Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 12 nov 2017 12:39 #3081

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
I van atmosfere:


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, limanac, mrnjavi, Novajlija, sasar, Bridgeboy, Inzenjer, Blavak, Mikins, Light, valjan, Eldarion, AeroDron, kuburicsrdjan, slobasum

Novi Žeželjev most 13 nov 2017 14:21 #3082

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2017-11-13; O brzinama vozova.


Kao i uvek, odgovori na pitanja najpre, a zatim i još ponešto o Mostu …


Pitanje neobuscitta, #3081:
“Koja je maksimalna brzina železničkog saobraćaja na ovom mostu? (konkretno za putničke vozove)”

Odgovor:

Hvala najpre na lepim rečima.
Sada odgovor na pitanje: Koliko sam čuo od kolega iz ŽS, dozvoljena brzina vozova na Mostu je 90 km/h.
Ova brzina – mala u odnosu na brzinu vozova za koju je Most projektovan – određena je na osnovu lokalnih uslova pruge oko mosta, pre i posle Mosta. Železnička stanica Novi Sad je vrlo blizu, udaljena samo oko 1,5 km, a tu su i bliske krivine na pruzi, što sve zajedno bitno ograničava brzinu vozova.

Malo šire o brzini vozova na mostu:

U vreme pre više decenija, (recimo u vreme projektovanja starog mosta), u konstruisanju i proračunu konstrukcije mosta uopšte nije postojala brzina voza kao ulazni podatak. Da li je to 50 km/h ili 150 km/h - sve jedno, nema razlike.

U današnje vreme, posle mnogih naučnih istraživanja čiji su rezultati pretočeni u tehničke standarde, rad projektanta je radikalno drugačiji i zahtevniji. U pogledu vozova kao dominantnog opterećenja rade se dve grupe proračuna:

a) statički, sa šemama železničkih opterećenja koja zamenjuju realne vozove, i to one najteže; tako se u principu i nekad radilo, počev do početka 20. veka;

b) dinamički, sa posebnim šemama vozova, različitim od onih pod a), gde su definisani osovinska opterećenja, razmaci osovina, ukupna dužina i masa voza i najveća brzina voza za svaku od šema; tih tipova vozova ima 12, od kojih se 4 odnose na vozove velikih brzina (> 200 km/h).

Projektant mora da proračuna konstrukciju mosta za tipove vozova određenim Projektnim zadatkom, za svaki inkrement brzine voza, do maksimalne brzine. Npr. ako je maksimalna brzina voza tipa 5 max V = 80 km/h, onda se mora proračunati sve, (sile, deformacije, ubrzanja konstrukcije) za 10 km/h, 20 km/h, 30 km/h, ...., tako redom do max V. Proračunati dinamički ugibi se porede sa statičkim ugibima od voza (kad voz stoji). Uprošćeno, dinamički ugib/statički ugib = dinamički koeficijent. Dinamičkim koeficijentom se dalje množe sve presečne sile konstrukcije. Problem je što se ne zna unapred brzina voza pri kojoj je dinamički koeficijent najveći. To zavisi od konstrukcije svakog pojedinačnog mosta. Tako npr. dinamički koeficijent nekog mosta može biti veći pri brzini od 50 km/h nego pri brzini voza od 120 km/h!

Ovo nije sve, čak je daleko od toga! Dinamički koeficijent se razlikuje za svaki od konstruktivnih delova. Na primeru ŽDM-NS reč je o različitim dinamičkim koeficijentima: glavnog nosećeg sistema (lukovi + zatege + vešaljke + kolovozna konstrukcijja), vešaljki, poprečnih nosača kolovozne konstrukcije, kolovozne ploče ....
Ceo proračun se ponavlja za svaki od tipova vozova, za svaki inkrement brzine!

Naravno, u slučaju bilo kog negativnog rezultata proračuna, morate da izmenite rešenje konstrukcije, tj. da se vratite na početak projektovanja! Ovo vraćanje na početak može imati katastrofalne posledice. Produžava se vreme izrade projekta, a u inostranim ugovorima svaki dan kašnjenja povlači velike dnevne iznose u evrima!

Enormno veliki posao!. Zahteva inženjere visoko obrazovane, (sa daleko više znanja nego što može da se dobije na studijama, pri čemu je sva literatura na svetskim jezicima, na srpskom skoro da je uopšte nema).
Potreban je i odgovarajući softver, inače vrlo skup i težak za korišćenje, koji može da koristi samo inženjer visokog nivoa tehničkih znanja i sa iskustvom od bar 3 godine u radu sa pomenutim softverom!
Od glavnog projektanta se očekuje da u prvoj iteraciji reši konstrukciju tako, da do kraja projektovanja nema iole većih izmena.

Očito je, dakle: 1) rad projektanata železničkih mostova nekad i sad se radikalno razlikuje; 2) stari mostovi ponovo proračunati prema današnjim standardima, uglavnom ne zadovoljavaju, (ovo je inostrano iskustvo, kod nas tako nešto još nije rađeno). Očigledno je takođe da „mišljenje“ koje može da se vidi negde po raznim sajtovima, „da je trebalo uzeti projekat starog mosta i most samo ponoviti“, je lišeno svakog osnova. O „replikama“ da i ne govorimo ....


Fotosi:

Aktuelni radovi na Mostu ne daju išta vizuelno spektakulatno. Tako će biti do samog kraja, do probnog opterećenja mosta.

Izgled mosta će biti bitno poboljšan posle demontaže privremenih stubova za lansiranje, a pogotovo posle ugradnji maski unutar ograda Mosta. Pomenute demontaže počinju ove nedelje, dok će se maske uraditi posle nanošenja najvećeg dela stalnih tereta, (pogotovo tucanika).

Fotosi su ranijih datuma, ali nadam se, ne manje interesantni …

Na fotosu drenažnih cevi (cevi za odvodnjavanje kolovoza), vidljiva je i stalna oplata kolovozne ploče. (Stalna oplata je ona koja ostaje na konstrukciji, ne uklanja se posle betoniranja.)
Stalna oplata je čelična, od 3 mm limova, zaštićena od korozije jednako kao konstrukcija mosta. Njena noseća funkcija je ograničena samo na vreme betoniranja, kasnije je samo neka vrsta zaštite betonske kolovozne ploče odozdo.

Prikazane su i dve scene završetka lansiranja većeg lučnog mosta. Vidi se silna oprema na pontonima kao milimetarsko podešavanje na stubu 3.









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, NEOPLANTERS, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Dunavski, Brane, sasar, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 14 nov 2017 13:18 #3083

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Brat Gugl me je upravo potsetio na ove slike.
Veiki put smo presli za godinu dana. Koliko je pre tacno godinu dana taj put bio nesiguran i kraj upitan toliko je sada jasan:


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, mrnjavi, sasar, Inzenjer, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, vlajcho93, kuburicsrdjan, slobasum

Novi Žeželjev most 14 nov 2017 13:58 #3084

  • Djordje Cvarkov
  • Djordje Cvarkov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 361
  • Primljenih Zahvalnica: 1486
Photo by: Jelena Ralić
ovde ima još fotografija Novog Sada: www.instagram.com/_jekii_/



Pozdravite Vašu mamu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Dunavski, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, valjan, AeroDron, kuburicsrdjan, slobasum

Re:Novi Žeželjev most 14 nov 2017 16:41 #3085

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Kako smo pratili i strepeli, oće li preliti talpe ili neće. Eh...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kuburicsrdjan

Re:RE: Novi Žeželjev most 14 nov 2017 16:50 #3086

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Djordje Cvarkov napisao/la:
Photo by: Jelena Ralić
ovde ima još fotografija Novog Sada: www.instagram.com/_jekii_/

Dobra je mala, trpa boje velikom kašikom.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija

Re:Novi Žeželjev most 14 nov 2017 21:25 #3087

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Sta ce se tesko dizati, spuštati, kad je potreban onaj kran?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 11:43 #3088

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Evo potpisan je anex ugovora sa RZD u vezi izgradnje pruge Stara Pazova - Novi Sad. Pitam se da li ce sada prionuti na posao u delu oko mosta...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 15 nov 2017 13:17 #3089

  • Los_Mi
  • Los_Mi's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 2
  • Primljenih Zahvalnica: 8
Podizale su se dve autodizalice na most kako bi mogla da se skida konstrukcija za ukrućenje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, sasar, Posmatrac, Djordje Cvarkov, kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 15 nov 2017 15:45 #3090

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
kuburicsrdjan napisao/la:
Sta ce se tesko dizati, spuštati, kad je potreban onaj kran?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Biće da je u pitanju transport ovog manjeg krana na most.

Poslednja izmena: 15 nov 2017 16:17 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, kasko, sasar, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, AeroDron, kuburicsrdjan, slobasum

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 15:51 #3091

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
Počelo skidanje pomoćnih stubova.

Poslednja izmena: 15 nov 2017 16:17 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, kasko, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Light, valjan, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, slobasum

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 16:00 #3092

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Pozdrav svima evo malo slike od danas !
Počeli da sklanjaju one sive konstrukcije



Nasipanje pored postojeće pruge


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, Buck, kasko, Duja, Brane, Novajlija, sasar, Blavak, Mikins, Light, valjan, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, slobasum

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 16:39 #3093

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
15.11. Nista od pesacenja za sada. Verujem da ce betoniranje backog luka zavrsiti do decembra. Mislim da od pesackog saobracaja nema nista dok se izvode radovi na mostu, ali...
Ocekujem da cemo za docek sa gradonacelnikom i i vrhovnim komandantom ove zemlje da presetamo preko mosta uz vatromet. Kakav ce to spektakl da bude ako shvate razmere marketinga koji je moguc...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, sasar, Blavak, Light, valjan, AeroDron, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 21:14 #3094

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
kasko napisao/la:
15.11. Nista od pesacenja za sada. Verujem da ce betoniranje backog luka zavrsiti do decembra. Mislim da od pesackog saobracaja nema nista dok se izvode radovi na mostu, ali...
Ocekujem da cemo za docek sa gradonacelnikom i i vrhovnim komandantom ove zemlje da presetamo preko mosta uz vatromet. Kakav ce to spektakl da bude ako shvate razmere marketinga koji je moguc...
Ja nemogu da dočekam taj dan . Prvi lepi sunčan dan i evo mene na mostu ! ^^ :banana:
Poslednja izmena: 15 nov 2017 21:16 od AeroDron. Razlog: greškica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 15 nov 2017 21:15 #3095

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36808
Sačekajmo još 10 dana, tada treba da bude velika fešta za 99-to godišnjicu.

sr.wikipedia.org/sr-el/Велика_народна_ск...ату,_Бачкој_и_Барањи
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 09:30 #3096

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Mnogo smo puta mi čekali po deset dana. I još mnogo puta ćemo čekati po deset dana dok sve ne krene.

A razvoj grada, prilaza gradu sa svih strana, praktično stoji, samo su gužve sve veće.

Nažalost, sve više ličimo na Beograd po saobraćaju.

Puštanje u saobraćaj našeg dugo iščekivanog mosta doneće neka rasterećenja, ali sasvim malo, jer se saobraćaj i odatle, kao i sa dva izlaza sa autoputa (Temerinska i Kacka petlja) završava na semaforu gde počinje Partizanska, a to je jedno od najužih grla u gradu.

Za one koji će posle mosta skrenuti desno prema pristaništu, moraće da se napravi ili kružni tok ili semafor na ulazu na Beogradski kej, a mogla bi da se napravi i sasvim nova saobraćajnica, pored pruge, pravo na vezu Bajči Žilinskog sa Putem šajkaškog odreda. To su oni koji idu iz Srema na autoput za Beograd ili Suboticu (više za Suboticu, za Beograd postoje i bolje varijante nego kroz Novi Sad) i naravno Zrenjanin ili Bečej.

Za one koji će ići pravo sa mosta, dolaze na Temerinsku. Ako im je cilj Rumenka, ili Bačka Palanka (Futog), ne postoji dobro rešenje.

Na Temerinskoj će možda biti kružni tok, možda semafor, ali odatle prema železničkoj stanici nikada nećemo dočekati vezu od Venizelosove do Jaše Tomića, pored pruge, jer se tu već jako mnogo izgradilo, pa onda moraju da vrludaju, ili levo (sve uzane ulice prema stanici), ili desno (pakleni semafor i Partizanska) pa Industrijska ulica, Kornelija Stankovića....., ali ne valja ni jedno ni drugo....

Malo sam skrenuo sa teme, ali kad se pogleda široko, grad nam je sve jadniji jer su sve tranzitne komunikacije koje gravitiraju mostu sabijene u stambene zone.

Ili mi je peti dan zaredom bez sunca pokvario raspoloženje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, mrnjavi, Bogdus, Posmatrac, Djordje Cvarkov, AeroDron, kuburicsrdjan, mel

Re:Novi Žeželjev most 16 nov 2017 17:01 #3097

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Mali off ali nastavak Trpovskovog razmisljanja. Po meni trebao bi se uraditi tranzitni industrijski put pored kanala, Luka, Tempo, Big, Metro i ostalo pa do ind sever Delphi i ostalo, pa onda im voljno autoput ili put za B. Palanku.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Trpovski, Djordje Cvarkov, Savke

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 17:58 #3098

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36808
Tome je i služila, a i služiće u budućnosti ulica Bajči Žilinskog.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 18:39 #3099

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Slucajno sam naleteo na ovaj snimak na GeoSrbija, pa hajde da je stavim za arhivu:


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, AeroDron

Re:Novi Žeželjev most 16 nov 2017 20:28 #3100

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Evo dve, jedne od 12.1.2017 i jedne od 23.3.2017. A link sentinel satelita sa kog mozete videti progres iz orbite i do nekoliko godina unazad samo menjate datume i doba dana na oblacicu i kalendaru.

apps.sentinel-hub.com/sentinel-playgroun...ter=&showDates=false

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Poslednja izmena: 16 nov 2017 20:29 od kuburicsrdjan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, mrnjavi, Novajlija, Inzenjer, Blavak, valjan, AeroDron
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru