Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 27 mar 2016 09:02 #1501

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Samo dve, i to dosta uže nego one što su bile na Žeželju 1.

Taj most nije deo nekog putnog koridora, nas u dalekoj budućnosti čeka još jedan most, naspram Tekija u Petrovaradinu.
Mi stariji od 55 imamo male šanse da ga dočekamo ako tempo gradnje bude sličan Žeželju 2.
Poslednja izmena: 27 mar 2016 09:02 od Trpovski.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 mar 2016 18:44 #1502

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Sinoć je izgleda nešto rađeno na stubu br. 3 jer je bilo nekoliko upaljenih reflektora oko talpi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 27 mar 2016 20:36 #1503

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
U postovima od 17.12.2015. prvi put smo videli talpe bez vode, što znači da je voda ispumpavana par dana ranije.

Pogledao sam arhivu vodostaja. Ceo novembar voda je bila ispod 172cm, sve do 40 cm, a onda je rasla do 228 cm do 08. decembra i naglo pala na ispod 100 cm. Ispumpavanje se dešavalo po mojoj proceni od 150 cm sa opadanjem do oko 50 cm. oko Nove godine.
Za Božić je dodirnula 19 cm pa rasla do preko 230, ali samo u trajanju od 7 dana, pa opet padala do 30.

U februaru je počeo luđački rast od preko dva metra za 7 dana i potapanje priboja. Sad je prošlo 50 dana, i ponovo smo u opadanju nivoa, oko 250 cm i u iščekivanju procene, prognoza i novog ispumpavanja.

U gornjem toku je, prema appd-bg.org/en/buletin_en.php ovih dana prisutan blagi rast i stagnacija, videćemo na kom nivou će se stabilizovati kod nas.

Biće to jedno interesantno i iščekivajuće proleće. Nadajmo se ispod prosečnih nivoa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 00:50 #1504

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Aktuelno – fotosi od 28. marta 2016.



Ovoga puta biće reči
- o staroj temi – statičkom sistemu mosta u celini; tema je pokrenuta oko kratke diskusije pokrenute jednom neverovatnom izjavom o izvedenim stubovima mosta;
- o aktuelnim radovima na mostu.

O šemi konstrukcije mosta i preseku mosta:

U pogledu statičkog sistema mosta u celini videti ranije postove iz januara 2014. Ovoga puta ponavlja se slika Šema kostrukcija, gde je vidljivo da se most sastoji od 4 nezavisne mostovske konstrukcije i gde je svaka od konstrukcija prosta greda i u vertikalnoj, i u horizontalnoj ravni.

U pogledu širina kolovoza novog i starog mosta može se reći sledeće:
- novi kolovoz je širok onoliko koliko to zahteva gradska saobraćajnica sa teškim sadržajem i ograničenom brzinom vozila na mostu, tj. 2 x (3,50+0,35) = 7,70 m; (videti sliku Presek);
- površno gledano, stari most je imao širi drumski kolovoz, (videti sliku Stari i novi most); kad bi se, naime, prostoru zadrumski saobraćaj novog mosta uklonili svi zaštitni elementi (zaštitne ograde, razmaci od konstrukcije mosta i železničkog koloseka), došlo bi do širine i više od 9,90 m koliko je bilo na starom mostu.

Most se inače ne nalazi na drumskom evropskom koridoru, ali na želežničkom evropskom - da!






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Cookie, limanac, ranko su ns, mrnjavi, TurboMaximus, Novajlija, sasar, Bridgeboy, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Podbarac, Dalmatinac

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 00:53 #1505

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
O aktuelnim radovima na mostu:
Snimak iz vazduha i dva snimka sa mosta prikazuju rad na montaži zaštitnih cevi na krajevima kablova i rad na loklanim popravkama šavova zavarenih veza moždanika na poprečnim nosačima kolovozne konstrukcije.
Montaža segmenata pešačkih staza većrg lučnog mosta se približava kraju.






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Cookie, limanac, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Bridgeboy, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, valjan, Dalmatinac

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 01:17 #1506

  • Dalmatinac
  • Dalmatinac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 133
  • Primljenih Zahvalnica: 194
:clapping: :clapping:

Sta mislis, da li postoji mogucnost da most (u slucaju da posluzi vodostaj) bude gotov ili makar lansiran do kraja godine?

Slike su extra, moze jos! :)

Sta dodje preko ovih poprecnih nosaca? Koji slojevi tu treba da budu pre asfalta?
Poslednja izmena: 29 mar 2016 01:23 od Dalmatinac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 08:50 #1507

  • dado28
  • dado28's Avatar
bice uze nego na starom, pa to je haos, ni na starom nisu bile nesto siroke, a sad ih suzavaju. na kraju ce trake ispasti kao za neki obicni seoski most samo malo bolje upakovan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 09:14 #1508

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Bile su veoma široke na starom mostu, objektivno preširoke. Bilo je mesta za tri trake, ali čemu tri....
Ovo će biti obična gradska saobraćajnica sa pretežno kamionskim saobraćajem.

Kad ovako nešto bude gotovo:



mnogo toga će biti drugačije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Blavak, Mikins, Light

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 09:19 #1509

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Dado jesi li ti bot? Koja je definicija seoskog mosta? Da li je i Varadinski seoski most, jer nije nista siri od buduceg Zezelja? Trebao bi da znas da je most deo zeleznickog koridora 10, pa je zeleznica prioritet. Zasto se ne radujes tome sto ce biti 2 koloseka, za razliku od starog (seljackog?) mosta na kome je bio samo 1?
Poslednja izmena: 29 mar 2016 09:19 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Light

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 10:43 #1510

  • dado28
  • dado28's Avatar
nisam ja bot negi se derogira originalni izgled starog mosta. pa nije zezelj dzaba projektovao sire trake na starom mostu, a ovi sad nesto pametuju pa skracuju. kako se cini mimoilaženje vozila na novom mostu ce biti pravi podvig
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 10:53 #1511

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Pa, ne znam da li si ali zvucis kao jedan. Za pocetak, znas li sirinu Varadinskog mosta? Znas li uopste ista o saobracajnim propisima i potrebnim sirinama puta za zadate brzine?
Tvoja slicnost sa botovima je gramatika, izrazavanje i manjak strucnih argumenata kao i skretanje paznje sa argumentacije koja nije u tvoju korist. Mozda si samo trol kome svaka dlaka smeta.

Širina saobraćajne trake zavisi od računske brzine i vrste terena. Širina saobraćajne trake je:
Jednosmerni kolovoz, računska brzina (km/h) 120-100 >>> 3.75m
Jednosmerni kolovoz, računska brzina (km/h) 100-80 >>> 3.5m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 100 >>> 3.5m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 80 >>> 3.25m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 70 >>> 3.0m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 60 >>> 3.0m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 50 >>> 2.75m
Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 40 >>> 2.75m

Ivične trake predstavljaju posebne krute konstrukcije ili proširenja kolovoza na kojima se obeležavaju ivične razdelne linije. Njena širina zavisi od širine saobraćajnih traka. Širina ivične trake je:
Širina saobraćajne trake (m) 3.75 > Širina ivične trake (m) 0.5
Širina saobraćajne trake (m) 3.5 > Širina ivične trake (m) 0.35
Širina saobraćajne trake (m) 3.25-3.0 > Širina ivične trake (m) 0.30
Širina saobraćajne trake (m) 2.75 > Širina ivične trake (m) 0.2

Zezeljev most je u sklopu gradske saobracajnice, a brzina u gradu je, kao sto nadam se znas, ogranicena na 50 km/h. Sto znaci da su saobracajne trake mogle biti i 2,75m ali ce biti 3,5m + ivicne trake.
Poslednja izmena: 29 mar 2016 16:07 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, TurboMaximus, Šipadžija, Novajlija, Trpovski, Inzenjer, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins, Light

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 11:19 #1512

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36805
Mogao si samo i fotke "biblija" da staviš



(fotke su ilustracije radi)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: ranko su ns, Inzenjer, Light

Novi Žeželjev most 29 mar 2016 19:42 #1513

  • avijon
  • avijon's Avatar
Koliko vidim, ni trake na Zezeljevom (ne racunajuci onih ~ pola metra sa strana) nisu bile sire od 3.5m
Poslednja izmena: 29 mar 2016 19:44 od avijon.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 31 mar 2016 01:55 #1514

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Aktuelno – fotosi od 28. marta 2016.


Danas još malo o kolovozu na mostu uz još dva snimka od 28. marta 2016.
Deo komentara će biti ponavljanje ranije rečenog, ali je to očigledno potrebno zbog pojedinih objašnjenja detalja mosta verovatno novim posetiocima Foruma.


O obezbeđenju saobraćaja na mostu:
Što se saobraćaja na mostu tiče, i drumskog, i železničkog, sve tehničke zahteve definišu inženjeri drugih struka, a ne građevinski inženjeri – konstruktori mosta. Ovaj stav u potpunosti je važio pre 50 godina prilikom projektovanja starog mosta, a važi i danas – za novi most.

Saobraćaj, dakle, definišu, (videti sliku Presek kolovozne konstrukcije na lučnim mostovima):
- železnički saobraćaj: Železnice Srbije i odgovarajući železnički tehnički propisi, (srpski i nemački), tj. osni razmak koloseka (4,20 m), širine sigurnih zona za službeno osoblje (0,85 m na slici) i drugi zahtevi o kojima ovom prilikom nećemo govoriti;
- drumski saobraćaj: širine kolovoznih i ivičnih traka pre svega – prema vrsti saobraćaja i dozvoljenoj brzini vozila na mostu (50 km/h); ove mere su definisane Zakonom o javnim putevima i tehničkim propisima za gradnju saobraćajnica; uz ovo primenjen je niz Evropskih standarda (EN), kod nas usvojenih kao SRPS EN – za zaštitne ograde, ograde na pešačk0-biciklističkim stazama.

Vratimo se sada na konkretne činjenice. Ovde treba naglasiti da je Kaskov prilog, direktan i konkretan u odnosu na temu, primer kako se diskutuje u nekoj javnoj komunikaciji.
Dva primera širina kolovoznih traka na poznatim mostovima:
- Varadinski most, Novi Sad: Kolovozna traka = (Ukupna širina kolovoza – 2x0,35m)/2 = (7,00 – 0,70)/2 = 3,150 m < 3,500 m;
- Most Gazela, Beograd: [10,320 – (2x0,35)]/3 = 3,207 m < 3,500 m.

Očigledno je da je širina drumskog dela kolovoza na mostu u gradnji više nego dovoljna u odnosu na postavljeni zadatak i znatno veća nego na dva pomenuta mosta, gde je most Gazela sa posebno gusrim saobraćajem.

Sigurnost saobraćaja je u potpunosti obezbeđena. Na starom mostu to očigleno nije bio slučaj: nema zaštitnih ograda, niski ivičnjaci (moguć udar vozila u most). Vremenom bi ova oprema morala da se uvede da je most ostao, ali bi cena bila znatno suženje kolovoza.

Kolovozna konstrukcija, (za odgovor Dalmatincu):
I o ovoj temi smo ranije govorili, ali dopunimo je dvema slikama – crtežom i fotografijom sa mosta u izvođenju.
Kolovozna konstrukcija je spregnuta čelik-beton. Čečični poprečni nosači i betonska kolovozna ploča zajedno rade u nošenju saobraćaja, a sprezanje omogućavaju moždanici sa glavom.






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Dunavski, Šipadžija, Novajlija, sasar, Trpovski, LemiNS, Blavak, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 31 mar 2016 21:27 #1515

  • Dalmatinac
  • Dalmatinac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 133
  • Primljenih Zahvalnica: 194
:clapping:
Poslednja izmena: 31 mar 2016 21:28 od Dalmatinac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 31 mar 2016 21:40 #1516

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Inzenjer, hvala puno na novim informacijama (najzad). Kakve su vesti sa srednjeg stuba, ima li nastavka radova pre jeseni i nizih vodostaja?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 01 apr 2016 17:36 #1517

  • Podbarac
  • Podbarac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 107
  • Primljenih Zahvalnica: 421
Upravo slikano. Nesto spustaju unutar talpi priboja.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, kasko, Trpovski, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac, valjan, Dalmatinac

Novi Žeželjev most 01 apr 2016 17:59 #1518

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Glistu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 apr 2016 18:16 #1519

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Vade za pecanje :whistle:

Iskoristio bih ovu priliku da pozovem Inženjera da dođe na okupljanje. Celu noć ima piće na moj račun. :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 02 apr 2016 00:33 #1520

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Hvala Cookie. Počastvovan sam!
Ipak, što se mene tiče, da ostavimo piće za momenat kad most pređe Dunav, bar to.
Možda bi onda trebalo razmisliti i o nekom siren skupu forumaša, u živo, u nekoj sali npr., a posle može i pivo!

Inače, želim vam divnu noć, gde god da ste!
Č=
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Blavak
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru