Železničko-drumski most u Novom Sadu: Odgovori na pitanja 2017-09-17.
Evo odgovora na pitanja postavljena u poslednja dva dana:
Trpovski: “
Koliki je raspon vodostaja prihvatljiv pri MONTIRANOJ opremi na baržama, tj. koliko sme da varira Dunav kad proces lansiranja počne?”
Odgovor:
Kao što smo ranije objasnili, korekcija nivoa konstrucije mosta tokom lansiranja postiže se na pontonima (upumvanjem ili izvacivanjem vode) i hidraulučkim presama na vrhu stubova na pontonima.
Ukupan opseg pomeranja ne verujem da prelazi 800 mm, (ne znam tačan podatak).
Inače, Trpkovski, Vaše razmišljanje je veoma dobro i suštinski tačno.
lionking: “...
hteo bih da pitam Inzinjera ili nekog drugog ako zna odgovor : u teoretskom slucaju da "omase" prognozu, ili zbog nekih neplaniranih dogadjaja navlacenje potraje duze, sta se desava ako u toku plovidbe luka dodje do nagle promene vodostaja tako da on izadje iz prihvatljivog opsega ... ? “.
Odgovor:
Pitanje i odgovor se logično nadovezuju na prethodno rečeno o opsegu mogućih korekcija nivoa konstrukcije tokom lansiranja.
Govorimo o dve vrste posledica:
- po konstrukciju mosta: nema ih; konstrukcija mosta će se iskositi u prostoru, (zadnji kraj – na obali, ostaje na svom nivou, mada se i tu može intervenisati hidrauličkim presama na sankama), prednji kraj – na vodi, se podiže ili spušta; nastali podužni nagib je mali, tako da je trenje na sankama dovoljno da primi horizontalnu komponentu težine mosta i most ne može da sklizne ni na koju stranu;
- po plovidbu na Dunavu, odnosno trajanje zabrane plovidbe: ukoliko ne pomognu manevri sa promenom nivoa mosta, (odnosno nedovoljni su), onda ostaje jedinina mogućnost - čekanje povoljnog momenta, dok nivo reke ne postane prihvatljiv; mislim da je malo verovatno da dođe do situacije čekanja na reci, izvan vremenskih termina za obustavu plovidbe dobijenih od rečnih vlasti.
Najzad i dva zapažanja – vajkanja:
Kajpers_belt: “
Već vidim kako se avanturisti spuštaju u onaj deo ispod pešačke staze, gde idu one cevi”.
kuburicsrdjan: “
Ja se pribojavam da ce se opet penjati po lukovima, mada su ovi daleko strmiji i sa manjim trenjem. Ja sam se na one tj na sremski penjao bez ikakve muke kao uz neku strmiju ulicu”.
Sa mosta, odnosno pešačke staze, nije moguće spuštanje na revizionu stazu sa instalacijama (cevi sa vodom, električni kablovi, PTT-kablovi), ravizione staze su u potpunosti pokrivene maskom sa spoljne strane. Ulaz u revizionu stazu je izvan mosta. Gde i na koji način se ulazi, ne znam, taj detalj je rešen u projektima prilaza mostu.
Pentranja po lukovima nema. Isuviše je oštar podužni nagib od oko 41o (89%), postoji i poprečni nagib od 8o (14%), a i čelična površina konstrukcije je glatka i klizava.
Primedba: O ovome smo delimično već razgovarali, videti post od 2014-11-06.