kasko napisao/la:
Eh to kako bi se "povratila" traka lako moze da se vidi u Beogradu, gde tramvaji nekad i duze stoje zarobljeni parkiranim automobilima.
Ako ćemo iskreno, Beograd po pitanju saobraćajnih rešenja nije baš svetao primer ni za šta. Tramvaji u gradovima koje sam naveo rade odlično, brzo i sa retkim zastojima.
kasko napisao/la:
A takodje sto se koloseka tice, nikada se ne prave odvojeno za svaki smer (na razlicitim stranama ulice jer je trosak mnogo veci), tako da racunaj i na mesto za 2 koloseka - da li po sredini bulevara ili po jednom trotoaru. Zuta traka za to nije dovoljna.
Hmmm, ovo je netačno - tramvajske šine se postavljaju i uz levi i desni rub (krajnja kolovozna traka) ulica - rešenje nije tako dobro kao kad su potpuno odvojene, ali uz kontrolu pristupa (čitaj vrlo efikasno sprovođenje žute trake) može da prođe. A ima gradova i gde su posebno izmeštene, kao što rekoh, van kolovoza. Inače ne mora cela pruga ni biti dvokolosečna, ponekad se na dugim deonicama sa manjim opterećenjem prave i jednokolosečne pruge sa ukrštanjima (dva koloseka) na stanicama. Nije rešenje za centar grada, ali npr. do Veternika i Futoga bi funkcionisalo. Naravno u tom slučaju se prolazak tramvaja reguliše zaštićenim skretnicama i semaforima, ali se cilja da tramvaji imaju takav takt da u stanice dolaze skoro sinhrono, kako ne bi bilo puno "čekanja".
kasko napisao/la:
Niko od vas ne razmislja i o tome da je prelazak preko sina u losim vremenskim uslovima mnogo opasniji po vozila. Vidjao sam po BG automobile koji proklizaju po sini i sustignu onog ispred.
Opet primer Beograda koji ne valja nikako iz dva razloga:
1. Šine u Beogradu su u KATASTROFALNOM stanju, oko njih je sve razrovano, stanje se tek sad pomalo popravlja
2. O strpljenju i kulturi vozača neću ni da govorim. Po šini može da kliza samo ako ide po njoj uzdužno (inače bi brzo stao čim je pređe), što znači da mu je auto faktički NA šinama, tj. u traci u kojoj ne bi smeo ni da bude da je poštovao žutu traku.
Po ovoj izjavi ispada da je stanovništvo, ne malog broja gradova sa tramvajskom infrastrukturom, u ozbiljnoj opasnosti usled stalnog klizanja po prugama - ma nije nego.
Inače, iako Beograd kuburi sa saobraćajem, jedna stvar se popravila: otkako su uveli snimanje na žutim trakama, prohodnost tih traka za autobuse i tramvaje je naglo skočila, jer su ljudima počele da stižu ne baš male kazne. Eto rešenja za žute trake, kad ne može drugačije globi da boli.
Čitava ova priča o smetanju i slično ima zapravo pogrešan ugao gledanja - ne smeta javni gradski saobraćaj (bilo kog vida) automobilima, već upravo obrnuto, treba smatrati višak automobila kao smetnju gradskom saobraćaju. Nije cilj razvoja gradskog saobraćaja da nestane ljudima iz vida, i bude neprimetan, a da se svi lepo i ugodno voze automobilima, već suprotno, da je gradski saobraćaj sveprisutan, efikasan i sposoban da preveze veliki broj putnika, a korišćenje automobila za dnevni prevoz do posla/škole/fakulteta/izlazak u grad bi trebalo da bude više izuzetak nego pravilo, i nije cilj grada ugađati komforu putnika u automobilima.