Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-05-10; Aktuelno.
Večeras dopuna odgovora na jedno pitanje i o aktuelnim završnim radovima na Mostu.
Pitanje:
Uros51 #3974:
„Da li postoji neki projekat ili ako ne postoji makar mogucnost da se most u nekoj daljoj buducnosti (20-30-50... godina) prosiri za drumski saobracaj (po jedna-dve trake sa spoljnih strana mosta)??“
Odgovor:
Pre svega dobrodošao Na Forum Uroše. Dobro je svako pitanje. Nije dobro prećutkivanje ili iznošenje pogrešnih, pa i zlonamernih informacija (kakvih je nažalost obilje u našem medijskom prostoru).
O ovoj temi smo već razgovarali na Forumu. DL je već ponovio direktan odgovor.
Mogu da dodam par rečenica.
Tačno je da se relativno često, naročito u zemljama sa veoma razvijenim saobraćajem, javlja problem sa postojećim putevima, (pa i mostovima na njima), da su preuski, ili da su nedovoljne nosivosti. Što se mostova tiče, u ogromnoj većini slučajeva se stari most zameni novim, ili se izgradi još jedan – paralelni most. Ima i kod nas takvih primera: Most kod Beške, Most u Brakovoj ilici u Beogradu. U oba slučaja izgrađeni su paralelni mostovi iste konture kao i prethodni, ali tehnički sa dosta različitosti u odnosu na prvoizgrađene.
Što se tiče našeg Mosta u Novom Sadu, svako proširenje sadašnjih drumskih saobraćajnica bi bilo posledica ogromnih promena u urbanizmu grada uopšte. Ne verujem da je to realno decenijama unapred.
Aktuelno na Mostu
Poslednje kratkotrajno zatvaranje železničkog saobraćaja radi se zbog završnih radova na šinama pruge. Potrebno je zavariti šine na mestima dilatacija uz Most.
Posle toga vozovi mogu da voze normalno preko Mosta.
Kad bi se pitao samo Most,odnosno pruga na njemu, moglo bi i svih 160 km/h. S obzirom da je deo pruge na Mostu samo mali deo pruge Novi Sad-Petrovaradin, očigledno je da će brzina vozova na Mostu morati da bude usklađena sa brzinom van Mosta, a to je 80 km/h.
Dekorativno svetlo je isprobano i radi odlično! Nije stalno uključeno jer je još uvek na privremenom napajanju. Stalno napajanje će biti obezbeđeno preko uređaja koji treba da se instaliraju zajedno sa izgradnjom prilaznih drumskih saobraćajnica.
Negde oko 20. maja biće organizovano oficijelno foto- i video-snimanje Mosta. Tada će sve biti upaljeno! Obavestiću vas o tačnom datumu.
Zaštitne ograde na drumskoj saobraćajnici se ubrzano montiraju. Trebalo bi da budu u potpunosti završene za dva dana.
Reviziona kolica na Mostu su montirana, i na većem, i na manjem lučnom mostu.
Uskoro počinje izgradnja prilaznih stepeništa Mostu. Nalaziće se na nasipima (videti fotos br. 27). Biće sa jednim odmorištem. Stepeništa su betonska inače. Na taj način će pešaci moći i da stupe na Most, i da siđu sa njega, na obe obale.
Dekorativno svetlo će bez sumnje dati poseban kvalitet Mostu. To je vidljivo čak i sa ovih (fotografski amaterskih) fotosa. Zanimljivo je da i vodovodna cev (svetlo plava – fotos br. 10), osvetljena iza maski deluje lepo. Uobičajeno je da su instalacije na mostovima standardno i neizbežno ružan element, ovde ne, čak i diskretno doprinose povoljnom vizuelnom utisku.
Treba reći i da javno osvetljenje još nije upaljeno, (svetiljke na sredini mosta). Kad se i ono uključi biće to zaista kompletan estetski doživlaj.
Inače Brick-ov fotos #3969 je fantastičan, čak i sa ovako malom rezolucijom (ograničenom propozicijama Foruma).
Sve čestitke Brick, još jednom!
Nastaviće se ...