotosu 04), dopremljene su iz fabrike sa oko 50 mm većom dužinom od projektovane. Sledi njihovo tačno odmeravanje po sva četiri spoljna roglja, obeležavanje za sečenje, sečenje i priprema žljebova za sučeone šavove sa lukovima.

Ispred krana je i 5. segment luka koji će takođe uskoro da se vine u visine ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, Yokai, sergio-m, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Trpovski, Bogdus, Posmatrac, Light

Novi Žeželjev most 01 avg 2015 21:41 #1125

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
2 slike u sumrak:



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, valjan

Novi Žeželjev most 04 avg 2015 14:23 #1126

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Dodat je novi segment:







I poprecna greda na postojecim:

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, kasko, TurboMaximus, romanempire, Trpovski, Inzenjer, Blavak

Novi Žeželjev most 04 avg 2015 23:32 #1127

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-08-04.


Bogdus je svojim fotosima iz raznih uglova već zabeležio novosti sa gradilišta.

Kako izgleda konstrukcija sa pogledom iz kruga gradilišta?
Evo četiri fotosa koji to ilustruju.

Dodati su 1. greda koja povezuje lukove i 5. segment uzvodne strane.
Procedura montaže je ista kao na ranije montiranim segmentima.
U međuvremenu montiran je i pretposlednji privremeni stub za montažu lukova (fotos 02).

Plan izvođača je očigledno da što bolje iskoristi prisustvo izuzetno efikasnog krana i lepo vreme i da u najkraćem mogućem vremenu podigne konstrukciju lukova na projektovana mesta.
U međuvremenu obavljaju se pripreme za zavarivanje montažnih nastavaka lukova. Pojavljuju se prve plave cirade o kojima smo govorili prošle godine, (vidljive su na Bogdusovim fotosima i ovde na fotosu 03).

Sledi montaža nizvodnog 5. segmenta, gde će teret krana „preskočiti“ montirani uzvodni deo luka ...







Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Trpovski, Blavak, Bogdus

Novi Žeželjev most 05 avg 2015 00:45 #1128

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Dobra pozadina.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 05 avg 2015 12:20 #1129

  • dado28
  • dado28's Avatar
kada se moze ocekivati da zavrse montazu drugog luka posto je prvi vec zavrsen. koliko je potrebno vremena
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 05 avg 2015 12:29 #1130

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
^^

Neka Inzenjer kaze preciznije, ali kako trenenutno stvari idu (posto idem maltene svaki dan na gradiliste) deluje da bi mozda mogli to da postignu i do kraja godine. U zadnje 3-4 nedelje se digne barem 1-2 segmenta luka nedeljno.
Poslednja izmena: 05 avg 2015 12:33 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 06 avg 2015 01:50 #1131

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-08-05.


Fotosi sa montaže 5. uzvodnog segmenta luka lučnog mosta raspona 219 m.

Operacija je protekla uredno, striktno po proceduri.
Radni timovi se uigravaju, a vreme operacije teži skraćenju. Ipak, ni jednog momenta se ništa ne improvizuje niti preskaču radni koraci. Uklapanje segmenata u projektovanu geometriju i među sobom je za sada dobro, u okviru dozvoljenih tolerancija.

U odnosu na iskustvo sklapanja lukova na desnoj obali, sada je vreme montaže jednog segmenta osetno kraće. To je rezultat prikladnog krana i opreme ispod kuke krana. Na fotosu 1 su vidljive zatezne navrtke kojima se još na zemlji podese prostorni uglovi segmenta na osloncima. Na taj način se segment mnogo brže postavi na četiri oslonačke tačke. Vrlo je važno da to bude skoro istovremeno, zbog pravilnog opterećeivanja privremeniih stubova koji nose segmente.

Dobar nastavak radova, bez sumnje.

Preostaje, međutim, još veliki posao. Treba montirati još 26 segmenata lukova i 9 poprečnih greda koje povezuju lukove, dakle 35 segmenata konstrukcije. To je verovatno od mesec i po do dva meseca rada.
Glavni posao je zavarivanje segmenata. Ukupna dužina preseka segmenata koje treba zavariti je oko 500 m. Obzirom da se zavaruju limovi debljina 30-50 mm, gde zavarivač treba da prođe mnogo puta po celom obimu spoja, potrebno je, grubo proračunato, oko 10 km šavova jednog prolaza!

Na ovo treba dodati i vreme potrebne ultrazvučne kontrole zavarenih šavova koja se radi na 100% dužine šavova. Grešle u šavovima se moraju otkloniti, a onda ponovo kontrolisati na isti način.

Najzad, tu su i novi kilometri šavova na spojevima segmenata pešačkih staza (dužine oko 450 m).

Ogroman, fini i izuzetno odgovoran posao. Traži se najviši kvalitet u građevinskoj tehnici što je definisano desetinama pojedinačnih kriterijuma u mnogo standarda EN i EN ISO.

Koliko sve ovo traži vremena, po pitanjima forumaša?
Reći ću svoje mišljenje, (inače to ne volim, u profesionalnom poslu izuzetno je nekorektno govoriti u tuđe ime, pogotovo u ovom slučaju gde su radovi povezani mnogobrojnim i komplikovanim vezama – tehnički, organizaciono, ugovorno, a tu su i vremenske prilike koje mogu dosta da poremete tok radova).
Verovatno oko 5 meseci, možda i 6.

Lukovi manjeg lučnog mosta montirani su i zavareni za oko 7 meseci.
Sada faza montaže ide brže, ali je količina zavarivanja veća.

Ova moja neformalna procena se uklapa, opet po mom mišljenju, u opšti rok završetka mosta.

U ovakvim poslovima najvažniji je kvalitet, a do njega se dolazi dugim, kontinualnim radom niza stručnih timova. Za sada, sve teče na željeni način.

Nastavljamo sa praćenjem radova i novim tehničkim komentarima ...





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Novajlija, Trpovski, Blavak, Bogdus, Billy, Light

Novi Žeželjev most 06 avg 2015 15:04 #1132

  • Dunavski
  • Dunavski's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 457
Bravo za "Inženjera" i njegova vanserijska zapažanja.

Moram da izrazim ogromno zadovoljstvo što mogu da se informišem na ovako delikatan a opet jasan način o ovom fantastičnom projektu. Vi nam približavate njegovu monumentalnost i mene iskreno, kao gradjanina, činite ponosnim.

Takodje mi je jako drago što vidim da ste pravi čovek na pravom mestu što je danas jako teško pretočiti u standard razmišljanja, delovanja i razvoja opštih vrednosti.

Hvala još jednom i čekamo nove postove!


A evo i jedan biro iz Engleske - čisto uživanje gradjenja mostova i moj mali doprinos temi.

www.knightarchitects.co.uk/#/bridges/projects

Cheers...
“…Man has also become an architect of the environment, but he does not command the forces as nature. His method was selective and proven; an intellectual approach in which the actions depend on the understanding…”

Jacob Bronowski
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, TurboMaximus, Inzenjer, Light

Novi Žeželjev most 07 avg 2015 02:15 #1133

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Dunavski, hvala Vam na pohvalama i uopšte, na zdravom pristupu temi, što je – rekao bih, i glavna karakteristika ovog Foruma.

Glavni motiv je da se građani - i Novog Sada, i Srbije - bliže upoznaju sa jednim velikim objektom koji se gradi u njihovom susedstvu i da bar malim delom upoznaju silan napor svih firmi i ljudi koji rade na ovom projektu (projektanata, raznih izvođača – fabrika, isporučilaca opreme, montažera ..., iz Srbije i inostranstva).

Nekad su se ovakvi poduhvati pratili u javnosti mnogo više, (do duše i onda ističući samo par ličnosti (obično glavnog projektanta i u manjoj meri nekog direktora izvođačke firme, ostali su bili uglavnom „radnička klasa“).
Danas je (svaki) ozbiljan posao potpuno neinteresantan za izveštavanje, osim ako nije reklama birokratije. U takvoj situaciji neimarima na izgradnji Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu je mnogo bolje da ostanu u anonimnosti.
Učesnici i posetioci ovog Foruma, a rekao bih i građani uopšte, razvili su već odavno pravilan odnos prema ovakvim stvarima. Naše diskusije, prilozi, pitanja/odgovori upravo ovo dokazuju, uprkos sklepanim „informacijama“ iz medija.

Vaš link na literaturu – opus jednog britanskog projektnog biroa, dotiče i pokreće srodne teme: kreativnost fome mostova, odnos konstrukcija/arhitektura, takmičarski duh, ...
Divne teme koje ćemo usput takođe da dotaknemo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 07 avg 2015 02:17 #1134

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-08-06





.

Dok se priprema nastavak montaže, evo još jedne vesti sa gradilišta.
Stigla su sva ležišta mosta. Isporučilac je italijanska firma FIP – poznati evropski proizvođač ležišta za mostove, sa mnogim referencama, (njihova ležištima su na mostovima u Italiji, SAD, Velikoj Britaniji, Hong Kongu, ...).
Ležišta su pažljivo spakovana, transportovana i istovarena na gradilište mosta.
Na fotosima ne može se da se nazre njihov izgled, pa ćemo zato kasnije da damo objašnjenja o konstrukciji, funkciji, načinu ugradnje ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, limanac, kasko, Yokai, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Blavak, Bogdus, Light

Novi Žeželjev most 07 avg 2015 07:04 #1135

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Za sve do sad bih mogao da se snađem, ali da su ovo ležišta, ne bi mi palo na pamet.
U mom svetu, to su temelji šahtova ili poklopci za bunkere :lol:

No, samo napred, sa uživanjem čitam sve.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 07 avg 2015 23:19 #1136

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Ovako kada su elementi razdvojeni i upakovani za transport teško je naslutiti o čemu se radi zaista. BTW prilično je diskutabilan današnji prilog RTV o napretku radova.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 07 avg 2015 23:46 #1137

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Prilog je ocaj zivi kao i vecina priloga na RTV. Laicki i povrsan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 avg 2015 10:21 #1138

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Isto se može reći i za ovo, komentari su tek dno,čak i za standarde 021.rs
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 08 avg 2015 10:35 #1139

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Naravno moj komentar nisu objavili, jer nije bio u saglasju sa ostalima.
Svi očekuju da vide gradilište u stilu izgradnje piramida. Stotine radnika na sve strane, ne znam da li i biceve žele da vide. No čelični most nije taj tip građevine uglavnom, jednostavno nema potrebe za više od dvadesetak ljudi bravara, zavarivača, rukovalaca dizalica na jednoj strani.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 08 avg 2015 14:46 #1140

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Radi se i subotom.

Ostalo je po mojoj proceni da se stave još samo 2 potporna stuba u sredini:



Dodata je i druga greda:



Probao sam da uvatim varioce sa zumom, koji vredno rade:



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, ranko su ns, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Novajlija, Trpovski, Inzenjer, Blavak, Light
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru