Železničko-drumski most u Novom Sadu: Fotosi sa gradilišta 2015-09-24.
Evo nekoliko snimaka iz potpuno druge pozicije; svi snimci do sada su bili sa pogledom sa zemlje u vis, ovi su obrnuto usmereni ...
Kako izgleda radna scena na licu mesta, na 40 m visine?
Evo nekoliko fotografija.
Fotos 01:
Pogled na zategu i kolovoznu konstrukciju. Cik-cak raspored otvora za kablove na gornjem pojasu zatege.
Fotos 02:
Pogled izbliza na spoj dva lučna segmenta. Svi limovi oba segmenta moraju da se pravilno sučele, to znači u granicama propisanih tolerancija, o čemu smo prethodno podrobno razgovarali.
Objašnjenja par detalja sa slike.
Na spoju (montažnom nastavku) donje flanše susednih segmenata, vidljiva je promena debljine limova. Lim veće debljine (levi na slici) deblji je od susednog. Na debljem limu je zato izrađena rampa (zakošenje u obradi lima). Nagib rampe mora da bude min 1:4 zbog što ravnomernijeg toka napona i smanjenja efekta uvećanja napona zbog promene konture što je kod svih dinamički opterećenih konstrukcija izuzetno važno.
Levo i desno od montažnog nastavka vide se geodetske marke (stikeri) sa tačkom u sredini. To su tačke koje se geodetski dogledaju i čiji se prostorni položaj meri i proverava.
Fotosi 03 i 04:
Segment je na osloncima. Prvi put na Forumu se vidi radno osoblje unutar lukova. Sada je vidljivo da su stepenice i platforme unutar luka perfektno horizontalne. Ranije smo ih videli u segmentima na zemlji, sa vrlo čudnim položajem u odnosu na konstrukciju.
U prvom planu segmenta vidljiv je otvor za kabl. To je mesto gde treba da nalegnu glave kablova.
Na levom vertikalnom limu se vidi lim koji treba da ponese dekorativno osverljenje.
Ispod segmenta su monteri (bravari i zavarivači) koji obezbeđuju prve privremene veze upravo montiranog segmenta sa prethodnim.
Unutrašnjost segmenta je zaštićena premazom oker boje, (različitom od boje spoljnih površina konstrukcije). Svetla boja obezbeđuje dobru refleksiju svetla i vidljivost unutar konstrukcije. Da podsetimo, unutrašnjost konstrukcije će biti kompletno pokrivena električnim osvetljenjem. Svako kretanje službenih lica kroz konstrukciju će tako biti potpuno sigurno.