Tako je, mislio sam na rok trajanja baterija. Ako dobro baratam podacima, posle toga je neisplativo kupovati nove baterije. Odnosno, u beogradskom slučaju, super-kondenzatore. (Brzo se pune, brzo se troše)
Govorim o tome da nama treba
kapacitet za prevoz putnika, a ne fensi i skoro trostruko skuplja vozila sa duplo manjim kapacitetom. Podsećam te da u IK-218N kakav nas je koštao 185.000€ koji je veoma kvalitetno urađen za naše uslove može da primi oko 160-170 putnika, a električni autobusi poput beogradskog imaju manji kapacitet od solo dizel autobusa i primaju najviše do 75-80 putnika, zavisno od proizvođača.
Drugo, ne možeš porediti novosadske i beogradske uslove vožnje. U Novom Sadu od solo autobusa nijedan ne prelazi potrošnju od 45 litara, dok je kod zglobnih autobusa 55-60 maksimum, kad vozači ispruže desnu nogu. Proizvođači prave sve štedljivije motore, tako da će ova brojka vremenom opasti, a tu može biti i edukacija i stimulacija vozača da manje troše.
Elektro pogon je još uvek u zaletu, i mislim da je trenutno neisplativ. Uz to nam je tramvaj, koji će biti izolovan od redovnog saobraćaja, preko potreban, jer su nam ulice prezagušene za normalno odvijanje autobuskog saobraćaja.
Da li bi ti pre u Novom Sadu napravio fensi mostić do Ribarca ili široki bulevar koji će smanjiti saobraćajnu gužvu?