Železničko-drumski most u Novom Sadu: Odgovori na pitanja i kometari 2017-10-05.
Pitanje:
Djordje Cvarkov: “Kada bi mogle biti ukljonjene one sive konstrukcije (spajaju zategu sa lukom) koje su služile kao podrška lansiranju?”
Odgovor:
Privremeni stubovi za lansiranje (TCL = Temporary columns for launching), (sive konstrukcije), biće u potpunosti uklonjene posle betoniranja betonske kolovozne ploče.
Razlog je moguć rad autodizalica sa dovoljno široke i nosive platforme. Konstrukcije TCL-ova su teške i velike konstrukcije. Na ovom – većem lučnom mostu, masa im je oko 350 tona, a visina do oko 40 m, pa su potrebne autodizalice velike nosivosti i dohvata, a to se može jedino sa kolovoza mosta.
Rad na demontaži TCL-ova mora da bude vrlo pažljiv, jer se konstrucije TCL-ova nalaze oko kablova vešljki.
Redosled demontaže je, načelno, obrnut od redosleda montaže. Montaža je ipak teža od demontaže, jer je trebalo doseći imaginarne tačke u prostoru i postići perfektnu prostornu geometriju konstrukcije. Montažu je uspešno obavila naša firma IMD, angažovana kao podizvođač. Verovatno će ista firma raditi i demontažu.
Ilustracija deformacija vešljki, Posmatrac #2869:
Veoma dobar posao Posmatrac! Vrlo iformativni snimci, posebno oni koji ilustruju ponašanje konstrukcije.
Da bismo uporedili izvedeno/projektovano, dajem i dve slike, (iz prezentacije odgovornog projektanta mosta na jednoj naučno-stručnoj konferenciji; inače neko je već ranije dao link za preuzimanje cele prezentacije).
Očigledno je odlično vizuelno poklapanje izvedeno/projektovano stanja deformacije kablova i zatege mosta.
Samo praćenje ponašanja konstrukcije je pomno, detaljno i svakodnevno, što je stručan posao visokog tehničkog nivoa:
- Geodezija: Geodeska ekipa samog glavnog izvođača – Azvi-a, u kojoj je zaposleno i nekoliko naših inženjera;
- Merenja napona, sila u kablovima, a kasnije i oscilacija i ubrzanja konstrukcije: Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, angažovan kao podizvođač za monitoring mosta;
- Upoređivanje računsko (projektovano)/mereno: firma DEL ING iz Beograda, projektant konstrukcije mosta, angažovan kao podizvođač za projektovanje konstrukcije mosta.