Po pitanju tramvaja jasno je da je inicijalna investicija veća, ali se na kraju dobija sistem koji je izdržljiviji i dugotrajniji. Jedan tramvaj rutinski vozi po 30-40 godina, čak i bez modernizacije, a modernizacijom se samo elektronika i motori održavaju u koraku s novijim rešenjima. Na autobusu teško imate takvu mogućnost, na našim ulicama se obično potpuno raspadne nakon 20 godina, a i da se ne raspadne habanje motora i potrošnja ga dovode u neupotrebljivo stanje.
Za trolejbuse se slažem, ne treba ići daleko - samo do Segedina, tamo odlično funkcioniše kombinacija tramvaj + trolejbus. Tramvajsku mrežu proširili, trolejbuski sistem obnovili.
Navođeni su primeri novih dugih autobusa i slično, pa Minhen, Beč i drugi gradovi - indikativno u svim tim gradovima osnova sistema su metro i tramvaj, pa tek onda autobusi kao tercijarni vid prevoza. Uostalom da tramvaji nisu dobro rešenje ne bi svi gradovi srednje veličine koji realno ne mogu finansirati metroe, a i oni koji imaju metroe a na nekim pravcima njihova gradnja nije opravdana, ponovo naveliko uvodili tramvaje, kao optimalno rešenje visokokapacitivnosti i relativno niske cene (Barselona, Valensija, čak i London, u Španiji više od 10 gradova (Alikante, Madrid, Sevilja, Saragosoa..., Santa Cruz de Tenerife (što je sa San Cristobal de La Laguna grad veličine Novog Sada, i sav u brdima je uveo 2007 dve linije, sad proširuje drugu i planira treću...), Porto je od novih tramvajskih linija organizovao metro ukopavajući samo deo u centru, Birmingen, Nica, Geneva ponovo širi mrežu, u Berlinu sada planiraju da mrežu tramvaja koja je preživela hladni rat u istočnom delu grada i koja je ozbiljno modernizovana sada ponovo šire i u zapadne delove grada (gde je potpuno ukinut 60-tih), Beč nikada nije ni odustao, Prag širi mrežu, Bratislava je nakon mnogo godina prebacila tramvajske linije preko Dunava. Tako da treba samo koristiti tuđa iskustva - niko to ne radi da bi im bilo gore ili skuplje, već čistije, efikasnije, brže i na kraju jeftinije. Inicijalno ulaganje je veliko, ali to je tako. Samo ne treba filozofirati pa izmišljati toplu vodu i predlagati (kao neko iz ranije gradske uprave) onaj vođeni autobus (tramvaj sa gumama i jednom šinom kao u Padovi i Mestreu), koji ima sve mane autobusa spojene sa svim manama tramvaja i jedinu dobru stvar pogon na struju. Trolejbusi svakako da, odlični bi bili i za sremski deo grada, na najopterećenijim pravcima tramvaji, zbog mnogo većeg mogućeg kapaciteta i korišćenja kao light-rail sistema. I polako bi se iz celog centra mogli ukloniti autobusi kao jedan od ozbiljnih zagađivača i zameniti ih kombinacijom trolejbusa i tramvaja, samo neko u nekom momentu mora prelomiti i konačno početi. Trabunjaju o tome već 20 godina i niko nema petlje da počne, jer ne može završiti do sledećih izbora (realno bi bar jedna glavna linija mogla, ali kako se kod nas svaki rok probije bar nekoliko puta onda ne može), pa im onda nije ni atraktivno.