Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-08-05.
Fotosi sa montaže 5. uzvodnog segmenta luka lučnog mosta raspona 219 m.
Operacija je protekla uredno, striktno po proceduri.
Radni timovi se uigravaju, a vreme operacije teži skraćenju. Ipak, ni jednog momenta se ništa ne improvizuje niti preskaču radni koraci. Uklapanje segmenata u projektovanu geometriju i među sobom je za sada dobro, u okviru dozvoljenih tolerancija.
U odnosu na iskustvo sklapanja lukova na desnoj obali, sada je vreme montaže jednog segmenta osetno kraće. To je rezultat prikladnog krana i opreme ispod kuke krana. Na fotosu 1 su vidljive zatezne navrtke kojima se još na zemlji podese prostorni uglovi segmenta na osloncima. Na taj način se segment mnogo brže postavi na četiri oslonačke tačke. Vrlo je važno da to bude skoro istovremeno, zbog pravilnog opterećeivanja privremeniih stubova koji nose segmente.
Dobar nastavak radova, bez sumnje.
Preostaje, međutim, još veliki posao. Treba montirati još 26 segmenata lukova i 9 poprečnih greda koje povezuju lukove, dakle 35 segmenata konstrukcije. To je verovatno od mesec i po do dva meseca rada.
Glavni posao je zavarivanje segmenata. Ukupna dužina preseka segmenata koje treba zavariti je oko 500 m. Obzirom da se zavaruju limovi debljina 30-50 mm, gde zavarivač treba da prođe mnogo puta po celom obimu spoja, potrebno je, grubo proračunato, oko 10 km šavova jednog prolaza!
Na ovo treba dodati i vreme potrebne ultrazvučne kontrole zavarenih šavova koja se radi na 100% dužine šavova. Grešle u šavovima se moraju otkloniti, a onda ponovo kontrolisati na isti način.
Najzad, tu su i novi kilometri šavova na spojevima segmenata pešačkih staza (dužine oko 450 m).
Ogroman, fini i izuzetno odgovoran posao. Traži se najviši kvalitet u građevinskoj tehnici što je definisano desetinama pojedinačnih kriterijuma u mnogo standarda EN i EN ISO.
Koliko sve ovo traži vremena, po pitanjima forumaša?
Reći ću svoje mišljenje, (inače to ne volim, u profesionalnom poslu izuzetno je nekorektno govoriti u tuđe ime, pogotovo u ovom slučaju gde su radovi povezani mnogobrojnim i komplikovanim vezama – tehnički, organizaciono, ugovorno, a tu su i vremenske prilike koje mogu dosta da poremete tok radova).
Verovatno oko 5 meseci, možda i 6.
Lukovi manjeg lučnog mosta montirani su i zavareni za oko 7 meseci.
Sada faza montaže ide brže, ali je količina zavarivanja veća.
Ova moja neformalna procena se uklapa, opet po mom mišljenju, u opšti rok završetka mosta.
U ovakvim poslovima najvažniji je kvalitet, a do njega se dolazi dugim, kontinualnim radom niza stručnih timova. Za sada, sve teče na željeni način.
Nastavljamo sa praćenjem radova i novim tehničkim komentarima ...