Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Tramvaj ili nesto slicno... 07 jan 2016 22:12 #381

  • Neusatzer
  • Neusatzer's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 3
  • Primljenih Zahvalnica: 10
Pozdrav svima, pratim forum već duže vreme. Rešio sam da se učlanim i da u prilogu stavim svoju kontribuciju na ovu temu B)



Ovako zamišljam da bi izgledale linije tramvaje u Novom Sadu.
Ispirisao sam se već postojećih autobuskih linija, već postojećeg budućeg plana linija za tramvaj i urbanističkom planiranju Novog Sada do 2021. godine (malo morgen da će biti tako rano, al hajd, nada zadnja umire :lol: ).

Recite mi šta mislite. Ovo je moj lični rad. Da li vam je dovoljno jasno? Šta mislite o linijama? O dizajnu? itd...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, limanac, Schotzie, Novajlija, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, valjan

Tramvaj ili nesto slicno... 07 jan 2016 22:41 #382

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Lepo izgleda, uz par napomena.
Nerealno je praviti petlju oko bloka na Novom naselju za liniju A, preskupo je trasirati šine za samo dve stanice. Isto tako paralelno postavljanje duž Cara Lazara i Narodnog fronta je preskupa zabava. Provlačenje kroz Detelinaru je problematično zbog skučenog prostora, previše semafora i prevelike gužve. Ono što bi svakako imalo smisla jeste udenuti tramvaj duž bulevara Evrope, barem od kružnog toka (mada bi okretnica najpogodnije bila na zelenoj površini kod solitera na Detelinari, pored sadašnje pruge) na Detelinari ka Limanu.
Inače od svih mogućih kombinacija postavljanja šina, u ostrvo na sredinu (što je odlično rešenje), pa uz rub ulice (loše jer ga ometa ostali saobraćaj), najviše mi se svidelo kako su nove linije trasirali u Milanu. Tramvajske šine nisu u ostrvu na sredini bulevara, već u zelenom pojasu neposredno sa strane uz rub puta. Evropski bulevar je za tako nešto idealan, a ima mesta i na Bulevaru oslobođenja. Na taj način tramvaj je nezavisan od drumskih vozila, lakše dostupan putnicima, a samo na raskrsnicama se preseca sa pravcima drumskih vozila. Ono što je kod takve izvedbe jako dobro (i to su u Milanu i uradili) - kako su šine na različitim stranama ulice jednostavno su na nekim raskrsnicama (pre same raskrsnice, uz poseban semafor koji se aktivira samo po potrebi) ubacili povratnu vezu šina i na taj način dobili okretnice što idealno omogućava skraćivanje linija kada ustreba i omogućava fleksibilnu promenu trase linija, što klasična "prava okretišta" samo na krajevima linija ne omogućavaju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 07 jan 2016 23:47 #383

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Neusatzer napisao/la:
Pozdrav svima, pratim forum već duže vreme. Rešio sam da se učlanim i da u prilogu stavim svoju kontribuciju na ovu temu B)
Dobro došao na forum.
Ideja koju vidimo, nije nova. Nesporno je da NS treba da ima tramvajske linije, ne zbog nekog "šmeka", već zato što je to gradu u koji je izrastao, a i dalje raste, potreba. Tramvaji mogu da prevezu veći broj putnika po vršnom satu od autobusa, uz niže troškove i skoro nulto zagađenje.Inače, sam baš pre nego što pogledah forum, čitao neke tekstove o ovom vidu prevoza u Brnu (nešto veći od NS) i Košicama (iste ko NS).
Tvoj predlog je dobar, međuim smatrama da sa naselja nije potrebno imati 3 linije. Ja bih spojio tvoje linije A i C i provukao bih je kroz Hadži Ruvimovu, bez krivudanja po naselju. Trasu bih vodio pored Futoške pijace, pored / kroz Univerzitet i Bul. cara Lazara do Somborskog bulevara na naselje. Liniju B bih ostavio u delu od Petrovaradina do kružnog toka na BE odakle bi išla pravo do kružnog toka K. Stankovića i onda tom ulicom do Merkura, gde bi trebalo skrenuti prema stanici kroz Bul. Jaše Tomića do njegovog sadašnjeg kraja. Buduća dalja trasa ove linije bi zavisila od probijanja ovog bulevara u pravcu Venizelosove ulice. Svakako da bi trebalo da ide prema severu (Temerinskim ili Sentandrejskim putem). LInija D je za sada, a i nekoj daljoj budućnosti po meni nepotrebna, neće se skoro nešto veliko graditri na Mišeluku.
miki_NS napisao/la:
Inače od svih mogućih kombinacija postavljanja šina, u ostrvo na sredinu (što je odlično rešenje)
Ovo je odlično rešenje

www.google.sk/maps/place/Karloveská,+Bra...e3ccb142317ae4?hl=sk
nažalost kod nas je skučeno da bi se ovako nešto napravilo. Teoretski bi moglo, ali koštalo bi previše i za znatno bogatije zapadne gradove, a ne za nas.
Poslednja izmena: 07 jan 2016 23:55 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 00:35 #384

  • Neusatzer
  • Neusatzer's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 3
  • Primljenih Zahvalnica: 10
Zdravo svima ponovo!

Hvala na dobrodošlice i na komentare :D .

Imajte na umu da je ovo predlog tramvajske mreže u okviru urbanističkog plana Novog Sada predviđenog 2021. godine. Tu treba uzimati više stvari u obziru :

- što se tiče gužvi u saobraćaju, ovaj plan uzima u obzir i podružetak bulevara Evrope do autoputa e75 kao i autoput Ruma - Zrenjanin koji prolazi kroz Petrovaradin. TO bi znatno smanjilo saobraćaj u samom gradu i omogućilo prednost tramvaja.

- linija D za sada zaista nije potrebna. Mišeluk nije dovoljno naseljen. Međutim, po predlogu za 2021., tu će se graditi više stambenih jedinica višespratnog karaktera. Uz to, tramvajska stanica Mišeluk može biti ztranzitnog karaktera za stanovnike prigradskih naselja sa Sremske strane (Kamenica, Ledinci). Busevi bi imali trasu od stanice Mišeluk do njihovog odredišta, umesto železničke stanice Novi Sad.

U prilogu, zvanični predloženi plan tramvaja i generalni plan Novog Sada 2021. godine.



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 11:42 #385

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Ovaj gradski plan mi se generalno čini sasvim logičnim. Jedino bi bilo lepo da bar nešto počne da se radi. Nažalost kao što rekoh, pošto je ovo projekat koji će sigurno uzeti više od 4 godine, niko ga se ne prihvaća jer ne može da se "hvali" pre kraja mandata.

Još nešto me kopka, osim tramvaja - čiji sam veliki zagovornik, zašto uopšte nema razmatranja za trolejbuse. Tramvaje bi bilo recimo teško gurati kroz Jovana Subotića, Vojvode Bojovića i na gomili drugih mesta, ali proterati trolejbuse i time skoro potpuno izbaciti autobuse na dizel (pa i na gas) iz centra grada bi bilo lako moguće. Ispravljačke stanice su iste i za tramvaje i za trolejbuse. Da ne govorim koliko bi normalno bilo uvesti trolejbuse za recimo Kamenicu, Institut, Popovicu (trolejbusi imaju bolje pogonske karakteristike na brdskim linijama nego autobusi). Malo više žica, ali mnogo manje zagađenja, a i buke, jer pogonski elektromotori su mnogo tiši od dizela.

Tramvajska i trolejbuska mreža bi se sasvim lepo nadopunjavale.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 12:10 #386

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Postoji i elektromagnetno zagađenje.
U ne tako dalekoj budućnosti autobusi će ići na struju, potpuno autonomni i bez ulaganja u odvratne žice.

Mislim da bi racionalnije i od tramvaja i od trolejbusa bilo ulaganje u prigradsku železnicu. To bi sigurno smanjilo saobraćajni pritisak na grad.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 12:30 #387

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Licno mislim da od ovoga, kao i od prigradske zeleznice nema nista. Za 30 godina pregradska mesta ce biti prazna, a i populacija grada ce stagnirati ako ne i opadati. Tako kazu studije. Tramvaj je preskup a infrastrukturnih projekata koje treba uraditi pre njega ima za narednih 15 godina, ali ni za njih nema novca.

Drugo zapazanje je da je u svim ovim vizijama izostavljena Pokrajinska bolnica, sto je besmisleno.

Po meni su moderni, niskopodni autobusi (uz prebacivanje na gas i struju) uz jacu frekvenciju dovoljni za grad ove velicine. Tramvaj je tromiji od autobusa sto se brzine tice, skup za izgradnju, i nefleksibilan (u slucaju kvara, nezgode, blokiranja pruge...).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 12:36 #388

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3515
  • Primljenih Zahvalnica: 2286
kasko napisao/la:
Licno mislim da od ovoga, kao i od prigradske zeleznice nema nista. Za 30 godina pregradska mesta ce biti prazna, a i populacija grada ce stagnirati ako ne i opadati. Tako kazu studije.
Ako se dobro secam u pitanju je bila jedna studija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 12:42 #389

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Ovo sve vrlo zavisi od samog ekonomskog stanja u državi. Dogod je uspeh Novog Sada u smislu saobraćaja da se kupi 10 novih autobusa na godišnjem nivou ili da se sanira kolotrag na jednoj traci jedne raskrsnice na Bulevaru Oslobođenja, dotle možemo da zaboravimo na tramvaj, prečistač otpadnih voda (bitnije od bilo čega drugog), sanaciju deponije, nove mostove... I sama 4. faza BE je finansirana kroz veliki kredit. 2016. svakako možemo očekivati samo Bate Brkića (ako i to) jer sve ide na tu volšebnu fabriku.

No kako vođa kaže uvek postoji za 2 godine, za 2 godine, za 2 godine pa ko doživi...
Poslednja izmena: 08 jan 2016 12:43 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 13:20 #390

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 779
  • Primljenih Zahvalnica: 1554
U Beogradu je upravo u toku tender za nabavku elektricnih autobusa.
Pune se pantografski, na pocetnim/krajnjim terminalima, vreme punjenja je 10min nakon cega moze da vozi 20km.
Ulaganja u ovo su mnoooogo manja nego za tramvaj ili trolejbus, nema intervencija na postojecim saobracajnicama, potpuno su ekoloski. 20km verovatno zadovoljava veliku vecinu, ako ne i sve gradske linije(kod nas, u NS).
www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru...ama+Beograda%3F.html
Poslednja izmena: 08 jan 2016 14:52 od Billy.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 13:48 #391

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
SSJ5 napisao/la:
kasko napisao/la:
Licno mislim da od ovoga, kao i od prigradske zeleznice nema nista. Za 30 godina pregradska mesta ce biti prazna, a i populacija grada ce stagnirati ako ne i opadati. Tako kazu studije.
Ako se dobro secam u pitanju je bila jedna studija.

Ima ih vise:
www.vreme.com/cms/view.php?id=1172037
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 14:41 #392

  • Neusatzer
  • Neusatzer's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 3
  • Primljenih Zahvalnica: 10
Ja sam lično zagovornik ne prigradske železnice već regionalni železnički sistem za Vojvodinu.

U prilogu je mapa železnica francuske regije Pays de la Loire.
Poslednja izmena: 08 jan 2016 14:43 od Neusatzer.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 15:48 #393

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
Е сад појам "Регионалног железничког система", Војводина је одавно имала изграђен систем железничких чворова као регионалних центара: Нови Сад, Суботица, Сомбор, Рума, Панчево, Зрењанин, Кикинда, са још неколико мањих. Раздаљине су такве да је са просечним брзинама свега 60км/с могуће прићи до сваког регионалног центра за мање од 60 минута.

Е сад, везано за трамвај, утолико је јако велика грешка што је у званичним плановима ка железничкој (и аутобуској) станици патрљак, а не да буде један од центара система. Такође је нелогично изузети из разматрања продор трамваја према Клиси, непосредно испод самих перона, односно стварање развојне зоне на логичном месту са северне стране станице.

Постоји још један добар модел, а то је "трам-трејн", трамвај-воз. То је најбоље решење у случају Беочинске пруге, на пример, а могуће је направити систем тако да трамвај-возови из Перлеза улазе дубоко у градско подручје НС.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Dunavski

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 16:52 #394

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
kasko napisao/la:
Licno mislim da od ovoga, kao i od prigradske zeleznice nema nista. Za 30 godina pregradska mesta ce biti prazna, a i populacija grada ce stagnirati ako ne i opadati.

Budućnost čekaš ili stvaraš. Pitanje stava.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Dunavski, Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 18:09 #395

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
TurboMaximus napisao/la:
kasko napisao/la:
Licno mislim da od ovoga, kao i od prigradske zeleznice nema nista. Za 30 godina pregradska mesta ce biti prazna, a i populacija grada ce stagnirati ako ne i opadati.

Budućnost čekaš ili stvaraš. Pitanje stava.
Za mnoge stvari, pogotovo licne, jeste tako.
Ipak, mislim da je ovo pitanje studije izvodljivosti i ekonomske opravdanosti a ne emotivne vezanosti ili želje. Inace idemo u istom pravcu kao ovi diletanti koji nas vode a sve više uvaljuju u dugove (Železara, RTB Bor, pa i AirSerbia kao nesto gde se islo tim stavom a ne ekonomski trezveno na primer)
Poslednja izmena: 08 jan 2016 18:11 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 18:53 #396

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Nemaju ti primeri ništa sa onim što sam napisao, kao što ni u mom stavu nema iracionalnog. Dresirani smo decenijama da nam neko od gore rešava probleme i dopalo nam se, što ima veze s primerima. Nismo neki šampioni preduzimljivosti.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2016 21:37 #397

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 779
  • Primljenih Zahvalnica: 1554
Madjari su preko milion drzavljanstava podelili, vecinu nama, odnosno bas nasem "preduzimljivom" delu populacije. Onima sto bi da stvaraju svoju buducnost.
Ne bih da budem negativan, ali kasko je skroz u pravu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 00:48 #398

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
U tom smislu preduzimljivi su odavno prešli granicu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 08:37 #399

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Pa eto da se preduzimljivo organizujemo u grupu građana "NS build", ili "Izgradimo NS" i osvojimo vlast u gradu :) :)
Isteramo projekte tramvaja (bar neku početnu fazu) i kolektora za prečišćavanje otpadnih voda (za koje se sigurno mogu povući sredstva iz predpristupnih fondova, zbog povećanja urbane mobilnosti i ekoloških pozitivnih efekata), revitalizaciju podgrađa tvrđave i barem pešačkog mosta na starim stubovima (ili i tu učačkati tram da lakše finansiramo) i od nas dosta. Ne obećavamo "ništa više" (kao da je ovo skromno :) ).
Poslednja izmena: 09 jan 2016 09:05 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 10:43 #400

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ne sviđa mi se sto neko ispada nepreduzimljiv jer misli da treba da se radi na ekonomskim osnovama a ne ad hok. Lično sam preduzetnik pa bas ne mogu da se vidim kao letargican, "nepreduzimljiv tip".
Evo potpuno sam za mikijevu ideju s tim što bih uključio rešavanje problema pasa lutalica.
Poslednja izmena: 09 jan 2016 10:43 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru