Pogledaj onu tabelu što sam okačio.
Ne radi se o tome da li bi mogao ili ne da prođe.
Radi se o tome da se dobije veći broj prevezenih putnika po času, što je odnos kapaciteta vozila, učestalosti polazaka i brzine prolazaka po trasi. U najboljem slučaju, za tramvaj koji se kreće na 40% odvojenoj trasi dobije se za 33% veći protok od autobusa koji bi imali 20% odvojenosti trase.
U Novom Sadu, bar u širem gradskom jezgru ne postoji prostor za odvajanje trase ni 5%. Čak i na bulevarima su tu uključenja iz manjih ulica, sa parkinga, pešački prelazi i slično. To značajno smanjuje protok putnika po času.
Druga slika bi se dobila kad bi se u nekim ulicama oko centra uveo prioritet za vozila gradskog prevoza i vozila stanara, dok bi svi ostali plaćali ulazak u tu zonu. Što se prigradskih naselja tiče, to bi već moglo savršeno da se ogranizuje, posebno na sremskoj strani, gde postoji pruga sve do Beočina. Ako bi uvodili tramvaj, uvodili bi onaj koji se kreće po prugama širine 1435mm, a ne 1000mm kao u Beogradu. Tada mogu da se naruče vozila koja mogu da se kreću po mrežama različitog napona, pa da se ikoristi postojeća pruga, koja bi se na mestima gde je to potrebno elektrifikovala, i automastki imamo tramvaj-voz sistem koji jako lepo rešava gradove veličine Novog Sada sve sa predgrađima i prigradskim naseljima.
Što se centra grada tiče, trebalo bi da se razmišlja o ozbiljnom keširanju i da se odmah napravi podzemni tram. Takav već funkcioniše na X mesta. Evo lepih primera:
Beč:
Antverpen:
U Krakovu se trenutno gradi takav sistem...
Elem, ja o ovome mogu naširoko ako hoćete