Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 14 sep 2017 23:10 #2821

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Evo i pomenutih tabela ...



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, limanac, mrnjavi, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Bridgeboy, Trpovski, Blavak, Light, valjan, Eldarion, mdinic, DL, Бојовићев мост, kuburicsrdjan, Otis.Driftwood.Ressurected

Novi Žeželjev most 15 sep 2017 00:17 #2822

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193


Sad ne mogu da dočekam lansiranje!
Inače, loše veče za Špance, i kekeci i Inženjer :D
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 15 sep 2017 08:13 #2823

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Živ je, živ je.
INŽENJER.

Kratko i jasno, kao i uvek.
Javljam kad barže prođu pored Karlovaca, svi su zaduženi za osmatranje.

Pitanja za inženjera:

1. Da li će lansiranje velikog luka trajati isto devet dana?
2. Koji su opsezi vodostaja prihvatljivi?
3. Da li će sve kraće obdanice uticati na trajanje lansiranja, i da li će reflektori sada moći da se koriste jer i tako i tako nema plovidbe?
4. Koliko je teži veliki luk? Ja procenjujem oko 800 tona.

Pozdrav i poštovanje
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 15 sep 2017 10:11 #2824

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
www.ale-heavylift.com/news/ale-reach-fir...lestone-in-serbia-2/
Ale-heavylift o lansiranju manjeg luka

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Inzenjer, Blavak, mdinic, Бојовићев мост

Novi Žeželjev most 15 sep 2017 14:00 #2825

  • Бојовићев мост
  • Бојовићев мост's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 14
  • Primljenih Zahvalnica: 80
Инжењеру драги личе,
NSBuild теби кличе!!! :banana: :banana:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 15 sep 2017 17:16 #2826

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Trpovski napisao/la:
2. Koji su opsezi vodostaja prihvatljivi?

Plus/minus tri milimetra.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 15 sep 2017 20:04 #2827

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
Veliki pozdrav za povratnika Inžinjera. Uvek se oduševim kad čitam tvoja stručna objašnjena. Upravo gledam ovu mapu mostova sa onog sajta što si postavio, pa mi se javilo i pitanje. Što se tiče gradnje mostova ja sam totalni laik. Zanima zašto recimo nije na mapi označen Apolo most u Bratislavi, tj. po čemu se on razlikuje od ovih koji su naznačeni? Meni deluje kao ima isti koncept kao Dziwna most u Poljskoj.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 01:30 #2828

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
.
Poslednja izmena: 16 sep 2017 01:55 od Kajpers_belt.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 01:32 #2829

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Odgovori na pitanja.


Prijatelji, hvala na dočeku na Forumu. Divne reči.

Još više me raduje duh Foruma koji je ostao neokrnjen: razgovor vaspitanih ljudi, zdravo radoznalih za jednu veliku gradnju, normalan razgovor sa nagađanjima, pitanjima, odgovorima. Bez ružnih reči i primitivnih “duhovitosti“, kahvih je Internet, nažalost, pun.
Rekao i bih da je velika popularnost ovog Foruma ne samo zasluga atraktivnosti tema i odličnog rada administratora sajta, nego i opšta želja ljudi da posete jedno mirno, zdravo i uljudno mesto, i da na pristojan način razmene informacije, ideje i predloge. Ubeđen sam da je ogromna i tiha većina posetilaca ovog sajta upravo takva.
Najzad, ne sme proći bez pohvala trud mnogobrojih članova Foruma na foto-praćenju radova.
Ovde su rezultati Aerodrona i Glige najupečatljiviji. Sve čestitke! Primer kako su građani neuporedivo preduzimljiviji i vredniji od države, uprkos svojim ličnim skromnim sredstvima i mogućnostima. Umesto da se ovakav događaj profesionalno zabeleži i napravi time velika reklama za grad i državu, ostaje se na par šturih, konvencionalnih i površnih rečenica političara.


A sada ogovori na pitanja, u meri koliko to mogu da učinim.

Trpkovski:
1. Da li će lansiranje velikog luka trajati isto devet dana?
2. Koji su opsezi vodostaja prihvatljivi?
3. Da li će sve kraće obdanice uticati na trajanje lansiranja, i da li će reflektori sada moći da se koriste jer i tako i tako nema plovidbe?
4. Koliko je teži veliki luk? Ja procenjujem oko 800 tona
.

Odgovor:
Veći od dva lučna mosta, raspona 219 m između stubova 3 i 4, ima masu na lansiranju od oko 6400 tona, (oko 5300 tona čelične konstrucije mosta sa ležištima i oko 1100 tona privremenih stubova za lansiranje i raznih sekundarnih konstrukcija). Značajno više, dakle, nego manji lučni most.
Na bateriju pontona pada oko 3400 tona mosta i oko 150 t konstrukcija i opreme za lansiranje na pontonima.
Lansiranje se izvodi: ako je vodostaj između 72,50 i 76,00 m, brzina vetra ≤ 9 m/s i vidljivost ≥ 100 m. Ako neki od uslova nije ispunjen, lansiranje ne počinje ili se zaustavlja ako je u toku. Nabrojani uslovi direktno utiču na trajanje plovidbe.
Vremenska i hidrološka prognoza svakako su bitne informacije, ali po prirodi stvari ne mogu da budu 100% tačne za period od 7 dana unapred, pa se i sa te strane ne može sa punom sigurnošću reći trajanje lansiranja.
Dalje, povoljan faktor je iskustvo stečeno u lansiranju manjeg lučnog mosta, (rad opreme, ispunjenost raznih proračunskih situacija). Nepovoljan faktor je mnogo manja mogućnost vertikalnog podešavanja položaja mosta manipulisanjem vodom u pontonima, jer je njihova nosivost u velikoj meri iscrpena težinom tereta koji nose, pa je za težinu vode u pontonima preostalo malo mogućnosti.
Transport preko reke, opet, obzirom da se ovoga puta odigrava u plovnom putu, mora da bude vrlo ograničenog trajanja.
Ne znam tačno vreme planiranog lansiranja, ali cenim da treba očekivati vreme kao na manjem luku, gde je u pomenutih 9 dana ušlo svo vreme, deo puta na suvom + deo puta na vodi.
Izvođač lansiranja raspolaže i kompletnom opremom osvetljenja za rad noću. U kojoj će meri koristiti i tu mogućnost, ne znam sa sigurnošću.


Kajpers¬_belt:
Što se tiče gradnje mostova ja sam totalni laik. Zanima zašto recimo nije na mapi označen Apolo most u Bratislavi, tj. po čemu se on razlikuje od ovih koji su naznačeni? Meni deluje kao ima isti koncept kao Dziwna most u Poljskoj.

Odgovor:
Pitanje se odnosi na mapu sveta sa mostovima sa dijagonalnim vešaljkama.
Odgovor je jednostavan: Drumski most Apolo u Bratislavi ne pripada mostovima sa dijagonalnim vešaljkama, (njegove vešaljke su blago zakošene, pa spada u podgrupu sa vertikalnim vešaljkama). Zato nije označen na pomenutoj mapi, dok je poljski drumski most Dzvina u tematskoj grupi mape.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, limanac, cipacar, sasar, Blavak, Mikins, Eldarion, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, zeljolaki

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 08:46 #2830

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Na osnovu ovih podataka koje je dao Inženjer, veliki luk je pritiska pontone sa oko 1000 tona više od malog luka.

Na površinu od oko 2000 kvadratnih metara barži, to znači da će pontoni utonuti oko pola metra dublje nego pri lansiranju manjeg luka (vidi Arhimedov zakon).
Gledajući slike u postovima, npr. od #2724 do #2756, poredeći sa visinom ljudi u čamcima, nemam utisak da je to kritično dublje, ali ne znam koliko vode ima u baržama na tim slikama.

Raspon od 3,5 metara prihvatljivog vodostaja izgleda više nego komotan, ali ja verujem da se taj ceo raspon pokriva sa bar tri varijante opreme na baržama, a zamena te opreme nije moguća za vreme lansiranja, i verovatno traje i u idealnim uslovima bar 3-4 dana.
U svakom slučaju, veoma mnogo toga će očigledno zavisiti od vodostaja, naročito od prognoza vodostaja od momenta kad sve bude spremno pa sledećih n dana.

Dakle, novo pitanje za Inženjera:
Koliki je raspon vodostaja prihvatljiv pri MONTIRANOJ opremi na baržama, tj. koliko sme da varira Dunav kad proces lansiranja počne.


Biće veoma dinamično, a ako vodostaj bude mnogo varirao, biće i veoma nepredvidivo.
Samo se postavlja pitanje kako to objasniti političarima. Ne verujem da im je Arhimed bliži pameti nego datumi obećani plebsu, i što je još opasnije, njihovim vođama.
Dobro tehničko objašnjenje pametnome može da bude opravdanje i za mnogo nedelja kašnjenja:

ovde počinju da odlučuju i presudno utiču zakoni fizike, a ne volja, novac, lojalnost, ljubav prema vođama.

Pametnome.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, limanac, Blavak, DL, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 13:43 #2831

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
Da se prikljucim cestitkama povratku Inzinjera cije postove vrlo rado citamo i mi koji nemamo bas cesto sta da kazemo ili pitamo, ali rado procitamo "u tisini" sta se pise ovde

Posto kao vlasnik vikendice na kamenjaru vec 9 godina mogu da dam slobodu da kazem da kolko tolko tolko poznajem narav Dunava, i da i pored brojnih prognoza i predvidjanja sam naucio da ume da nas sve iznenadi kad ima nagle promene nivoa od po vise metara za svega par dana, kao sto je cak bio i slucaj svega dan/2 nakon lansiranja prvog luka, hteo bih da pitam Inzinjera ili nekog drugog ako zna odgovor : u teoretskom slucaju da "omase" prognozu, ili zbog nekih neplaniranih dogadjaja navlacenje potraje duze, sta se desava ako u toku plovidbe luka dodje do nagle promene vodostaja tako da on izadje iz prihvatljivog opsega, predpostavljam da bi bilo kakva promena nagiba luka izvan horizontale po duzini moze izazvati brojne probleme i ostecenja na neki nacin ? da li postoji neko krizno resenje za taj slucaj
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 15:04 #2832

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
To lionking
AV
Poslednja izmena: 16 sep 2017 15:05 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:RE: Re:Novi Žeželjev most 16 sep 2017 15:06 #2833

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8561
  • Primljenih Zahvalnica: 36815
Na Bačkoj strani se svakako pripremaju za lansiranje.









Послато са GSmart_Classic уз помоћ Тапатока
Poslednja izmena: 17 sep 2017 01:53 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Novajlija, sasar, Mikins, valjan, AeroDron, DL, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 16 sep 2017 18:23 #2834

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
Već vidim kako se avanturisti spuštaju u onaj deo ispod pešačke staze, gde idu one cevi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 16 sep 2017 22:40 #2835

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Ja se pribojavam da ce se opet penjati po lukovima, mada su ovi daleko strmiji i sa manjim trenjem. Ja sam se na one tj na sremski penjao bez ikakve muke kao uz neku strmiju ulicu :-)

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 17 sep 2017 22:33 #2836

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Odgovori na pitanja 2017-09-17.


Evo odgovora na pitanja postavljena u poslednja dva dana:

Trpovski: “Koliki je raspon vodostaja prihvatljiv pri MONTIRANOJ opremi na baržama, tj. koliko sme da varira Dunav kad proces lansiranja počne?

Odgovor:
Kao što smo ranije objasnili, korekcija nivoa konstrucije mosta tokom lansiranja postiže se na pontonima (upumvanjem ili izvacivanjem vode) i hidraulučkim presama na vrhu stubova na pontonima.
Ukupan opseg pomeranja ne verujem da prelazi 800 mm, (ne znam tačan podatak).
Inače, Trpkovski, Vaše razmišljanje je veoma dobro i suštinski tačno.


lionking: “...hteo bih da pitam Inzinjera ili nekog drugog ako zna odgovor : u teoretskom slucaju da "omase" prognozu, ili zbog nekih neplaniranih dogadjaja navlacenje potraje duze, sta se desava ako u toku plovidbe luka dodje do nagle promene vodostaja tako da on izadje iz prihvatljivog opsega ... ? “.

Odgovor:
Pitanje i odgovor se logično nadovezuju na prethodno rečeno o opsegu mogućih korekcija nivoa konstrukcije tokom lansiranja.
Govorimo o dve vrste posledica:
- po konstrukciju mosta: nema ih; konstrukcija mosta će se iskositi u prostoru, (zadnji kraj – na obali, ostaje na svom nivou, mada se i tu može intervenisati hidrauličkim presama na sankama), prednji kraj – na vodi, se podiže ili spušta; nastali podužni nagib je mali, tako da je trenje na sankama dovoljno da primi horizontalnu komponentu težine mosta i most ne može da sklizne ni na koju stranu;
- po plovidbu na Dunavu, odnosno trajanje zabrane plovidbe: ukoliko ne pomognu manevri sa promenom nivoa mosta, (odnosno nedovoljni su), onda ostaje jedinina mogućnost - čekanje povoljnog momenta, dok nivo reke ne postane prihvatljiv; mislim da je malo verovatno da dođe do situacije čekanja na reci, izvan vremenskih termina za obustavu plovidbe dobijenih od rečnih vlasti.


Najzad i dva zapažanja – vajkanja:

Kajpers_belt: “Već vidim kako se avanturisti spuštaju u onaj deo ispod pešačke staze, gde idu one cevi”.

kuburicsrdjan: “Ja se pribojavam da ce se opet penjati po lukovima, mada su ovi daleko strmiji i sa manjim trenjem. Ja sam se na one tj na sremski penjao bez ikakve muke kao uz neku strmiju ulicu”.

Sa mosta, odnosno pešačke staze, nije moguće spuštanje na revizionu stazu sa instalacijama (cevi sa vodom, električni kablovi, PTT-kablovi), ravizione staze su u potpunosti pokrivene maskom sa spoljne strane. Ulaz u revizionu stazu je izvan mosta. Gde i na koji način se ulazi, ne znam, taj detalj je rešen u projektima prilaza mostu.

Pentranja po lukovima nema. Isuviše je oštar podužni nagib od oko 41o (89%), postoji i poprečni nagib od 8o (14%), a i čelična površina konstrukcije je glatka i klizava.
Primedba: O ovome smo delimično već razgovarali, videti post od 2014-11-06.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, kasko, mrnjavi, Duja, Brane, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, valjan, Eldarion, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, zeljolaki

Re:Novi Žeželjev most 19 sep 2017 12:54 #2837

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Pitanje za inzinjera. Jel bilo malo panike zbog leda na Dunavu zimus, tj jel bilo ugrozeno gradiliste na stubu?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 22 sep 2017 20:55 #2838

  • autoputevi kao hobi
  • autoputevi kao hobi's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 49
  • Primljenih Zahvalnica: 81
Jedna od danas



Sent from my iPhone using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan

Novi Žeželjev most 23 sep 2017 08:51 #2839

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Danasnje stanje na gradilistu - ukratko radi se na sve strane i vidi se napredak :clapping:

Nova raskrsnica polako pocinje da dobija svoj oblik


Slikano sa pruge - mozda se ne vidi najbolje ali buduci put (sada samo nasuti pesak) udara direktno na nasip na kome je pruga, a u buducnosti ce tu biti novi podvoznjak (cak i pise na onom projektu buducih saobracajnica na sremskoj strani samo je font jedno 5 pa se ne vidi)


A i mali pristupni mostic je pomeren (ko nije primetio na prvoj slici) :)




Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic, AeroDron, DL, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 23 sep 2017 08:54 #2840

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Privremeni oslonci na koje ce doci "mali" pristupni mostic su spremni :)


Ostatak puta koji je potrebno preci


Vracanje obale u prvobitno stanje


A radi se i oko recnog stuba


Uzvodni anker za barzu na backoj strani je gotov :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, ranko su ns, kasko, mrnjavi, Duja, Novajlija, sasar, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic, AeroDron, DL, kuburicsrdjan
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru