Miki, ti nisi odgovorio da li si saobraćajni inženjer, ali mislim da je to sad očigledno
Samo da znaš da ti pažljivo čitam postove i 'vatam terminologiju, bar onu koju nisam još usvojio.
Nego, ja htedoh da vam predstavim jedan sistem.
Taj sistem se zove APS iliti Alimentation Par Sol.
Kratko, to je sistem treće šine za tramvajska vozila. Kupio ga je Alstom, i trenutno je ugrađen u Bordou.
Imate dosta o tome na wikipediji.
Ukratko, između kolosečnih čina se postavlja treća šina u segmentima od po 8m koji su odvojeni. Tramvaj se kreće i šalje signal trafo-stanicama koje aktiviraju segmente na kojima se on nalazi, tako da ne predstavlja opasnost po ljude i živuljke. Na ovaj način eliminiše se nadzemna kontaktna mreža koju neki smatraju ružnom.
Drugi gradovi koji ovo uvode su Nica, Brazilija, Tur, Firenca...
Jedini problem je što je za sad jedini proizvođač Alstom, što nas sa jedne strane stavlja u nezgodnu poziciju, a sa druge, najverovatnije ćemo sklapati ugovor baš sa Alstomom za tramvaje.
Evo Bordoškog tramvaja, Alstom Citadis:
I kako izgleda treća šina:
A ovu lepotu je Alstom napravio za Tur, isto Citadis, isto APS, samo malo lepše dizajniran:
Evo ga i prvi ispod čekića
Insistirao bih da ako nam uvode tram prave ugovor za ovakav, pa nek bude i sa pantografom.