Železničko-drumski most u Novom Sadu: Fotosi sa gradilišta 2015-09-09 i komentari.
Dva aktuelna fotosa sa gradilišta i malo komentara.
Fotografije prikazuju poslednje pripreme “plavog krana” za nastavak akcije.
Na fotosu 02 je vidljiv segment luka i radnik pored konstrukcije pa je moguće sagledavanje visine konstrukcije prema čoveku. Kad se konstrukcija vine u vazduh i sagleda most u celini, sve deluje vitko, sa malim konturama, iako su u pitanju moćni delovi konstrukcije.
U međuvremenu je dosta urađeno na konstrukciji, iako to za posmatrače nije bilo mnogo vidljivo, ili čak uopšte nije bilo vidljivo:
- na lučnom mostu 177 m (na desnoj obali) završeno je zavarivanje vuta; (vuta = obli prelaz na spoju lukova i zatega); to je inače zona velikih naprezanja i samo tu je čelik klase više od sve ostale konstrukcije, čelik klase S460 dok je ostalih više od 99% konstrukcije čelik klase S355;
- na lučnom mostu 177 m se uklanjaju preostali privremeni stubovi i vrlo skoro će biti završena faza radova koja prethodi montaži kablova;
- na lučnom mostu 219 m zavarivanje montirane konstrukcije teče punim intenzitetom; osoblje uglavnom nije vidljivo za publiku jer se rad većim delova odvija unutar konstrukcije;
- na lučnom mostu 177 m skoro je završena priprema preostalih privremenih stubova za montažu lukova, (fotos 03), tako da montaža lučnih segmenata može da teče do kraja kontinualno, bez čekanja oslonaca;
- na stubu 3 (centralnom stubu) poslednjih 10 dana ronioci su intenzivno radili na zaptivanju talpi priboja sa spoljne strane priboja; ovo je neophodna priprema za crpljenje vode iz priboja, najpre do nivoa horizontalne konstrukcije rama koji razupire priboj; ovi radnici (ronioci), razumljivo, takođe su nevidljivi za publiku; zaključak: “ipak se kreće” iako tako ne izgleda;
- van gradilišta, u jednoj firmi – podizvođaču, intenzivno se radi na izradi privremenih stubova za lansiranje mosta; veliki i odgovoran posao; reč je o 600 t tona konstrukcije koja će omogućiti lansiranje mosta; kao ilustracija recimo da od ove količine čelika može da se napravi hala od oko 12000 m
2!; i ovde je reč o “nevidljivim” radnicima.
Inače, napisi u medijima na koje je skrenuo pažnju Bogdus, su, bar po mom mišljenju, izvestan zaokret u odnosu na ono što se do sada pisalo. Konačno je nešto napisano što se zaista događa, sa nizom konkretnih informacija. Verovatno je reč o novim sagovornicima, a ne raznim birokratama kao ranije. Čak je pomenuto, (mislim da je to prvi put uopšte od kad se piše o izgradnji mosta), da je reč o mostu sa rekordnim rasponima u svetu!
Nadajmo se da će ovako i da se nastavi.
Slede nove fotografije i komentari, naročito o temi – kablovi, koja je samo načeta ...